audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

תהלים ה: למנצח אל הנחילות

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי אורי קרויזר
  • 2.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל משה חבושה
  • 3.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים עזרא ברנע
  • 4.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו חיים לוק
  • 5.
    תימן - מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) אהרן עמרם
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان תהלים ה: למנצח אל הנחילות
دورة العام לכל עת
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية
  • (א) לַמְנַצֵּחַ אֶל הַנְּחִילוֹת, לחן עתיק שבו הושר המזמור, או: שם כלי נגינה שאולי קולו כזמזום נחיל דבורים, והוא מלווה את המִזְמוֹר שלְדָוִד.

    (ב) לאֲמָרַי הַאֲזִינָה, האזן וקבל אותם, ה'; בִּינָה, התבונן, הכר וקח נא את הֲגִיגִי, דיבורי היוצא מתוך מחשבה. שְמע לא רק את התפילה הנאמרת, אלא גם את זו שבלב. (ג) הַקְשִׁיבָה לְקוֹל שַׁוְעִי, תחנוני, מַלְכִּי וֵאלֹֹהָי, כִּי אֵלֶיךָ בלבד אֶתְפַּלָּל.

    (ד) ה', בכל בֹּקֶר תִּשְׁמַע קוֹלִי. בֹּקֶר, בכל ראשיתו של יום חדש אֶעֱרָךְ לְךָ, אני מכין ומעמיד את עצמי לפניך וַאֲצַפֶּה, מייחל ללכת בדרך הטוב ככל יכולתי, ומתוך ידיעה שהדרך האחרת מנוגדת לרצונו של ה'. (ה) כִּי, הרי לֹא אֵל חָפֵץ, רוצה רֶשַׁע אָתָּה. אדרבא, אתה רוצה את היפוכו. לֹא יְגֻרְךָ, יגור אתך רָע. (ו) לֹא יִתְיַצְּבוּ הוֹלְלִים, אנשים פוחזים וחסרי כיוון לְנֶגֶד עֵינֶיךָ, שהרי אתה הוא תכלית הטוב - שָׂנֵאתָ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן, עושי רעה, אינך רוצה אותם לידך. (ז) תְּאַבֵּד דֹּבְרֵי כָזָב, ואִישׁ דָּמִים וּמִרְמָה - יְתָעֵב, מרחיק ה'. (ח) וַאֲנִי בְּרֹב חַסְדְּךָ אָבוֹא בֵיתֶךָ. אפילו הַגעתי לביתך אפשרית הודות לחסדך, שכן אתה הוא שנטעת בלבי את הרצון ושזימנת את האפשרות לבוא אליו. שם אֶשְׁתַּחֲוֶה אֶל הֵיכַל קָדְשְׁךָ בְּיִרְאָתֶךָ.

    (ט) ה', נְחֵנִי, הדרך אותי ללכת בְצִדְקָתֶךָ לְמַעַן, כדי שאוכל לעמוד בפני שׁוֹרְרָי, אויבי. הַיְשַׁר, יַשֵּׁר לְפָנַי דַּרְכֶּךָ. הוליכני בדרך הישרה, הנכונה והטובה. כאשר אדם מוקף באויבים יש שהוא מתקשה לדעת מהי הדרך הנכונה לפעול בה. דווקא מכיוון שהוא נתון במריבה, הוא זקוק להנחיה מיוחדת כיצד לשמור על הטוב והישר. (י) כִּי האויב, שאין שמו מפורש, אֵין בְּפִיהוּ נְכוֹנָה, אמת. הוא משקר תמיד; קִרְבָּם, תוכם של אויבַי הַוּוֹת, פגעים, מזימות רעות; קֶבֶר פָּתוּחַ שהרקב מצוי בו ועם זאת הוא מזמין את הכול ליפול אל תוכו - כך הוא גְּרֹנָם; לְשׁוֹנָם יַחֲלִיקוּן, מחניפים. (יא) לכן הַאֲשִׁימֵם, מצא אותם אשמים כראוי להם ודון אותם לפי אשמתם, אֱלֹֹהִים, כדי שיִפְּלוּ מִמֹּעֲצוֹתֵיהֶם, שלא יישארו במזימותיהם ובהתייעצויותיהם. בְּשל רֹב פִּשְׁעֵיהֶם הַדִּיחֵמוֹ, הסר אותם ממקומם כִּי מָרוּ, מרדו בָךְ וראויים לעונש.

    בסיום חוזר המשורר, כדרכו, לדברים חיוביים: (יב) וְיִשְׂמְחוּ כָל חוֹסֵי בָךְ, הנשענים עליך, לְעוֹלָם יְרַנֵּנוּ, וְתָסֵךְ, תסוכך ותגן עָלֵימוֹ, עליהם, וְיַעְלְצוּ, ישמחו בְךָ אֹהֲבֵי שְׁמֶךָ. (יג) כִּי אַתָּה תְּבָרֵךְ צַדִּיק, ה', כַּצִּנָּה, מגן גדול המקיף את כל גופו של האדם, כך רָצוֹן תַּעְטְרֶנּוּ. תקיף את הצדיקים סביב סביב באהבתך ובקרבה אליך.

     

    פירוש הרב אבן ישראל שטיינזלץ לקוח מתוך התנ"ך המבואר בהוצאת שפע וקורן ירושלים.



أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟