audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

ברכת הדעת (מתוך תפילת העמידה)

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    איטליה - איטליה כללי סרג'יו מולכו
  • 2.
    אשכנז - אשכנז כללי אורי קרויזר
  • 3.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים משה חבושה
  • 4.
    תימן - כלל תימן אהרן עמרם
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان ברכת הדעת (מתוך תפילת העמידה)
دورة العام לכל עת
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية
  • •    אַתָּה חוֹנֵן / חוננו - המטבע "אתה חונן" דומה לשלוש ברכות השבח הראשונות, ואילו "חוננו" דומה יותר לחטיבת הבקשות (כמו "השיבנו", "רפאנו" וכו')
    •    חוֹנֵן - נותן, מעניק.
    •    חוֹנֵן לְאָדָם דַּעַת, וּמְלַמֵּד לֶאֱנוֹשׁ בִּינָה - אדם ואנוש הן מילים כלליות ואוניברסליות המתארות את כל בני האדם. נדמה שהברכה הזו שמהווה את התשתית לתפילה פותחת דווקא בשבח כללי. יש הטוענים שהנוסח "חננו אבינו" הארץ הישראלי נועד ליצור אופי קרוב ופרטי יותר ללשון הכללית הקודמת.
    •    חכמה, דעה, בינה, השכל - מילים נרדפות שמופיעות יחדיו או בנפרד במקומות רבים במקרא. הן המסמנות גם יכולות שכליות ונפשיות וגם כישורים של מלאכה ואומנות, אם כי המפרשים השונים ניסו לעמוד על ההבדלים ביניהן ולהסביר את סדר הופעתן בברכה. חכמה, בינה ודעת הן שלוש הספירות העליונות בעשר הספירות שמייצגות תכונות אלוהיות שונות על פי הקבלה (אם לא מונים את כתר כספירה).
    •    חָנֵּנוּ מֵאִתְּךָ - האל נתפס כמקור החכמה, והוא חולק אותה ומחלק ממנה לבני האדם. ראו בבלי ברכות (נח, ע"א): "תנו רבנן: הרואה חכמי ישראל אומר ברוך שחלק מחכמתו ליראיו; חכמי אומות העולם - אומר ברוך שנתן מחכמתו לבשר ודם."
    •    אתה אמרת להבדיל - ביקשת להבדיל. המילה "אמרת" רומזת על מעשה הבריאה שנעשה ב"מאמר" (ראו משנה אבות ה, א).
    •    גויי/עמי הארצות - העמים השונים, על פי בראשית כו ד: "וְהִתְבָּרֲכוּ בְזַרְעֲךָ כֹּל גּוֹיֵי הָאָרֶץ".
    •    משפחות האדמה - העמים השונים, על פי עמוס ג, ב: "רַק אֶתְכֶם יָדַעְתִּי מִכֹּל מִשְׁפְּחוֹת הָאֲדָמָה"
    •    הָחֵל עָלֵינוּ הַיָּמִים הַבָּאִים לִקְרָאתֵינוּ לְשָׁלוֹם - לשלום, כלומר שיהיה בהם שלום, שלווה כמו "לך לשלום" (שמות ד, יח ועוד)
    •    חֲשׂוּכִים מִָּכָּל חֵטְא וּמְנֻקִּים מִכָּל עֲוֹן - נטולי חטאים ועברות.
    •    מַשְׁחִית וּמִכָּל מִינֵי פוֹרְעָנִיּוֹת הַמִּתְרַגְּשׁוֹת לָבוֹא בָעוֹלָם - מתרגשות לבוא: שיחולו, שיארעו.
    •    [נוסח א"י: כאמור והייתם לי קדושים כי קדוש אני ה' ואבדיל אתכם מן העמים להיות לי - ויקרא כ, כו. נוסח תפילת שמונה עשרה שבידינו לרוב אינו מצטט פסוקים, אך בגניזה נמצאו נוסחים אחרים בהם הברכות כוללות ציטוטים כאלו.]



أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟