audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

סדר סליחות לעשרת ימי תשובה

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים ראובן בן ציון בטאט
  • 2.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו חיים לוק בליווי חזנים
  • 3.
    תורכיה - תורכיה כללי מרסל קריספי
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
חזן: ר' חיים לוק
קהל: אליהו לוק ושלומי בן שושן
הוקלט באולפן של ניצן פרי, גבעת ישעיהו, 2020.

ר׳ חיים לוק, יליד 1942, הוא גדול הפייטנים והחזנים של יהדות מרוקו בדורנו. את נוסח התפילה הוא ינק מפי מוריו בקזבלנקה, שבה נולד, ובראשם מר׳ דוד בוזגלו, שנחשב לגדול פייטני מרוקו במחצית השנייה של המאה העשרים. בהקלטה זו מלווים אותו חזנים המדמים את תפקיד הקהל בביצוע התפילה, מרכיב המנגיש את התפילות כפי שהן מבוצעות בבית הכנסת.
הקלטה זו היא על פי סדר הסליחות הנאמר בעשרת ימי תשובה.
© כל הזכויות שמורות.
عنوان סדר סליחות לעשרת ימי תשובה / מרוקו / ר' חיים לוק בליווי חזנים
تقليد ספרדים צפון אפריקה - מרוקו
لحن تراثي סדר סליחות / מרוקו
السلم الموسيقي כללי
دورة العام ימים נוראים
ملحن ללא מלחין ידוע
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
عن
  • הסליחות הן מקבץ פיוטים, תפילות בקשות ופסוקים. לרוב ההתייחסות במושג זה היא למקבצים הנאמרים בחודש אלול ובעשרת ימי תשובה, כל עדה ומנהגיה, כמנהג נפוץ בישראל. כבר ר' משה בן מיימון, הרמב"ם, כתב על כך: "נהגו כולם לקום בלילה בעשרה ימים אלו ולהתפלל בבתי כנסיות בדברי תחנונים ובכיבושין עד שיאור היום." הרמב"ם התייחס לעשרת הימים שבין ראש השנה ליום כיפור, עשרת ימי תשובה, אולם המנהג התקבל אצל הספרדים הוא לומק את הסליחות בכל חודש אלול, עד ליום כיפור.

    לקטעי הסליחות הספרדיות אופי אישי וקבוצתי במקביל. אישי - שכן הם מרבים לעסוק באדם הפרטי העומד מול הבורא, בנטיית לבו הרעה, בבקשת החרטה שלו ובשאיפותיו, קבוצתי - שכן הם נאמרים ברובן בלשון רבים ובכך מכוונות לאומה כולה, ובעצם אמירתם יש מעורבות של המתפללים כולם, השרים את הסליחות כולם יחדיו, בשירת מענה עם שליח הציבור או בתורות.

    כמה מהפיוטים בסליחות הספרדיות הפכו להיות סמל בולט של הסליחות בחברה הישראלית, ובהם אדון הסליחות (הנאמר גם בחלק מהנוסחים הלא ספרדיים), עננו, בן אדם מה לך נרדם ועוד, וניתן לשמוע אותם רבות במרחבים שונים בימי אלול.

    אמירת הסליחוות מלווה באווירה מיוחדת של לפנות בוקר, בניחוחן של כוסות התה המחולקות למתפללים, בקורי השינה בעיניהם, בתקיעות השופר הראשונות הנשמעות בבתי הכנסת, במילים ובלחנים המוכרים.



أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟