العودة إلى نتائج البحث

סדרה 10: חגו של יעקב בקדוש

لتكبير النص لتصغير النص
  • صورة
  • مجموعة أرشيفات المكتبة الوطنية الإسرائيلية مجموعة أرشيفات المكتبة الوطنية الإسرائيلية
العنوان סדרה 10: חגו של יעקב בקדוש.
رقم النظام הסדרה כוללת תצלומים שצלם דנצ'ו בתאריך 10 לינואר בים השנים 2008-2017, במהלך חגו של יעקב הקדוש בכנסית יעקב הקדוש הארמנית בירושלים. בין תלמידיו של ישוע היו שניים בשם יעקב וכדי להבדיל ביניהם נקרא האחד יעקב הצעיר/הקטן והשני יעקב המבוגר/הגדול. בברית החדשה מוזכר גם יעקב אחי ישוע, שאותו מזהים לרוב עם יעקב הצעיר. המסורת הנוצרית רואה ביעקב הצעיר את הבישוף הראשון של ירושלים. הוא הוצא להורג בסקילה על פי הוראת הסנהדרין ולפי המסורת הארמנית הוא קבור תחת המזבח הראשי בכנסיית יעקב הקדוש. יעקב בן זבדי (המבוגר) הוצא להורג בכריתת ראשו על ידי הורדוס אנטיפס. ראשו קבור בקפלה קטנה בכנסיית המנזר הארמני וגופו הגיע באורח פלא לגליסיה שבמערב ספרד, שם הוא קבור בסנטיאגו (יעקב הקדוש בספרדית) דה קומפוסטלה. קברו היה לאתר צליינות חשוב באירופה.לפי המסורת הארמנית מלאכים נשאו את ראשו של יעקב אל מרים (שישבה על כסאה בשמים) והיא העבירה אותו ליעקב הצעיר שקבר אותו בגנו. מעל לקבר הוקמה לימים הקתדרלה הארמנית סורפ האגופ (בארמנית סורפ-קדוש, האגופ-יעקב). ציור רקום על בד נמצא במגורי הפטריארך הארמני, הנחשב על ידי הארמנים לממשיכו של יעקב הצעיר בשושלת הפטריארכים של ירושלים. חגו של יעקב הקדוש הוא אחד החגים החשובים לארמנים. למעשה חוגגים גם לכבוד יוחנן האוונגליסט, שלפי המסורת הארמנית הוא יוחנן בן זבדי, אחי יעקב. לכבוד החג מציבים ליד הקפלה בה קבור ראשו של יעקב הקדוש מזבח מיוחד מקושט.
تاريخ الإصدار 2008-2017
هذا جزء من ארכיון דנצ'ו ארנון
اللغة لا يوجد محتوى لغوي
رقم الرف ARC. 4* 2080 05 10
مستوى التوصيف Series Record
رقم النظام 997009537762905171
      1. إظهار العناصر الـ 8 التالية من أصل 18
      2. عرض الكل

תנאי השימוש:

حظر النسخ

قد يُحظر نسخ المادة واستخدامها للنشر، التوزيع، الأداء العلنيّ، البثّ، إتاحة المادة للجمهور على الإنترنت أو بوسائل أخرى، إنتاج عمل مشتقّ من المادة (على سبيل المثال، ترجمة العمل وتعديله أو معالجته)، بصيغة إلكترونية أو آلية، من دون الحصول على إذن مسبق من مالك حقوق التأليف والنشر ومن مالكي المجموعة.

لاستيضاح إمكانية استخدام المادة، يرجى ملء استمارة الاستفسار عن حقوق التأليف والنشر

معلومات إضافية:

قد تكون المادة خاضعة لحقوق التأليف والنشر و/ أو شروط اتفاقية.

إذا كنت تعتقد/ين أنّه قد وقع خطأ في المعطيات الواردة أعلاهُ، أو أنّك تعتقد/ين أنّ هناك انتهاكًا لحقوق التأليف والنشر بشأن هذه المادة، فيرجى التوجُّه إلينا من خلال الاستمارة التالية.

MARC RECORDS

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟