audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

ישמח הר ציון

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    ספרדים מסורות המזרח - תורכיה אלעד גבאי, ת"א החדשה
  • 2.
    תורכיה - תורכיה כללי דוד מנחם
  • 3.
    תורכיה - תורכיה כללי מזרח-מערב
  • 4.
    תורכיה - תורכיה כללי מתוך קהילות שרות
  • 5.
    תורכיה - תורכיה כללי שמואל בנארויה
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان ישמח הר ציון
دورة العام יום ירושלים;לכל עת;שירת הבקשות
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية
  • • יִשְׂמַח הַר צִיּוֹן וְתָגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה - שיבוץ מתהילים מח, יב: יִשְׂמַח הַר צִיּוֹן תָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ. כאן משתמש המשורר בביטוי הזה בהקשר לגאולה העתידה לבוא. • וּשְׁכֹן בְּקִרְבָּהּ - המשורר מבקש מהאל שישרה שכינתו בקרב כנסת ישראל, או בתוך ירושלים, כפי שאנו מבקשים בתפילת העמידה: וְלִירוּשָׁלַיִם עִירְךָ בְּרַחֲמִים תָּשׁוּב וְתִשְׁכֹּן בְּתוֹכָהּ כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ. • כִּי אַתָּה תִּתֵּן הוֹדָהּ - תשרה עליה הדר של מלכות, כנאמר בתהלים כא, ו: גָּדוֹל כְּבוֹדוֹ בִּישׁוּעָתֶךָ הוֹד וְהָדָר תְּשַׁוֶּה עָלָיו. שם נאמר הפסוק בהקשר של מלך המשיח. ובדברי הימים א כט, ח, נאמר לגבי המלך שלמה: וַיְגַדֵּל יְיָ אֶת שְׁלֹמה לְמַעְלָה לְעֵינֵי כָּל יִשְׂרָאֵל וַיִּתֵּן עָלָיו הוֹד מַלְכוּת אֲשֶׁר לֹא הָיָה עַל כָּל מֶלֶךְ לְפָנָיו עַל יִשְׂרָאֵל: גם כאן מופיעה המילה הוד בהקשר של מלכות. • חוֹמַת אֵשׁ סָבִיב - האל יגן על עמו כחומת אש - חומה שגם משמשת הגנה ומחסום מפני אויבים מבחוץ, אך בה בעת מסמלת גם הגנה אקטיבית שכן האש היא סמל למלחמה. על פי חזון אחרית הימים בזכריה ב, ט: וַאֲנִי אֶהְיֶה לָּהּ נְאֻם יְיָ חוֹמַת אֵשׁ סָבִיב וּלְכָבוֹד אֶהְיֶה בְתוֹכָהּ. חומת האש מזכירה את עמוד האש והענן שליוו את עם ישראל בצאתו ממצרים לאורך כל מסעותיו במדבר. • לְשָׁמְרָהּ וּלְעָבְדָהּ - הביטוי לקוח מבראשית, ב, טו: וַיִּקַּח יְיָ אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם וַיַּנִּחֵהוּ בְגַן עֵדֶן לְעָבְדָהּ וּלְשָׁמְרָהּ. שם מדובר על האדם שתפקידו לבנות עולם ולשמור עליו ואילו כאן מבקש המשורר מהאל הגנה ושמירה על עם ישראל. • כּוֹנֵן - בנה, הקם, השב. המילה כונן באה מהמלה כַּן, שמשמעותה בסיס, והיא נאמרת פעמים רבות בהקשר להקמה, כמו למשל בתפילת המוסף: בְּנֵה בֵיתְךָ כְּבַתְּחִלָּה וְכוֹנֵן מִקְדָּשְׁךָ עַל מְכוֹנוֹ. • כּוֹנֵן שַׁבַּתָהּ חַגָהּ חָדְשָׁהּ וְגַם מוֹעֲדָהּ - הכוונה למועדים ולרגלים שהיו מתקיימים בבית המקדש והמשורר נושא תפילה שימים אלה ישובו כבראשונה. • אוֹר הָאֵר - האר את אור הגאולה. • לֵילִי בְּנוֹת יְהוּדָה - סגירת מעגל: המשורר חותם את שירו בחזרה על המילים בהן פתח את הפיוט. המילה לֵילִי משמשת גם כמילת ניגון, אך גם במשמעות של לילה, המסמל את החשכה השורה בגלות. המשורר מבקש: הָאֵר לֵילִי - האר את חשכת הגלות. על דרך הדרש ניתן לומר שיש כאן היפוך מילים בין לילה ליללה, על כל המשתמע מכך.

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟