audio items
snunit
Cookies

The National Library of Israel website uses cookies to improve your browsing experience. Continued use of the website constitutes consent to the use of cookies. For more information, please see our privacy policy

Back to search results

יהי רצון שלאחר אמירת שיר השירים

Enlarge text Shrink text
  • Prayer
Play songs in order
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    מרכז אסיה וקווקאז - פרס מרדכי זרינכאם
  • 2.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים משה חבושה
  • 3.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב דוד רבה
  • 4.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו אליהו ביטון
  • 5.
    תימן - מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) אהרן עמרם
Play songs in order
playerSongImg
Title יהי רצון שלאחר אמירת שיר השירים
Cycle of the Year שבת
Prayer Time קבלת שבת
Language עברית

תנאי השימוש:

This item is subject to copyright law and/or the terms of an agreement. All of the following are prohibited unless written permission from the copyright owner and the owner of the collection is obtained: Reproduction, publication, distribution, public performance, broadcasting, dissemination via the Internet or by any other means, and creating a derivative work of the item (for example, translation, modification or adaptation) in any form or by any means, whether digital or physical.

Notwithstanding the above, the user is entitled to make any permitted uses as defined in the Israeli Copyright Law (5768-2007), such as “fair use”. In any case, the name(s) of the creator(s) must be specified when making use of their work. It is forbidden to harm the author’s dignity or reputation by means of altering the item or damaging the item.

Use of the item is also subject to the terms of use of the Piyut and Prayer website.

If you believe that there is an error in the information above, or in case of any concern of copyright infringement in connection with this item, please contact us by e-mail: [email protected]

MARC RECORDS
Piyut Interpretation
  • • רִבּוֹן כָּל־הָעוֹלָמִים - ביטוי תפילה מוכר ששורשיו כבר בספרות המדרש. ישנם פיוטים רבים המתחילים במילים אלו.
    • שֶׁהוּא קֹדֶשׁ קָדָשִׁים - לפי דברי ר' עקיבא: "שאין כל העולם כולו כדאי כיום שניתן בו שיר השירים לישראל. שכל כתובים - קדש ושיר השירים - קודש קדשים." (מסכת ידים ג, ה)
    • תֵּבוֹתָיו - מילותיו.
    • נְקֻדּוֹתָיו - ניקוד המילים.
    • טְעָמָיו - טעמי המקרא.
    • שְׁמוֹתָיו - שמות האל (והמלאכים) הרמוזים בו. חוגי הסוד והקבלה ביהדות מאמינים שבפסוקי המקרא חבויים שמות קדושים בעלי סגולות קסומות.
    • ְצֵרוּפָיו - צרופי מילים ואותיות בהם חבויים סודות בעלי סגולות.
    • וְנִקְרָאֲךָ וְתַעֲנֵנוּ - נקרא אל האל בתפילה והוא יקשיב ויענה. ראו ישעיהו סה, כד: "וְהָיָה טֶרֶם יִקְרָאוּ וַאֲנִי אֶעֱנֶה עוֹד הֵם מְדַבְּרִים וַאֲנִי אֶשְׁמָע".
    • נַעְתִּיר לְךָ וְהֵעָתֶר לָנוּ - נתפלל אליך ותענה לנו. "עתירה" היא מלשונות התפילה, בקשה להיפוך הדין כמו עֶתֶר שהוא קלשון הנועד להפוך אדמה או תבואה, ראו תלמוד בבלי מסכת יבמות, סד ע"א: "א"ר יצחק: למה נמשלה תפלתן של צדיקים כעתר? מה עתר זה מהפך התבואה ממקום למקום, כך תפלתן של צדיקים מהפכת מדותיו של הקב"ה ממדת רגזנות למדת רחמנות".
    • וְנִזְכֶּה לְמָקוֹם שֶׁהַנְּפָשׁוֹת הָרוּחוֹת וְהַנְּשָׁמוֹת נֶחֱצָבוֹת מִשָּׁם - מתחת לכיסא הכבוד, שם נמצאות נשמות הצדיקים. ראו אבות דרבי נתן (נוסחא א' פרק יב) "לא נשמתו של משה בלבד גנוזה תחת כסא הכבוד אלא [כל] נשמתן של צדיקים גנוזות תחת כסא הכבוד שנאמר 'והיתה נפש אדוני צרורה בצרור החיים'".
    • וּמַלֵּא כָּל־מִשְׁאֲלוֹת לִבֵּנוּ לְטוֹבָה לַעֲבוֹדָתֶךָ - לפי תפילתו האישית של רב בסוף תפילה העמידה, "חיים שתמלא לנו את כל משאלות לבנו לטובה", בתוספת ההכוונה - לעבודתך, לעבודת האל.
    • וְתִהְיֶה עִם לְבָבֵנוּ - לפי מלכים א' ח, יז; דברי הימים ב' ו, ז; דברי הימים ב' כד, ד.
    • וְאִמְרֵי פִינוּ בְּעֵת מַחְשְׁבוֹתֵינוּ - מזכיר את פסוק הבקשה לתפילה "אֲדֹנָי שְׂפָתַי תִּפְתָּח וּפִי יַגִּיד תְּהִלָּתֶךָ" (תהלים נא, יז).
    • בְּעֵת מַעְבָּדֵנוּ - בזמן שאנו עובדים.
    • וְהַרְוָחָה - יציאה מן המיצר אל מקום הרווח.
    • וּמֵעֲפַר עָנְיֵנוּ תְּקִימֵנוּ, וּמֵאַשְׁפּוֹת דַּלּוּתֵנוּ תְּרוֹמְמֵנוּ - לפי שמואל א' ב, ח ותהלים קיג, ז: "מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן". הישיבה בעפר ובאשפות מאפיינית את העוני. (כוונת הפסוק אינה שהעפר הוא דל, אלא שאלוהים מקים מן העפר את הדל).



Have more information? Found a mistake?