العودة إلى نتائج البحث

אוסף תזמורת משטרת ישראל

لتكبير النص لتصغير النص

ליאון זוננבליק נולד בעיר שטרסבורג שבצרפת בשנת 1937 להוריו קלרה (לבית מנטל) ואביו רפאל, שמוצאם מגליציה. בתקופת מלחמת העולם השנייה עברה המשפחה ללימוז' באיזור שנשלט על ידי ממשלת וישי, והוסתר על ידי הוריו במוסד חינוכי נוצרי. לאחר המלחמה שב להוריו והמשפחה נדדה לעיר ליל בצפון צרפת, שם השלים את לימודי התיכון. מאוחר יותר שירת ליאון בתזמורת בצבא הצרפתי ובמקביל למד מוסיקה בקונסרבטוריון הלאומי בפריז וניגן על בסון. בתקופת שרותו הצבאי ניגן זמן מה בתזמורת הצבאית באלג'יר. ליאון עלה ארצה בשנת 1963 מצרפת. התקבל מייד לעבודה כנגן בסון ראשון לתזמורת הסימפונית של קול-ישראל ברשות השידור. בשנת 1973 נכנס כנגן בסון לתזמורת המשטרה, ערב מלחמת יום-הכיפורים. חלק מנגני תזמורת המשטרה ניגן ביחד עם ליאון, קודם לכן, בתזמורת רשות השידור. ליאון ניגן בתזמורת המשטרה עד 1997, אז פרש לגמלאות. נושא ההיסטוריה של עם ישראל והציונות היה קרוב מאוד ללב משפחתו והעסיק אותם רבות. ליאון התמסר לכתיבת ההיסטוריה של תזמורת המשטרה בעזרת חומר שקיבל מחברו, נגן כינור וויולה, אריה מירקין ז"ל ומבנו של מייסד התזמורת הזו ומנצחה, אוברי רענן-סילבר, ומעוזר המנצח זאב שלאייר. ליאון נישא למרים לבית ברוורמן-רייכמן בשנת 1964. מרים - ילידת ירושלים. מוצא משפחתה היה בליטא. לזוג נולדו שני ילדים - ישראל ועודד. תזמורת משטרת ישראל מנגנת בטקסים של המשטרה, כמו גם בטקסים ממלכתיים, באירועים עירוניים ובאירועים קהילתיים שונים במטרה לחזק את הקשר בין המשטרה לקהילה. תזמורת משטרת ישראל הוקמה בסמוך להקמת מדינת ישראל על בסיס תזמורת המשטרה המנדטורית (הוקמה ב-1921) ומנגנת מאז בטקסים רבים ברחבי המדינה. התזמורת ניגנה בשנת 1949 בטקס חניכת קו הרכבת לירושלים וב-1955 בטקס פתיחת הכביש לאילת. המנצח הראשון היה אוברי סילבר, שנשאר בתפקיד עד פטירתו (1944). בשנים הקשות לקיומה של התזמורת - 1944 - 1949 ניצח עליה נפתלי גריבוב. בין השנים 1944-1961 היה המנצח נפתלי גריבוב. בין השנים 1961-1980 ניצח על התזמורת סגן ניצב אריה זמאנק. פקד זאב שלייר היה עוזר מנצח, ושימש כמנצח בפועל לעיתים בזמנו של זמאנק. החל כחלילן ב-1943. הוא פרש ב-1972. ב-1973 נכנס פקד אפרים כץ שניגן על סקסופון וקלרינט והיה עוזר מנצח (מנצח מחליף) של אריה זמאנק. הוא היה גם מלחין ומעבד. ב-1982 נסע לדרום אפריקה ושימש מנצח של תזמורת המשטרה הדרום אפריקאית. בסוף התקופה של אריה זמאנק ובתחילת התקופה של מנשה לב רן עבד כמנצח מחליף עמנואל וורניק. הוא הגיע מברית המועצות ששם עבד כמנצח. מ-1980 עד 2008 החליף אותו ניצב משנה מנשה לב רן כמנצח התזמורת. בארכיון יד בן צבי חומרים נוספים שמסר ליאון זוננבליק, ביניהם תקליט שהקליטה תזמורת המשטרה בשנת 1979.

رقم الرف
IL-INL-YBZ-0614
رقم الإستدعاء لدى الوصي الحالي
יד יצחק בן צבי;YBZ.0614
تاريخ الإصدار
01/01/1922-31/12/2010
الشكل
233 פריטים.
موقع
  • יד יצחק בן צבי
العنوان אוסף תזמורת משטרת ישראל.
ملاحظات אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-01/05/2012
هذا جزء من יד יצחק בן צבי
مستوى التوصيف Fonds Record
الإعتمادات רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
رقم النظام 997009628336305171
      1. إظهار العناصر الـ 10 التالية من أصل 351
      2. عرض الكل

عند كل استخدام، يجب تحديد المادة في النموذج التالي:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

تمّ وضع شروط استخدام تتناسب مع كل ملف أرشيفي على حدة.

تظهر شروط الاستخدام في صفحة الملف الأرشيفي على موقع المكتبة الوطنية.

لمزيد من المعلومات حول خدمة الاستيضاح عن حالة حقوق التأليف والنشر، وشروط استخدام المواد المتاحة في مجموعات المكتبة، انقروا هنا.

MARC RECORDS

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟

الشركاء