العودة إلى نتائج البحث

אברהם לבנת

لتكبير النص لتصغير النص
سلسلة
رقم الرف
V 3674 10
تاريخ الإصدار
1948-1949
لغة المادة
العبرية;
وصف المحتوى
אברהם לבנת נולד כאברהם וייס בהונגריה בשנת 1915. הוא היה בעל תודעה ציונית חזקה ופעיל בתנועת נוער, ובגיל 26 (שנת 1941) עלה ארצה. בסמוך להכרזת המדינה בשנת 1948 התגייס אברהם לבנת לצה"ל ושירת בחטיבת גבעתי. הוא לחם בחזית הנגב והדרום, מאזור רחובות ואשדוד ועד לאזורים הדרומיים יותר - חוליקאת, ניצנים, משטרת עיראק סואידן, גבעת 69 והסביבה. מאוחר יותר לחם לבנת באזור השרון, בהגנה על קיבוץ רמת הכובש. במהלך הקרבות בדרום תיעד לבנת את חוויותיו בכתב יד, בהונגרית, על גבי דפים מזדמנים שהיו ברשותו. בדפים אלה הוא תיאר את חוויותיו כחייל במלחמת העצמאות בשנים 1948-1949. לאחר כמה שנים העתיק לבנת את היומן במסודר למחברת אחת, ולאחר מכן תרגם אותו לעברית. בשלב מאוחר יותר היומן בעברית הוקלד ונערך לגירסה ממוחשבת, על יד בנו מיכאל לבנת, ולאחר מכן יצא בגרסה מוערת על ידי נכדו, עמיר לבנת. הגרסאות השונות של היומן הופקדו בספרייה הלאומית בשנת 2023, במסגרת "מבצע יומן" לאיסוף יומנים אישיים מהציבור הרחב, לציון שנת ה-75 למדינת ישראל.
موقع
  • مجموعة أرشيفات المكتبة الوطنية الإسرائيلية مجموعة أرشيفات المكتبة الوطنية الإسرائيلية
العنوان אברהם לבנת.
ملاحظات היומנים של אברהם לבנת מונגשים לצפייה דיגיטלית. בחלקם אין הלימה מלאה בין הפריטים המונגשים באופן דיגיטלי לבין הפריטים הפיזיים בתיקי הארכיון. בתיקי הארכיון עשויים להיות מסמכים נוספים.
هذا جزء من אוסף יומנים אישיים
مستوى التوصيف Series Record
الإعتمادات אוסף יומנים אישיים, מאוספי הספרייה הלאומית
رقم النظام 997012374573505171
    1. إظهار العناصر الـ 10 التالية من أصل 38
    2. عرض الكل

عند كل استخدام، يجب تحديد المادة في النموذج التالي:

אוסף יומנים אישיים, מאוספי הספרייה הלאומית

תנאי השימוש:

تمّ وضع شروط استخدام تتناسب مع كل ملف أرشيفي على حدة.

تظهر شروط الاستخدام في صفحة الملف الأرشيفي على موقع المكتبة الوطنية.

لمزيد من المعلومات حول خدمة الاستيضاح عن حالة حقوق التأليف والنشر، وشروط استخدام المواد المتاحة في مجموعات المكتبة، انقروا هنا.

MARC RECORDS

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟