العودة إلى نتائج البحث

סדרה 9: ההילולה של הבבא סאלי בנתיבות

لتكبير النص لتصغير النص
  • صورة
  • مجموعة أرشيفات المكتبة الوطنية الإسرائيلية مجموعة أرشيفات المكتبة الوطنية الإسرائيلية
العنوان סדרה 9: ההילולה של הבבא סאלי בנתיבות.
رقم النظام הסדרה כוללת תצלומים שצלם דנצ'ו ארנון בהילולת הבבא סאלי בתאריכים 4.1.2014 וב- 30.01.2020, בנתיבות. בבא (אבא) סאלי (ישראל) אבו חצירא (1889-1984) היה רב במרוקו ובישראל שהיה מקובל כעושה ניסים ומביא ברכה. לאחר פטירתו ירש אותו בנו, בבא ברוך. ביום פטירת הבבא סאלי, ד' בשבט, נערכת מאז 1985 הילולה סביב קברו בנתיבות. ההילולה משכה בתחילה בעיקר יוצאי מרוקו שבאו ביום הפטירה. במשך השנים גדלה והתרחבה ההילולה וכיום היא נמשכת יומיים ובאים אליה למעלה מרבע מיליון מאמינים מרוב שדרות הציבור. הילולת הבבא סאלי היא הגדולה שבהילולות שעל קברי צדיקים. במשך השנים נבנו מבנים גדולים על הקבר וכיום, בניגוד לבעבר, קיימת הפרדה מוקפדת בין גברים ונשים. הקרן הקיימת נטעה פארק, בצורת חמסה, מסביב לקבר שבימי ההילולה מתקיים בו שוק גדול. בתצלומים ניתן לראות את התפילה שנערכת באוהל הגדול שהוקם על יד המצבה, ארוחות שמתקיימות במהלך ימי ההילולה, תצלומים מהשוק שמתקיים בפארק קק"ל ואת פולחן זריקת הנרות.תפילה אל מול המצבה: רוב הבאים מתחילים בתפילה ב"אוהל" הגדול שהוקם על המצבה.קוסקוס ומופלטות: רבים מביאים אוכל ומקיימים סעודות עליזות. נשים רבות מחלקות אוכל וממתקים לקהל וגברים מגישים משקאות חריפים.שוק של מצוות: באזור הקבר מוכרים אנשי הבבא ברוך נרות, מאחיה (עראק) קדוש, שמן מקודש, ספרים ושאר דברים המביאים ברכה(בעבר היו מוכרים גם בקבוקים עם מים קדושים). ביום ההילולה הראשון, ערב יום הפטירה, מתקיימת תהלוכה המוליכה ספר תורה מביתו של הבבא אל הקבר. אנשים משלמים עבור הזכות לשאת את ספר התורה. השוק הגדול: הפארק של קק"ל הופך בימי ההילולה לשוק ענק, שמוכרים בו כל מיני חפצים הנושאים את דמות הבבא סאלי, תכשיטים, כיסויי ראש לנשים וכיפות לגברים, כלי בית ושאר חפצים ודוכני מזון.פולחן זריקת הנרות: פולחן הנרות הוא פולחן חדש שהתפתח עם השנים. בשנת 1987 בעת שהיתו של דנצ'ו בהילולה, אנשים ונשים הדליקו נרות על בתוך האוהל שנבנה על המצבה. עם השנים, רבו הנרות ואי אפשר היה לשהות באוהל בגלל העשן לשם כך, התקינו מיתקן שריפה ממתכת מחוץ לאוהל, ליד היציאה, ואנשים הדליקו את הנרות בתוכו. כשרבו המדליקים, היה מסוכן להתקרב למיתקן מחמת האש החזקה ולכן גידרו אותו והמדליקים נאלצו להשליך את הנרות הדולקים מרחוק פנימה. כך החל פולחן הנרות
מדליקים נר, מבקשים בקשה וזורקים פנימה. אם מצליחים לקלוע, הבקשה תתקבל. בשנים האחרונות יש מיתקנים נפרדים לנשים ולגברים, אך מיתקן הנשים פופולארי יותר ורק גברים מעטים זורקים במיתקן שלהם.
تاريخ الإصدار 2020
هذا جزء من ארכיון דנצ'ו ארנון
اللغة لا يوجد محتوى لغوي
رقم الرف ARC. 4* 2080 05 09
مستوى التوصيف Series Record
رقم النظام 997009523182205171
      1. إظهار العناصر الـ 8 التالية من أصل 18
      2. عرض الكل

תנאי השימוש:

حظر النسخ

قد يُحظر نسخ المادة واستخدامها للنشر، التوزيع، الأداء العلنيّ، البثّ، إتاحة المادة للجمهور على الإنترنت أو بوسائل أخرى، إنتاج عمل مشتقّ من المادة (على سبيل المثال، ترجمة العمل وتعديله أو معالجته)، بصيغة إلكترونية أو آلية، من دون الحصول على إذن مسبق من مالك حقوق التأليف والنشر ومن مالكي المجموعة.

لاستيضاح إمكانية استخدام المادة، يرجى ملء استمارة الاستفسار عن حقوق التأليف والنشر

معلومات إضافية:

قد تكون المادة خاضعة لحقوق التأليف والنشر و/ أو شروط اتفاقية.

إذا كنت تعتقد/ين أنّه قد وقع خطأ في المعطيات الواردة أعلاهُ، أو أنّك تعتقد/ين أنّ هناك انتهاكًا لحقوق التأليف والنشر بشأن هذه المادة، فيرجى التوجُّه إلينا من خلال الاستمارة التالية.

MARC RECORDS

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟