audio items
snunit

קינות לבוקר תשעה באב בנוסח מרוקו

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו חיים לוק
  • 2.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו חיים לוק
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان קינות לבוקר תשעה באב בנוסח מרוקו
السلم الموسيقي כללי
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
عن
  • מספר ר' חיים לוק: בדרכנו לבית הכנסת בליל תשעה באב בקזבלנקה עיר מולדתי, כבר בדרך הִרְגַּשְׁתָּ את האבל על חורבן בית המקדש ועל הגלות הארוכה, באשר נשים מקוננות קבוצות קבוצות מתאספות באותם בתים ומשפחות שאיבדו את יקיריהן באותה שנה, והנה מצאו את ערב תשעה באב כזמן המתאים ביותר להשתתף בצער המשפחות הנ"ל, ואבל היחידים ואבל הקהילה על חורבן בית המקדש - היינו-הך, וכמאמר הנביא ירמיה: וְקִרְאוּ לַמְקוֹנְנוֹת וּתְבוֹאֶינָה וכו' (ירמיהו ט, טז). גם מעט נורות החשמל שבבתים - הכול מכובה, ורק נרות בודדים פה ושם מוסיפים אווירת קדרות.

    גם בבתי הכנסת האורות כבויים ורק נרות בודדים - ממש חושך ואפלה. המפה הפוכה, מעילי ספר התורה הפוכים. הישיבה על הקרקע (ללא שרפרפים...), ושמש בית הכנסת המחלק "אפר מקלה" בראשי המתפללים במקום התפילין - אפר במקום פאר. וכמובן קריאת הקינות, לא רק בקול בוכים אלא בבכייה ממש, כמתו מוטל לפניו... גם קינות בשפה המדוברת, "ערבית יהודית" כמו "קסידת חנה ושבעת בניה".

    אין אמירת שלום, רק בכי, נהי וקינה. ובסוף קריאת מגילת "איכה". במילים "נפלה עטרת ראשינו", כשכל הצבור ממש נופל ומפיל עצמו לרצפה... אוי לנו כי חטאנו, והכרזת הש"צ - אחינו כל בית ישראל, היום כך וכך שנים לחורבן בית מקדשנו. וכל הקהל מקונן: על היכלי אבכה יומם ולילה וכו'.

    לקראת אחרי חצות של יום תשעה באב מתחילה ה"נחמה". הנשים מתחילות להכין אוכל לסיום הצום. גם שוטפים את רצפות הבתים כאילו לגרש ולסיים את האבל. דווקא היה מנהג לקנות צעצועים לילדים, או מתוך אמונה בלידת המשיח - "מנחם" אב, או משום שכל הצעצועים היו עשויים חמר (אדמה חומה), תוך כדי משחק המשחקים נשברים, וגם הילדים מצטרפים לבכי על בית המקדש.

    ותפילתנו בברכת יעקב אבינו הפותחת במילים "הקבצו", "האספו", כשנהיה יחד איש לרעהו - זוהי התחלת הגאולה, במהרה בימינו אמן.

    למבוא לקינות תשעה באב



أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟