audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

מדת ימי

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אלג'יריה - אורן דניאל אשכנזי
  • 2.
    אלג'יריה - אורן דניאל אשכנזי
  • 3.
    אלג'יריה - אורן דניאל אשכנזי
  • 4.
    ספרדים צפון אפריקה - תוניס יוסף סלאמה
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان מדת ימי
دورة العام לכל עת;שבועות
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • מִדַּת יָמַי וּצְבָא שָׁנַי – מכסת השנים הקצובות לחיי. ע"פ תהלים (לט, ה) הוֹדִיעֵנִי ה' קִצִּי וּמִדַּת יָמַי מַה הִיא. הפייטן מסב את הביטוי המקראי צבא השמים והופכו לצבא השנים.
    • אוֹחִיל – אקווה.
    • שָׂם עָבִים רְכוּבוֹ – כינוי לאל. הדימוי מתאר את העננים המשמשים כביכול כרכבו של האל. שיבוץ מתהלים קד,ג הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ.
    • בִּמְסִבּוֹ – המשורר מבקש לראות במו עיניו את הגאולה, המכונה מְסִבּוֹ – מסיבת חופתו של הקב"ה עם ישראל. ע"פ שיר השירים (א, יב) עַד שֶׁהַמֶּלֶךְ בִּמְסִבּוֹ נִרְדִּי נָתַן רֵיחוֹ.
    • זֶה הַיּוֹם עָשָׂה ה' נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בּוֹ – הפזמון מצוטט בשלמותו ממזמור קיח בתהלים המהווה חלק ממזמורי ההלל הנאמרים בשלושת הרגלים. מזמורים אלו נאמרו על ידי עולי הרגל בדרכם לירושלים ובכניסתם אליה בזמן שבית המקדש היה קיים.
    • שַׂשְׂתִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי – אני שמח ונפשי שמחה, ע"פ תהלים (טז, ט) לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי.
    • עוֹד אֶדַדֵּם עַד בֵּית אֱלֹהַי – עוד אזכה לעלות לרגל לבית המקדש בפסיעה איטית ובצעדים מדודים בשל הדוחק של עולי הרגל. ע"פ תהלים (מב, ה) אֶדַּדֵּם עַד–בֵּית אֱלֹהִים.
    • וִיהִי אָז כַּזַּיִת הוֹדִי – אתהלך בהדר כבן חורין. ע"פ הושע (יד, ז) וִיהִי כַזַּיִת הוֹדוֹ.
    • וְכָל צַר שַׁי לִי יְקַדֵּם... וּמְלָכִים אֶשְׁכַּר יַקְרִיבוּ – אויבינו יקבלו את פנינו במתנות ולא בכלי מלחמה ע"פ תהלים (ע"ב י) מַלְכֵי תַרְשִׁישׁ וְאִיִּים מִנְחָה יָשִׁיבוּ מַלְכֵי שְׁבָא וּסְבָא אֶשְׁכָּר יַקְרִיבוּ ועל פי ההקבלה בפסוק משערים שפירוש המילה אֶשְׁכָּר הוא מתנה.
    • הֵן גּוֹיִם כְּאַיִן נֶגְדּוֹ – הגוים לא חשובים לפניו. שיבוץ מישעיהו מ, יז.
    • אַךְ בִּי חָשַׁק לְגוֹרָלוֹ – מכל העמים ה' חשק ובחר בעם ישראל, כאמור למשל בספר דברים (י, טו) רַק בַּאֲבֹתֶיךָ חָשַׁק ה' לְאַהֲבָה אוֹתָם וַיִּבְחַר בְּזַרְעָם אַחֲרֵיהֶם בָּכֶם מִכָּל-הָעַמִּים.
    • וַיְבִיאֵנִי אֶל בֵּית הַיַּיִן – הכניסני אל ביתו, הלשון ע"פ שיר השירים ב, ד.
    • וַיִּתְּנֵנִי אָמוֹן אֶצְלוֹ – הקב"ה גדלני כילד, אמון מלשון אומנה ע"פ משלי (ח, ל) וָאֶהְיֶה אֶצְלוֹ אָמוֹן.
    • וַיִּצְּרֵנִי כְּבַת עָיִן – ושמר עלי כדבר החביב והיקר עליו ביותר. הדימוי משתמש בתמונת אישון העין השמור ומוגן. ע"פ דברים (לב, י) יִצְּרֶנְהוּ כְּאִישׁוֹן עֵינוֹ ותהלים (יז, ח) שָׁמְרֵנִי כְּאִישׁוֹן בַּת-עָיִן.
    • לָשׁוּב שְׁבוּתֵךְ אֶל דְּבִיר – ה' ישיב את עם ישראל אל ארץ ישראל ובית המקדש. הביטוי אשיב שבותך מופיע במקרא פעמים רבות בפסוקי הנחמה והגאולה.
    • עוֹד תַּחֲלִיפִי בְּחֶדְוָה כֹּחַ כַּנְּשָׁרִים אֵבֶר – הגאולה תאפשר התחדשות והתחזקות כנשרים המחדשים נוצות כנפיהם. מבוסס על נבואת ישעיהו (מ, לא) וְקוֹיֵ ה' יַחֲלִיפוּ כֹחַ יַעֲלוּ אֵבֶר כַּנְּשָׁרִים יָרוּצוּ וְלֹא יִיגָעוּ יֵלְכוּ וְלֹא יִיעָפוּ.
    • תַּעֲלֶה אֶל תּוֹךְ מִשְׁכַּן אִוָּה – תעלו לבית המקדש, אל המקום בו בחר ה' למשכן.
    • נִדָּחַיִךְ יֶאֶסוֹף מִכָּל עֵבֶר – הקב"ה יאסוף את כל הגולים מכל המקומות אליהם נפוצו ויביאם לירושלים.


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟