audio items
snunit
קוקיז (עוגיות)

אתר הספרייה הלאומית עושה שימוש בעוגיות (cookies) על מנת לשפר את חווית הגלישה שלך. הגלישה שלך באתר מהווה הסכמה לשימוש בעוגיות. למידע נוסף, אנא עיינו במדיניות הפרטיות

חזרה לתוצאות החיפוש

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
  • תפילה
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים ראובן בן ציון בטאט
  • 2.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו חיים לוק בליווי חזנים
  • 3.
    תורכיה - תורכיה כללי מרסל קריספי
נגן שירים ברצף
playerSongImg
חזן: ר' חיים לוק
קהל: אליהו לוק ושלומי בן שושן
הוקלט באולפן של ניצן פרי, גבעת ישעיהו, 2020.

ר׳ חיים לוק, יליד 1942, הוא גדול הפייטנים והחזנים של יהדות מרוקו בדורנו. את נוסח התפילה הוא ינק מפי מוריו בקזבלנקה, שבה נולד, ובראשם מר׳ דוד בוזגלו, שנחשב לגדול פייטני מרוקו במחצית השנייה של המאה העשרים. בהקלטה זו מלווים אותו חזנים המדמים את תפקיד הקהל בביצוע התפילה, מרכיב המנגיש את התפילות כפי שהן מבוצעות בבית הכנסת.
הקלטה זו היא על פי סדר הסליחות הנאמר בעשרת ימי תשובה.
© כל הזכויות שמורות.
כותר סדר סליחות לעשרת ימי תשובה / מרוקו / ר' חיים לוק בליווי חזנים
מסורת ספרדים צפון אפריקה - מרוקו
לחן ממסורת סדר סליחות / מרוקו
סולם כללי
מעגל השנה ימים נוראים
מלחין ללא מלחין ידוע
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
אודות
  • הסליחות הן מקבץ פיוטים, תפילות בקשות ופסוקים. לרוב ההתייחסות במושג זה היא למקבצים הנאמרים בחודש אלול ובעשרת ימי תשובה, כל עדה ומנהגיה, כמנהג נפוץ בישראל. כבר ר' משה בן מיימון, הרמב"ם, כתב על כך: "נהגו כולם לקום בלילה בעשרה ימים אלו ולהתפלל בבתי כנסיות בדברי תחנונים ובכיבושין עד שיאור היום." הרמב"ם התייחס לעשרת הימים שבין ראש השנה ליום כיפור, עשרת ימי תשובה, אולם המנהג התקבל אצל הספרדים הוא לומק את הסליחות בכל חודש אלול, עד ליום כיפור.

    לקטעי הסליחות הספרדיות אופי אישי וקבוצתי במקביל. אישי - שכן הם מרבים לעסוק באדם הפרטי העומד מול הבורא, בנטיית לבו הרעה, בבקשת החרטה שלו ובשאיפותיו, קבוצתי - שכן הם נאמרים ברובן בלשון רבים ובכך מכוונות לאומה כולה, ובעצם אמירתם יש מעורבות של המתפללים כולם, השרים את הסליחות כולם יחדיו, בשירת מענה עם שליח הציבור או בתורות.

    כמה מהפיוטים בסליחות הספרדיות הפכו להיות סמל בולט של הסליחות בחברה הישראלית, ובהם אדון הסליחות (הנאמר גם בחלק מהנוסחים הלא ספרדיים), עננו, בן אדם מה לך נרדם ועוד, וניתן לשמוע אותם רבות במרחבים שונים בימי אלול.

    אמירת הסליחוות מלווה באווירה מיוחדת של לפנות בוקר, בניחוחן של כוסות התה המחולקות למתפללים, בקורי השינה בעיניהם, בתקיעות השופר הראשונות הנשמעות בבתי הכנסת, במילים ובלחנים המוכרים.



יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?