audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

קידוש לליל שבת

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    איטליה - איטליה כללי ללא מבצע
  • 2.
    אשכנז - אשכנז כללי אפרים די זהב
  • 3.
    אשכנז - אשכנז כללי הנרי צימר
  • 4.
    אשכנז - אשכנז כללי י.ל. נאמן
  • 5.
    אשכנז - אשכנז כללי ללא מבצע
  • 6.
    אשכנז - יצירות חזנות בן ציון קפוב-קגן
  • 7.
    אשכנז - מערב אירופה גבריאל (גבי) שטרנגר
  • 8.
    אשכנז - מערב אירופה גבריאל (גבי) שטרנגר
  • 9.
    מזרח אירופה - ליטא - פולין יחזקאל צנטנר
  • 10.
    מערב אירופה - הולנד הנס בלומנדאל
  • 11.
    מרכז אסיה וקווקאז - בוכרה עזרא מלקוב
  • 12.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד חלבי
  • 13.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל יהודה עובדיה-פתיה
  • 14.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל ללא מבצע
  • 15.
    ספרדים צפון אפריקה - ג'רבה משפחת בוכריץ
  • 16.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב שלמה דאודי
  • 17.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו אברהם בן זקן
  • 18.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו אליהו אדרעי
  • 19.
    ספרדים צפון אפריקה - תוניס אליעזר חג'אג'
  • 20.
    פורטוגזים - פורטוגזים כללי יהונתן כהן
  • 21.
    תורכיה - בלגראד סטפן סבליץ' (אשר אלקלעי)
  • 22.
    תורכיה - תורכיה כללי חיים אפנדי
  • 23.
    תורכיה - תורכיה כללי יצחק אלגזי
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان קידוש לליל שבת
دورة العام שבת
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • [וַיְהִי עֶרֶב וַיְהִי בֹקֶר] יוֹם הַשִּׁשִּׁי – הפיסקה הפותחת את הקידוש לקוחה מתיאור השלמת מלאכת בריאת העולם, ושביתת האל ממלאכתו בשבת הראשונה (בראשית א, לא – ב, ג).
    • וַיְכֻלּוּ – דקדוק משמעותה של המילה 'ויכולו' העסיק כבר את הקדמונים ובדרך כלל פירשו שאין משמעה כמו 'ויכל' שבפסוק הבא (סיים, כילה), אלא משמעה שהכל הגיעו לידי השלמה גמורה, לידי שלמות מהותם, להיות מכלול מושלם.
    • הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל צְבָאָם – כל העולם כולו, עולמות עליונים ותחתונים, וכל הבריות מכל סוג המצויים בם.
    • וַיְכַל אֱלֹהִים בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה – הקב"ה הביא ביום השביעי את מלאכת הבריאה לידי גמר.
    • וַיִּשְׁבֹּת בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי מִכָּל מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה – ושבת ביום זה מן המלאכה שבה עסק בששת הימים הקודמים.
    • וַיְבָרֶךְ אֱלֹהִים אֶת יוֹם הַשְּׁבִיעִי וַיְקַדֵּשׁ אֹתוֹ – או אז, מתוך חשיבותו של היום השביעי, בירכו הקב"ה והעניק לו קדושה; במעשה זה הונחו היסודות הראשוניים לקדושת השבת בתורה ובמסורת היהודית. הקדושה של יום השבת היא בהיותו יום קדוש מזמן בריאת העולם.
    • כִּי בוֹ שָׁבַת מִכָּל מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹהִים לַעֲשׂוֹת – הנימוק לברכת היום השביעי וקידושו הוא כי בו נוצרה השביתה, המנוחה, שהיא תכליתה של מלאכת בריאת העולם.
    • סַבְרִי מָרָנָן וְרַבָּנָן וְרַבּוֹתַי – סבורים, מוכנים ומסכימים מורינו ורבותינו ורבותי? פניה אל קהל המאזינים לקידוש ומעוניינים לצאת בו ידי חובתם. המקדש מסב את תשומת ליבם לעיקר הקידוש שיבוא מיד – הברכה על היין.
    • בָּרוּךְ אַתָּה... בּוֹרֵא פְּרִי הַגֶּפֶן – ברכה על היין, הנאמרת תוך אזכרת שמו של הקב"ה ('ה' אֱלֹהֵינוּ') וציון מלכותו ('מֶלֶךְ הָעוֹלָם').
    • בָּרוּךְ אַתָּה... אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו – הקב"ה קידש אותנו לשמו על ידי מצוותיו; זהו נוסח הפתיחה לכל ברכות המצוות.
    • וְרָצָה בָּנוּ – וחפץ בנו להיות לו לעם.
    • וְשַׁבַּת קָדְשׁוֹ בְּאַהֲבָה וּבְרָצוֹן הִנְחִילָנוּ – מכל המצוות מדגישה ברכה זו במיוחד את מצוות השבת, שניתנה לנו מאת הבורא 'בְּאַהֲבָה וּבְרָצוֹן'. החזרה על שורש ר.צ.ה בברכה יוצרת הקבלה בין רצונו של הקב"ה בעמו ישראל, ובין רצונו לתת לנו את מצוות השבת.
    • זִכָּרוֹן לְמַעֲשֵׂה בְרֵאשִׁית – מצוות השבת נועדה לעצב בקרבנו תודעה של זיכרון כפול: הזיכרון הראשון הוא זה של 'מַעֲשֵׂה בְרֵאשִׁית', דהיינו – הבריאה; השבת מזכירה לנו כיצד עמל הקב"ה ששה ימים, ולבסוף שבת ממלאכתו, כך שישראל שבכל דור מחקים מדי שבוע את פעולת הבורא בימיו הראשונים של העולם. רעיון זה מנוסח בתורה בכמה מקומות .(ראו למשל שמות כ, י; לא, טז-יז).
    • [כִּי הוּא יוֹם] תְּחִלָּה לְמִקְרָאֵי קֹדֶשׁ – השבת היא הראשונה בין כל המועדים, כפי שעולה ממיקומה הפותח ברשימת המועדים שבספר ויקרא (כג, א-ג). לאחר מכן מפרטת התורה את החגים כולם, דווקא לאחר השבת. הצירוף 'מִקְרָאֵי קֹדֶשׁ' ייחודי לפרשה זו בלבד.
    • זֵכֶר לִיצִיאַת מִצְרָיִם – הזיכרון השני המשוקע בשבת, הוא זכרון יציאת מצרים, ככתוב בדברים (ה, יא-יד): שָׁמוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ... וְזָכַרְתָּ כִּי עֶבֶד הָיִיתָ בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם... עַל כֵּן צִוְּךָ ה' אֱלֹהֶיךָ לַעֲשׂוֹת אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת.
    • כִּי בָנוּ בָחַרְתָּ וְאוֹתָנוּ קִדַּשְׁתָּ מִכָּל הָעַמִּים – אנחנו העם שנבחר ונקדש על ידך, ככתוב בדברים (ז, ו): כִּי עַם קָדוֹשׁ אַתָּה לַה' אֱלֹהֶיךָ בְּךָ בָּחַר ה' אֱלֹהֶיךָ לִהְיוֹת לוֹ לְעַם סְגֻלָּה מִכֹּל הָעַמִּים אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה.
    • וְשַׁבַּת קָדְשְׁךָ בְּאַהֲבָה וּבְרָצוֹן הִנְחַלְתָּנוּ – הברכה חוזרת אל הנאמר קודם, וכך מסיימת במה שפתחה, כלומר, בנתינת השבת מאהבה ומרצון.
    • בָּרוּךְ אַתָּה ה' מְקַדֵּשׁ הַשַּׁבָּת – חתימת הברכה מדגישה את העובדה שקדושת השבת אינה תלויה בעם ישראל (כקדושת המועדים, למשל). 'מקדש השבת' בלשון הווה משום שלא זו בלבד שיש ביום זה קדושת הברכה הראשונה של ימי בראשית, אלא בכל שבת מופיעה קדושה זו מחדש.


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟