audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

תשבי צורי לבבי

لتكبير النص لتصغير النص
playerSongImg
عنوان תשבי צורי לבבי
دورة العام לכל עת;שירת הבקשות
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية
  • • תִּשְׁבִּי - אליהו הנביא, מבשר הגאולה, לפי סוף ספר מלאכי (ג, כג-כד) הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ לָכֶם אֵת אֵלִיָּה הַנָּבִיא לִפְנֵי בּוֹא יוֹם ה' הַגָּדוֹל וְהַנּוֹרָא. וְהֵשִׁיב לֵב אָבוֹת עַל בָּנִים וְלֵב בָּנִים עַל אֲבוֹתָם... • צֳרִי לְבָבִי - מרפא ללבבי. • זִכְרוֹ כְצוּף וָמָן - זכרו מתוק כדבש וכמן. • צוּרִי - סלעי, כינוי לה' המעניק לאדם ביטחון ומשען. • תִּשְׁבִּי... צוּרִי שְׁלַח - ה', שלח את אליהו, שהוא מרפא ללבבי. • וְחוֹבִי אַל יַאֲרִיךְ זְמָן - אל תזכור את חובי, כלומר אל תעניש אותי על חטאי, לאורך זמן רב כל כך. אל תאריך את זמן הגלות. • יֶלֶד - כינוי לישראל, לפי ירמיהו לא, יט: הֲבֵן יַקִּיר לִי אֶפְרַיִם אִם יֶלֶד שַׁעֲשֻׁעִים כִּי מִדֵּי דַבְּרִי בּוֹ זָכֹר אֶזְכְּרֶנּוּ עוֹד עַל כֵּן הָמוּ מֵעַי לוֹ רַחֵם אֲרַחֲמֶנּוּ נְאֻם ה'. • יַם גָּלוּת - הגלות מדומה לים. • יְהוֹדְךָ - יודה לך. • שְׁטָר מְקֻיָּם - שטר התחייבות תקף, שיש לקיימו. • חָתוּם בְּיָדְךָ - שאתה, ה' חתמת עליו והתחייבת בו. • שָׁרִיר - מאושר. • לִפְדּוֹת יְחִידְךָ - בשטר התחייבת להציל את עם ישראל, הקרוי כאן יְחִידְךָ, על שם יצחק, הנקרא כך בסיפור העקדה (בראשית כב, ב): וַיֹּאמֶר קַח נָא אֶת בִּנְךָ אֶת יְחִידְךָ אֲשֶׁר אָהַבְתָּ אֶת יִצְחָק וְלֶךְ לְךָ אֶל אֶרֶץ הַמֹּרִיָּה וְהַעֲלֵהוּ שָׁם לְעֹלָה עַל אַחַד הֶהָרִים אֲשֶׁר אֹמַר אֵלֶיךָ, וכן שם, יב ו-טז. • יֹאמַר - הילד, עם ישראל, לה'. • כְּתָבִי - שטרי. • עֵדִים מְאֹד כְּשֵׁרִים... חָתְמוּ בְתוֹך סְפָרִים - דברי הנביאים הנזכרים להלן הם כעדות לאותו כתב התחייבות. נבואות הנחמה הן דברי עדות לכך. • חַגַּי וְיִרְמְיָה... יוֹאֵל וִישַׁעְיָה - נביאים אלו ניבאו נבואות נחמה לישראל. • שְׁבוּרִים הַנִּקְרְאִים בְּיָהּ - את ישראל הסובלים בגלות, שנקראים בשם ה', כפי שנאמר בתהלים קכב, ד: שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם ה'. • חָלְיָם - את הכאב של ישראל. • כְּנָבִיא רִפֵּא לְנַעֲמָן - כמו שאלישע הנביא ריפא את צרעתו הקשה של נעמן שר צבא ארם. ראו מלכים ב ה, יד. • קוֹל אֶשְׁמְעָה בְאָזְנִי - אני כמו שומע את את קולו של ה', האומר לי. • בְּנִי - ישראל. • הוֹצֵא כְּתָב יְמִינִי זֶה - הוצא את השטר הזה שכתבה ידי, שבו התחייבתי לגאול את ישראל. • לֹא יַעֲבֹר זְמַנִּי עַד חוֹב אֲשַׁלְּמָה - לא יעבור זמן רב עד שאקיים את הבטחתי, כפי שנאמר בישעיהו ס, כב: הַקָּטֹן יִהְיֶה לָאֶלֶף וְהַצָּעִיר לְגוֹי עָצוּם אֲנִי ה' בְּעִתָּהּ אֲחִישֶׁנָּה. • אָחִישׁ זְמַן - אאיץ, אזרז את המועד. • רוֹעֶה וְנֶאֱמָן - המשיח. • בִּנְיַן דְּבִיר עֲדָתְךָ צוּר מַהֲרָה - זרז את בניית בית המקדש לעמך. • וְחִישׁ יֶשַׁע לְבֶן אֲמָתְךָ - מהר וגאל את עם ישראל וגם את המשורר, לפי הכינוי שכינה עצמו משורר תהלים קטז, טז: אָנָּה ה' כִּי אֲנִי עַבְדֶּךָ אַנִי עַבְדְּךָ בֶּן אֲמָתֶךָ פִּתַּחְתָּ לְמוֹסֵרָי. לפי המדרש זהו דוד (ראו תנחומא וישלח א; מדרש תהלים יח ועוד). • וְאִישׁ תָּם - יעקב, שעליו נאמר בבראשית כה, כז: וַיִּגְדְּלוּ הַנְּעָרִים וַיְהִי עֵשָׂו אִישׁ יֹדֵעַ צַיִד אִישׁ שָׂדֶה וְיַעֲקֹב אִישׁ תָּם ישֵׁב אֹהָלִים. • בִּנְךָ בְּכוֹרְךָ - יעקב קנה מעשו את הברכה, כמסופר בבראשית כה, לג. • הַנֶּאֱבָק בְּאִישׁ - כפי שמסופר בבראשית לב, כה: וַיִּוָּתֵר יַעֲקֹב לְבַדּוֹ וַיֵּאָבֵק אִישׁ עִמּוֹ עַד עֲלוֹת הַשָּׁחַר. • שַׁדַּי - אחד משמותיו של ה'. • נְחַם - נַחֵם מלשון נחמה וייתכן גם נְחֵם מלשון הנהגה, הנחייה. הכתיב לא רגיל, כנראה כדי להתאים ולהקביל את הפועל לפועל הנזכר בשורה הבאה - שְׁלַח. • בְּרִיתְךָ מֵאָז לְאַב הָמוֹן - את הברית שכרת עם אברהם, כפי שנאמר בבראשית יז, ד-ח: אֲנִי הִנֵּה בְרִיתִי אִתָּךְ וְהָיִיתָ לְאַב הֲמוֹן גּוֹיִם... וְהִפְרֵתִי אֹתְךָ בִּמְאֹד מְאֹד וּנְתַתִּיךָ לְגוֹיִם וּמְלָכִים מִמְּךָ יֵצֵאוּ. וַהֲקִמֹתִי אֶת בְּרִיתִי בֵּינִי וּבֵינֶךָ וּבֵין זַרְעֲךָ אַחֲרֶיךָ לְדֹרֹתָם לִבְרִית עוֹלָם לִהְיוֹת לְךָ לֵאלֹהִים וּלְזַרְעֲךָ אַחֲרֶיךָ. וְנָתַתִּי לְךָ וּלְזַרְעֲךָ אַחֲרֶיךָ אֵת אֶרֶץ מְגֻרֶיךָ אֵת כָּל אֶרֶץ כְּנַעַן לַאֲחֻזַּת עוֹלָם וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹהִים. • וּלְמַחֲזִיק בְּדָתְךָ מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן - ואת הברית שכרת עם משה ואהרן, שהחזיקו בדתך, העבירו את דבריך ותורתך לעם. • וּכְאָז - וכמו בימי קדם. • בְּתוֹךְ נְוָתְךָ - במקומך הנאה, ציון או המקדש. • מִרְעֶה תְנָה לְצֹאן - פרנס, הנהג את עמך ישראל, לפי יחזקאל לד, לא וְאַתֵּן צֹאנִי צֹאן מַרְעִיתִי אָדָם אַתֶּם אֲנִי אֱלֹהֵיכֶם נְאֻם אֲדֹנָי ה'. • הַבֵּן אֲשֶׁר מְגֹרָשׁ - אתה, ישראל, הבן שהוגלה. • מֵחֵטְא הִדִּיחֲךָ - בגלל חטאיך שהרחיקו אותך. • שׁוּבָה לְאָב - חזור אל אביך. • וְתִירַשׁ בָּתֵּי מְנוֹחֲךָ - תגיע אל המנוחה ואל הנחלה. • עִיר הַיְּקָר וּמִגְרָשׁ - ירושלים וסביבותיה, ציון.

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟