العودة إلى نتائج البحث

סדרה 14: חג ג'ורג' הקדוש - קופטים

لتكبير النص لتصغير النص
  • صورة
  • مجموعة أرشيفات المكتبة الوطنية الإسرائيلية مجموعة أرشيفات المكتبة الوطنية الإسرائيلية
العنوان סדרה 14: חג ג'ורג' הקדוש - קופטים.
رقم النظام הסדרה כוללת תצלומים שצלם דנצ'ו ארנון המתעדים את אירועי חג ג'ור'ג הקדוש הנחוג בכנסיית ג'ורג' הקדוש הקופטית בירושלים. לא רחוק משער יפו, ברחוב ג'ורג' הקדוש, נמצא מנזר ג'ורג' הקדוש הקופטי. בכנסיית המנזר, מתחת לציור יפה של ג'ורג', בקופסת פלסטיק שקופה, נמצא השריד הקדוש החשוב ביותר לקופטים בירושלים: עצם מידו של ג'ורג'. כל הנכנס לכנסיה מנשק קודם כל את הקופסה שבה השריד הקדוש.בבוקר מתקיימת תפילה ארוכה בשפה הקופטית, אחריה נושא הבישוף (המטרופוליט הקופטי) דרשה ארוכה. לאחר מכן מביאים לו סל עם כיכרות לחם והוא בוחר כיכר מתאימה למיסה. בינתיים מתמלאת הכנסייה מפה לפה בקופטים שבאו לטקס החשוב.עיקר הטקס הוא "רחיצת ידי הקדוש" כפי שהם מכנים זאת. מוציאים את השריד הקדוש ממקומו ומניחים אותו על שולחן. לידו בקבוק מים וקערה ובה "תכריכים" חדשים. עכשיו מתחיל הטקס. הבישוף שולף מכיסוי הקטיפה הרקום קופסת כסף עתיקה. ממנה מוציא שקית בתוך שקית, כך כמה שקיות בד, שהן "תכריכי" השריד. לבסוף הוא מגיע לעיקר: קופסת עץ שחורה מיושן שבתוכה העצם ואותה לא פותחים. הקופסה מכוסה בשכבת משחה ריחנית. מניחים אותה בקערה עם ה"תכריכים" הישנים ומתחיל השלב הראשון בטקס - "רחיצת היד". יוצקים עליה מים וידי כל המצליחים להדחק אליה מנקות אותה מהמשחה.אחרי שניקו את הקופסה יפה יפה מעבירים אותה לקערה חדשה לחלק השני של הטקס. לקערה יוצקים שמנים ובשמים ואבקות ריחניות שבאי הטקס הביאו. מערבבים את הכול (בידיים) עד שנוצרת משחה ריחנית, שאותה מורחים בידיים על הקופסה. הטקס ממלא אחר הכתוב: "ויקחו את גופת ישוע ויעטוה בתכריכים אשר מלאו בשמים..." (יוחנן,19, 40). לבסוף מכניסים את השריד הקדוש ל"תכריכים" חדשים, האחד בתוך השני, חזרה לקופסת הכסף ולעטיפת הקטיפה הרקומה. את ידי העושים במלאכת המשיחה מנקים בעזרת משרת יסמין בכוהל.מחלקים לקהל פיסות מהתכריכים הישנים הספוגים במשחה הריחנית - שומרים את הפיסה והיא מביאה מזל לבית.לבסוף נערכת תהלוכה חגיגית מסביב למזבח, אל מחוץ לכנסייה וחזרה דרך הכנסייה.. הכומר הנושא את הרליקוואריום הולך, משום מה, אחורנית בתהלוכה.לאחר טקס הטרנסובסטנציה מגישים למאמינים את סעודת הקודש. לבסוף מזה הבישוף מים קדושים על הקהל וכולם יוצאים לחצר המנזר, שם מגישים להם ארוחת צהריים. התצלומים בסדרה זו צולמו בשנים 2012, 2017 ו-2018.
تاريخ الإصدار 2012-2018
هذا جزء من ארכיון דנצ'ו ארנון
اللغة لا يوجد محتوى لغوي
رقم الرف ARC. 4* 2080 04 14
مستوى التوصيف Series Record
رقم النظام 997008983786705171
      1. إظهار العناصر الـ 5 التالية من أصل 15
      2. عرض الكل

תנאי השימוש:

حظر النسخ

قد يُحظر نسخ المادة واستخدامها للنشر، التوزيع، الأداء العلنيّ، البثّ، إتاحة المادة للجمهور على الإنترنت أو بوسائل أخرى، إنتاج عمل مشتقّ من المادة (على سبيل المثال، ترجمة العمل وتعديله أو معالجته)، بصيغة إلكترونية أو آلية، من دون الحصول على إذن مسبق من مالك حقوق التأليف والنشر ومن مالكي المجموعة.

لاستيضاح إمكانية استخدام المادة، يرجى ملء استمارة الاستفسار عن حقوق التأليف والنشر

معلومات إضافية:

قد تكون المادة خاضعة لحقوق التأليف والنشر و/ أو شروط اتفاقية.

إذا كنت تعتقد/ين أنّه قد وقع خطأ في المعطيات الواردة أعلاهُ، أو أنّك تعتقد/ين أنّ هناك انتهاكًا لحقوق التأليف والنشر بشأن هذه المادة، فيرجى التوجُّه إلينا من خلال الاستمارة التالية.

MARC RECORDS

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟