audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

יהי רצון שלאחר אמירת שיר השירים

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    מרכז אסיה וקווקאז - פרס מרדכי זרינכאם
  • 2.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים משה חבושה
  • 3.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב דוד רבה
  • 4.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו אליהו ביטון
  • 5.
    תימן - מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) אהרן עמרם
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان יהי רצון שלאחר אמירת שיר השירים
دورة العام שבת
موعد الصلاة קבלת שבת
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية
  • • רִבּוֹן כָּל־הָעוֹלָמִים - ביטוי תפילה מוכר ששורשיו כבר בספרות המדרש. ישנם פיוטים רבים המתחילים במילים אלו.
    • שֶׁהוּא קֹדֶשׁ קָדָשִׁים - לפי דברי ר' עקיבא: "שאין כל העולם כולו כדאי כיום שניתן בו שיר השירים לישראל. שכל כתובים - קדש ושיר השירים - קודש קדשים." (מסכת ידים ג, ה)
    • תֵּבוֹתָיו - מילותיו.
    • נְקֻדּוֹתָיו - ניקוד המילים.
    • טְעָמָיו - טעמי המקרא.
    • שְׁמוֹתָיו - שמות האל (והמלאכים) הרמוזים בו. חוגי הסוד והקבלה ביהדות מאמינים שבפסוקי המקרא חבויים שמות קדושים בעלי סגולות קסומות.
    • ְצֵרוּפָיו - צרופי מילים ואותיות בהם חבויים סודות בעלי סגולות.
    • וְנִקְרָאֲךָ וְתַעֲנֵנוּ - נקרא אל האל בתפילה והוא יקשיב ויענה. ראו ישעיהו סה, כד: "וְהָיָה טֶרֶם יִקְרָאוּ וַאֲנִי אֶעֱנֶה עוֹד הֵם מְדַבְּרִים וַאֲנִי אֶשְׁמָע".
    • נַעְתִּיר לְךָ וְהֵעָתֶר לָנוּ - נתפלל אליך ותענה לנו. "עתירה" היא מלשונות התפילה, בקשה להיפוך הדין כמו עֶתֶר שהוא קלשון הנועד להפוך אדמה או תבואה, ראו תלמוד בבלי מסכת יבמות, סד ע"א: "א"ר יצחק: למה נמשלה תפלתן של צדיקים כעתר? מה עתר זה מהפך התבואה ממקום למקום, כך תפלתן של צדיקים מהפכת מדותיו של הקב"ה ממדת רגזנות למדת רחמנות".
    • וְנִזְכֶּה לְמָקוֹם שֶׁהַנְּפָשׁוֹת הָרוּחוֹת וְהַנְּשָׁמוֹת נֶחֱצָבוֹת מִשָּׁם - מתחת לכיסא הכבוד, שם נמצאות נשמות הצדיקים. ראו אבות דרבי נתן (נוסחא א' פרק יב) "לא נשמתו של משה בלבד גנוזה תחת כסא הכבוד אלא [כל] נשמתן של צדיקים גנוזות תחת כסא הכבוד שנאמר 'והיתה נפש אדוני צרורה בצרור החיים'".
    • וּמַלֵּא כָּל־מִשְׁאֲלוֹת לִבֵּנוּ לְטוֹבָה לַעֲבוֹדָתֶךָ - לפי תפילתו האישית של רב בסוף תפילה העמידה, "חיים שתמלא לנו את כל משאלות לבנו לטובה", בתוספת ההכוונה - לעבודתך, לעבודת האל.
    • וְתִהְיֶה עִם לְבָבֵנוּ - לפי מלכים א' ח, יז; דברי הימים ב' ו, ז; דברי הימים ב' כד, ד.
    • וְאִמְרֵי פִינוּ בְּעֵת מַחְשְׁבוֹתֵינוּ - מזכיר את פסוק הבקשה לתפילה "אֲדֹנָי שְׂפָתַי תִּפְתָּח וּפִי יַגִּיד תְּהִלָּתֶךָ" (תהלים נא, יז).
    • בְּעֵת מַעְבָּדֵנוּ - בזמן שאנו עובדים.
    • וְהַרְוָחָה - יציאה מן המיצר אל מקום הרווח.
    • וּמֵעֲפַר עָנְיֵנוּ תְּקִימֵנוּ, וּמֵאַשְׁפּוֹת דַּלּוּתֵנוּ תְּרוֹמְמֵנוּ - לפי שמואל א' ב, ח ותהלים קיג, ז: "מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן". הישיבה בעפר ובאשפות מאפיינית את העוני. (כוונת הפסוק אינה שהעפר הוא דל, אלא שאלוהים מקים מן העפר את הדל).



أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟