audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

יחיד רם לעולם

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    סוריה - חלב (ארם צובה) יוצאי חלב בארה"ב, שנות ה-60
  • 2.
    ספרדים מסורות המזרח - לבנון מרקו טליו
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان יחיד רם לעולם
دورة العام לכל עת
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • יָחִיד רָם לְעוֹלָם – הקדוש ברוך הוא, שהוא יחיד ונישא בעולמו, בהתאם לכינוי החז"לי המופיע במקומות רבים – "יחידו של עולם" (ראו למשל תלמוד ירושלמי, מסכת מגילה, פ"א ה"ט). מכאן ואילך האל הוא נמענו של הדובר, הפונה אליו בדיבור ישיר לאורך כל הפיוט.
    • לְעוֹלָם גַּלֵּה לְקֵץ נִטְמָן – גלה אימתי תבוא שעת גאולתנו, זמן הקץ החבוי מאתנו. קֵץ נִטְמָן הוא חידוש של הפייטן על דרך הניגוד מן הביטוי "הקץ המגולה" המופיע בספרות חז"ל (ראו למשל תלמוד בבלי, מסכת סנהדרין, צח ע"א).
    • כִּי בָּא עֵת זְמָן – כי כבר הגיע הזמן שניגאל.
    • נֶאֱמָן – כינוי לאל. מיוסד על דברים (ז, ט): וְיָדַעְתָּ כִּי ה' אֱלֹהֶיךָ הוּא הָאֱלֹהִים הָאֵל הַנֶּאֱמָן שֹׁמֵר הַבְּרִית וְהַחֶסֶד לְאֹהֲבָיו וּלְשֹׁמְרֵי מִצְוֹתָיו לְאֶלֶף דּוֹר.
    • אֵל מַהֵר וּגְאַל לְעַם לֹא אַלְמָן – אנא ממך, אלוהינו, הזדרז לגאול אותנו; אנו 'עַם לֹא אַלְמָן' - כנסת ישראל איננה אלמנה מדודה חלילה. מיוסד על ירמיהו (נא, ה): כִּי לֹא אַלְמָן יִשְׂרָאֵל וִיהוּדָה מֵאֱלֹהָיו מֵה' צְבָאוֹת כִּי אַרְצָם מָלְאָה אָשָׁם מִקְּדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל.
    • וּגְאַל נָא וּשְׁלַח נָא מְבַשֵּׂר לִבְנֵי אַבְרָהָם – גאל אותנו ושלח לנו את אליהו הנביא, מבשר הגאולה – ברוח נבואת ישעיהו (נב, ז): מַה נָּאווּ עַל הֶהָרִים רַגְלֵי מְבַשֵּׂר מַשְׁמִיעַ שָׁלוֹם מְבַשֵּׂר טוֹב מַשְׁמִיעַ יְשׁוּעָה אֹמֵר לְצִיּוֹן מָלַךְ אֱלֹהָיִךְ.
    • הָרֵם דִּגְלָם – רומם ונשא את דגל עמך ישראל.
    • רְפָא אֵל צִירָם – רפא נא את כאבם.
    • הֵן עַתָּה כִּי אַתָּה מֶלֶךְ רַחֲמָן – עשה זאת מהר, עכשיו, כי מלך אוהב ונאמן אתה לעמך.
    • סִתְרִי – כינוי לאל, שהוא מקום המסתור שלי, מגיני, על פי תהלים (קיט, קיד): סִתְרִי וּמָגִנִּי אָתָּה לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי.
    • חַי – כינוי לאל, רווח בלשון המקרא – למשל בתהלים (פד, ג): נִכְסְפָה וְגַם כָּלְתָה נַפְשִׁי לְחַצְרוֹת ה' לִבִּי וּבְשָׂרִי יְרַנְּנוּ אֶל אֵל חָי.
    • אֵל שַׁדַּי – כינוי לאל, רווח מאוד בלשון המקרא, למשל בבראשית (כח, ג): וְאֵל שַׁדַּי יְבָרֵךְ אֹתְךָ וְיַפְרְךָ וְיַרְבֶּךָ וְהָיִיתָ לִקְהַל עַמִּים.
    • בְּבֵית מְעוֹנֶךָ – בבית המקדש.
    • נֶאֱזָר בִּגְבוּרָה – האל לובש גבורה כאזור, כחגורה, על פי תהלים (סה, ז): מֵכִין הָרִים בְּכֹחוֹ נֶאְזָר בִּגְבוּרָה.
    • אַתָּה הוּא אֲדוֹן כֹּל נִבְרָא – אתה הוא השולט על כל הבריות.
    • חָנֵּנִי בִּמְהֵרָה לְמַעַן בֵּית יוֹסֵף צַדִּיקֶךָ – אנא חנני מהרה בזכות יוסף הצדיק. ואפשר שהפייטן מזכיר כאן את בית יוסף דווקא כרמז למי שלכבודו נתחבר הפיוט – שאף שמו יוסף. וראו גם זכריה (י, ו): וְגִבַּרְתִּי אֶת בֵּית יְהוּדָה וְאֶת בֵּית יוֹסֵף אוֹשִׁיעַ וְהוֹשְׁבוֹתִים כִּי רִחַמְתִּים וְהָיוּ כַּאֲשֶׁר לֹא זְנַחְתִּים כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם וְאֶעֱנֵם.
    • כִּי אַתָּה הוּא צוּר גּוֹאֲלִי – כי אתה הוא היכול לגאול אותי בעוצמתך הרבה.
    • וּסְלַח נָא לְמַעֲלִי וּפְדֵנִי – סלח נא לכל חטאי, המעכבים אותך מלגאול אותי, והצילני.
    • אֵל נֶעֱלָם – כינוי לאל, בדומה לכינויו בנבואת ישעיהו (מה, טו): אָכֵן אַתָּה אֵל מִסְתַּתֵּר אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מוֹשִׁיעַ.
    • קַבֵּץ נָא לְעַמָּךְ בְּהַר קֹדֶשׁ – אנא קבץ את גלויות עמך לציון וירושלים.
    • חִישׁ וְהַרְחֵב לָהֵם גְּבוּלָם – מהר והרחב את גבול ישראל, כדי שיוכלו לשכון לבטח בארצם.
    • כֻּלָּם יוֹדוּךָ בִנְוֵה הָאוּלָם – או אז, יודו לך בני עמך בבית המקדש הנאה. אוּלָם הוא כינוי מקראי רווח למקדש (ראו למשל דברי הימים ב כט, יז).
    • שְׁעֵה נָא לְקוֹל מַהֲלָלָם – אנא ממך, קבל נא את שירת ההלל של עמך.
    • כִּי הֵם עַם חָבִיב יְדִידֶיךָ – כי הם עמך האהוב, אשר נקראו 'ידידים' באחת מדרשות חז"ל; ראו למשל בתלמוד הבבלי, מסכת מנחות (נג ע"ב): "ידידים – אלו ישראל, דכתיב: 'נתתי את ידידות נפשי בכף אויביה' (ירמיהו יב, ז).


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟