audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

כל עת אליך

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים יהודה ורפאל נפתלי
  • 2.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים תפארת המזרח
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان כל עת אליך
دورة العام לכל עת
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • לְהֶגְיוֹנַי – למחשבות לבי.
    • עֲדֵי תָאִיר מִמִּזְרָח – את אור הגאולה, אשר יבקע כשחר.
    • נָגִיד וּמְצַוֶּה – המשיח, מזרע בית דוד, שימלוך וימשול על הכל, כמתואר בישעיהו נה, ד: הֵן עֵד לְאוּמִּים נְתַתִּיו נָגִיד וּמְצַוֵּה לְאֻמִּים.
    • לְעַם הָאֶזְרָח – עם ישראל, צאצאיו של אברהם אבינו המכונה איתן האזרחי. עפ"י פרשנות חז"ל (בבלי בבא בתרא טו, ע"א) לפסוק בתהלים פט, א: מַשְׂכִּיל לְאֵיתָן הָאֶזְרָחִי.
    • אֶל נָוֶה נָוֶה – בית המקדש הנאה המכונה נוה, כמתואר בשירת הים (שמות טו, יג): נָחִיתָ בְחַסְדְּךָ עַם זוּ גָּאָלְתָּ נֵהַלְתָּ בְעָזְּךָ אֶל נְוֵה קָדְשֶׁךָ.
    • וְשָם כְּבוֹדְךָ יִזְרַח בְּבֵית הֵיכָלִי – שכינתך תשוב לשרות בבבית המקדש.
    • שָׁאוֹל אֶשְׁאַל – אבקש. בתנ"ך מופיעה כמה פעמים לשון שאלה במשמעות של בקשה, כמו למשל בתהלים כז, ד: אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת ה' אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ.
    • רִנָּתִי – תפילתי. המילה רינה מופיעה בתנ"ך במשמעות של תפילה, כמו למשל בירמיהו ז, טז: וְאַתָּה אַל תִּתְפַּלֵּל בְּעַד הָעָם הַזֶּה וְאַל תִּשָּׂא בַעֲדָם רִנָּה וּתְפִלָּה.
    • בִּזְכוּת אַבְרָהָם הוֹאֵל.– בזכות אבות קבץ וגאל את עמך ישראל.
    • וַאֲרִיאֵל – כינוי לירושלים.
    • כִּימֵי מָרְדְּכַי גּוֹאֵל – כמו בימי מרדכי ואסתר, שבימיהם נראתה הישועה בצורה גלויה.
    • הֱיֵה סְבִיבִי חוֹנֶה – ושכון בקרבנו כפי שהיה בעת מסעות בני ישראל במדבר, כאשר עפ"י עמוד הענן נסעו וחנו, ובלילה שמר אותם עמוד האש. כמתואר למשל בבמדבר ט, יח: עַל פִּי ה' יִסְעוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְעַל פִּי ה' יַחֲנוּ כָּל יְמֵי אֲשֶׁר יִשְׁכֹּן הֶעָנָן עַל הַמִּשְׁכָּן יַחֲנוּ.
    • טֶרֶם אֶקְרָא תַּעֲנֶה – עוד לפני שנבטא הבקשה בשפתינו תענה ותיעתר לנו, כאמור בפי ישעיהו (סה, כד) בנבואת אחרית הימים: וְהָיָה טֶרֶם יִקְרָאוּ וַאֲנִי אֶעֱנֶה עוֹד הֵם מְדַבְּרִים וַאֲנִי אֶשְׁמָע.
    • וְתָחֹן – לא רק חניה מבקש המשורר כי אם גם חנינה ולא בכדי משתמש המשורר בשתי מילים בעלות מצלול דומה. לאחר החנינה והחמלה מאת האל– מגיעים לחניה – מנוחה ורווחה.
    • בֵּית בְּחִירָתִי – בית המקדש.
    • עַד אָן צַר לִי יְעַנֶּה – עד מתי יענוני צרי ואויבי.
    • הַתֵּר כִּבְלִי – התר כבלי הגלות שאני כמו אסור בה בחבלים.
    • יִנְהַר – יאיר, מלשון אור, כמו שמופיע למשל באיוב (ג, ד): הַיּוֹם הַהוּא יְהִי חֹשֶׁךְ אַל יִדְרְשֵׁהוּ אֱלוֹהַּ מִמַּעַל וְאַל תּוֹפַע עָלָיו נְהָרָה. ואף בארמית נהורא הוא אור. משמעות נוספת למילה ינהר היא יזרום, יבוא במהירות, כנהר.
    • וְעָלַי חוֹפֵף – יכסה אותי כמו חופה.
    • הַט לִי שָׁלוֹם כַּנָּהָר – שלח לי שלום כמי נהר השוטף וזורם. עפ"י נבואת הנחמה בישעיהו סו, יב: כִּי כֹה אָמַר ה' הִנְנִי נֹטֶה אֵלֶיהָ כְּנָהָר שָׁלוֹם וּכְנַחַל שׁוֹטֵף.
    • כִּי בָּךְ אֶסְתּוֹפֵף – כי אני חוסה בך, רוצה את קרבתך והגנתך.
    • אֵלִיָּה כַנֶּשֶׁר עַל הַר צִיּוֹן יְעוֹפֵף – אליהו הנביא, מבשר הגאולה, משול כאן לנשר המעופף מעל הר ציון, כפי שמתואר הקב"ה בעצמו, בתיאור גאולת מצרים (דברים לב, יא): כְּנֶשֶׁר יָעִיר קִנּוֹ עַל גּוֹזָלָיו יְרַחֵף יִפְרֹשׂ כְּנָפָיו יִקָּחֵהוּ יִשָּׂאֵהוּ עַל אֶבְרָתוֹ.
    • יְבַשֵּׂר טוֹב – כאן מהדהד פסוק נוסף מישעיהו (נב, ז), שאף הוא מתייחס למבשר הגאולה: מַה נָּאווּ עַל הֶהָרִים רַגְלֵי מְבַשֵּׂר מַשְׁמִיעַ שָׁלוֹם מְבַשֵּׂר טוֹב מַשְׁמִיעַ יְשׁוּעָה אֹמֵר לְצִיּוֹן מָלַךְ אֱלֹהָיִךְ.
    • וְיִנְהַר – ימהר, ישטוף כנהר.
    • לִקְרֹא דְרוֹר – לגאול, לבשר את בשורת הגאולה.
    • אֵל גָּדוֹל וְנֶעְלָם – האל, שהוא גדול ונעלם מעבר לכל תפישה והשגה.
    • בַּקֹּדֶשׁ נֶאְדָּר – האל, שהוא אדיר בקדושתו. הביטוי מופיע בשמות טו, יא: מִי כָמֹכָה בָּאֵלִם ה' מִי כָּמֹכָה נֶאְדָּר בַּקֹּדֶשׁ נוֹרָא תְהִלֹּת עֹשֵׂה פֶלֶא.
    • מַלְכוּתְךָ מַלְכוּת עָלַם – מלכותך נצחית, לאורך כל הדורות. עפ"י תהילים קמה, יג: מַלְכוּתְךָ מַלְכוּת כָּל עֹלָמִים וּמֶמְשַׁלְתְּךָ בְּכָל דּוֹר וָדֹר.
    • יַסֵּד הֵיכָל וְאוּלָם – בנה את בית המקדש, הלא הוא ההיכל, אשר בתוכו האולם ובו המזבח.
    • בִּמְקוֹם הַנֶּהְדָּר – בירושלים, בהר הבית.
    • וְאַקְרִיב כִּימֵי עוֹלָם – אקריב את הקרבנות כמו בזמן שבית המקדש עמד על תלו.
    • שַׁי לַמּוֹרָא– מנחה, קרבן, לאל אותו אני ירא. עפ"י תהילים עו, יב: נִדְרוּ וְשַׁלְּמוּ לַה' אֱלֹהֵיכֶם כָּל סְבִיבָיו יֹבִילוּ שַׁי לַמּוֹרָא.
    • שוֹכֵן בַּשַּׁחַק – שוכן במרומים.
    • וְאִם מִפִּשְׁעִי נִדְחַק – אם בשל חטאי אתה דוחני מלפניך.
    • לָךְ הֲשִׁיבֵנִי – החזירני אליך בתשובה.
    • וּזְכֹר עֲקֵדַת יִצְחָק – כאן מתחיל המשורר למנות כמה ממנהיגי ישראל שבזכותם הוא מבקש להיגאל.
    • בְּגִין אַהֲרֹן – בזכות אהרון הכהן.
    • כִּימֵי מֹשֶׁה רוֹעֵנוּ הַלְוִיִּם תָּרֹן – שירת הלוויים תחזור להתרונן כמו בימי משה רבנו,שאף הוא משבט לוי ובימיו שרתה שכינה על ישראל.


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟