audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

אגיל ואשמח בלבבי

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    הודו - קוצ'ין אברהם חי ואקיל, יוסף חי ואקיל
  • 2.
    כורדיסטן - סלמניה עזרא מרדכי
  • 3.
    תימן - כלל תימן יוסף עוזרי, יצחק נהרי, שריה מדמון
  • 4.
    תימן - כלל תימן יצחק ומקהלת גני תקוה וקרית אונו
  • 5.
    תימן - כלל תימן יצחק נהרי
  • 6.
    תימן - כלל תימן שלום צברי, שלמה סליימאן נגר
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان אגיל ואשמח בלבבי
دورة العام לכל עת;מוצאי שבת;פסח
موعد الصلاة אחר ללא לחן
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • אָגִיל – אשמח.
    • בִּרְאוֹתִי – כאשר אראה.
    • כִּי מֵאוֹיְבִי תָּרִיב רִיבִי – שאתה לוחם את מלחמתי באויבי, כפי שהובטח לבני ישראל ולבני יהודה על ידי ירמיהו (נ, לד) גֹּאֲלָם חָזָק ה' צְבָאוֹת שְׁמֹו רִיב יָרִיב אֶת רִיבָם לְמַעַן הִרְגִּיעַ אֶת הָאָרֶץ וְהִרְגִּיז לְיֹשְׁבֵי בָבֶל.
    • וּלְצִיּוֹן גוֹאֵל תָּבִיא – לפי ישעיהו נט, כ וּבָא לְצִיּוֹן גּוֹאֵל וּלְשָׁבֵי פֶשַׁע בְּיַעֲקֹב נְאֻם ה'.
    • אִישׁ צֶמַח תַּצְמִיחַ – כך מכונה המשיח. מקור הביטוי באמור ליהושע בן יהוצדק הכהן אודות זרובבל בזכריה ו, יב-יג: ...הִנֵּה אִישׁ צֶמַח שְׁמוֹ וּמִתַּחְתָּיו יִצְמָח וּבָנָה אֶת הֵיכַל ה'. וְהוּא יִבְנֶה אֶת הֵיכַל ה' וְהוּא יִשָּׂא הוֹד וְיָשַׁב וּמָשַׁל עַל כִּסְאוֹ...
    • אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא וּמֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ – אליהו הנביא יבשר את ביאת המשיח, כך דורשים חכמים מן הפסוקים החותמים את מלאכי (ג, כג-כד) הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ לָכֶם אֵת אֵלִיָּה הַנָּבִיא לִפְנֵי בּוֹא יוֹם ה' הַגָּדוֹל וְהַנּוֹרָא. וְהֵשִׁיב לֵב אָבוֹת עַל בָּנִים וְלֵב בָּנִים עַל אֲבוֹתָם... למשל בפסיקתא רבתי לה נאמר "בשעה שהקדוש ברוך הוא גואל את ישראל, קודם שלשה ימים שיבא משיח, בא אליהו ועומד על הרי ישראל ובוכה ומספיד עליהם ואומר הרי ארץ ישראל עד מתי אתם עומדים בחורב צייה ושממה וקולו נשמע מסוף העולם ועד סופו..."
    • בָּעַמִּים... תִּפּוֹל אֵימָה וָפַחַד – העמים יפחדו. מקור הביטוי בשירת הים, שמות טו, יד-טז שָׁמְעוּ עַמִּים יִרְגָּזוּן חִיל אָחַז ישְׁבֵי פְּלָשֶׁת. אָז נִבְהֲלוּ אַלּוּפֵי אֱדוֹם אֵילֵי מוֹאָב יֹאחֲזֵמוֹ רָעַד נָמֹגוּ כֹּל ישְׁבֵי כְנָעַן. תִּפֹּל עֲלֵיהֶם אֵימָתָה וָפַחַד בִּגְדֹל זְרוֹעֲךָ יִדְּמוּ כָּאָבֶן עַד יַעֲבֹר עַמְּךָ ה' עַד יַעֲבֹר עַם זוּ קָנִיתָ.
    • בְּעֵת יַעֲלֶה גּוֹי אֶחָד – כאשר יעלה עליהם למלחמה עַם ישראל, המכונה כך בדברי דוד (שמואל ב ז, כג): וּמִי כְעַמְּךָ כְּיִשְׂרָאֵל גּוֹי אֶחָד בָּאָרֶץ אֲשֶׁר הָלְכוּ אֱלֹהִים לִפְדּוֹת לוֹ לְעָם וְלָשׂוּם לוֹ שֵׁם וְלַעֲשׂוֹת לָכֶם הַגְּדוּלָּה וְנֹרָאוֹת לְאַרְצֶךָ מִפְּנֵי עַמְּךָ אֲשֶׁר פָּדִיתָ לְּךָ מִמִּצְרַיִם גּוֹיִם וֵאלֹהָיו.
    • וְאֹרְחוֹתָיו – ודרכיו (של עם ישראל).
    • יֵעוֹר – יתעוררו, יקומו.
    • הֶרֶג רָב – לפי האמור בישעיהו ל, כה: וְהָיָה עַל כָּל הַר גָּבֹהַּ וְעַל כָּל גִּבְעָה נִשָּׂאָה פְּלָגִים יִבְלֵי מָיִם בְּיוֹם הֶרֶג רָב בִּנְפֹל מִגְדָּלִים.
    • עַל אוֹיְבָיו יַצְרִיחַ – יצעק על אויביו, ואולי יבנה צריחים, לפי ישעיהו מב, יג: ה' כַּגִּבּוֹר יֵצֵא כְּאִישׁ מִלְחָמוֹת יָעִיר קִנְאָה יָרִיעַ אַף יַצְרִיחַ עַל אֹיְבָיו יִתְגַּבָּר.
    • זֵדִים – רשעים.
    • מַלְכֵי אֲדָמָה – מלכי האומות, לפי ישעיהו כד, כא: וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא יִפְקֹד ה' עַל צְבָא הַמָּרוֹם בַּמָּרוֹם וְעַל מַלְכֵי הָאֲדָמָה עַל הָאֲדָמָה.
    • יְטוּר נָפִישׁ וָקֵדְמָה מִשְׁמָע וְדוּמָה – הערבים. אלו הם בני ישמעאל המוזכרים בבראשית (כה, יג-יד).
    • נוּסוּ נֶגְבָּה וְיָמָּה – ברחו אל הנגב ואל הים, לדרום ולמערב.
    • יַבְרִיחַ – יגרום לכם לברוח.
    • רָנּוּ – שירו.
    • כָּל עֹבְרֵי אֹרַח – כל עוברי הדרך הצופים בגאולה ובנקמה, או שמדובר בגולים השבים בדרכם לארץ עצמם.
    • רַעֲנָן אֶזְרַח – עם ישראל מושרש היטב בארצו, כנטיעה רעננה. מקור הביטוי בתהלים לז, לה רָאִיתִי רָשָׁע עָרִיץ וּמִתְעָרֶה כְּאֶזְרָח רַעֲנָן.
    • אוֹרוֹ זָרַח – כפי שנאמר בתהלים קיב, ד: זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק.
    • קָנֶה כַּפְתּוֹר וָפֶרַח – כאור המנורה, שאלו הם חלקיה. לפי בראשית רבה צא, ט שימש הביטוי 'כפתור ופרח' את ר' טרפון כדי לציין כי דבר שנאמר בפניו נאה ומתוקן הוא.
    • יַפְרִיחַ – ישגשג.


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟