audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

אצולה לפנים

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) - צנעא יחיאל עדאקי
  • 2.
    עכשווי - ישראל חיים פרחי
  • 3.
    תימן - כלל תימן אפרים יעקב
  • 4.
    תימן - כלל תימן דיוואן הלב
  • 5.
    תימן - כלל תימן סעדיה
  • 6.
    תימן - כלל תימן עוזי טסה, רצון טסה
  • 7.
    תימן - כלל תימן רצון טסה
  • 8.
    תימן - כלל תימן רצון טסה
  • 9.
    תימן - כלל תימן שלום צדוק
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان אצולה לפנים
دورة العام לכל עת;שבועות;שמחת תורה / שמיני עצרת
موعد الصلاة אחר ללא לחן
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • אֲצוּלָה לְפָנִים – התורה, שנאצלה מתחת כיסא הכבוד, נבראה אלפיים שנה לפני בריאת העולם, על–פי מדרש הפסוק ממשלי ח,ל "וָאֶהְיֶה אֶצְלוֹ אָמוֹן", עליו נאמר בבראשית רבה ח,ב "שני אלפים שנה קדמה התורה לברייתו של עולם, הה"ד(=זהו שכתוב) ואהיה אצלו אמון".
    • בְּכִסֵּא עֲרָבוֹת – שהתורה הייתה גנוזה מתחת כיסא הכבוד שברקיע השביעי שנקרא 'ערבות' (חגיגה יב ע"ב), על–פי מדרש הפסוק בדברים י,א "פְּסָל לְךָ שְׁנֵי לוּחֹת אֲבָנִים", עליו נאמר במדרש תנחומא (עקב ט) "מתחת כסא הכבוד פסלן".
    • לְאֶרֶץ מְשׁוּכָה – התורה נמשכה, כלומר נאצלה מכיסא הכבוד אל עם ישראל שבארץ.
    • בְּחַבְלֵי אֲהָבוֹת – שהתורה ניתנה באהבה לעם ישראל, על–פי הושע יא,ד "בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָה".
    • בְּאָרוֹן גְּנָזָהּ אֲבִיר הַתְּעוּדָה – משה רבנו, שנקרא 'אביר התעודה', גנז את התורה בארון במשכן, כמתואר בשמות מ, כ: "וַיִּקַּח וַיִּתֵּן אֶת הָעֵדֻת אֶל הָאָרֹן".
    • הַתְּעוּדָה – התורה, על–פי ישעיהו ח,טז "צוֹר תְּעוּדָה חֲתוֹם תּוֹרָה בְּלִמֻּדָי".
    • וְעִזּוּז – כינוי לה', המבטא את גבורתו, על–פי תהילים כד,ח "ה' עִזּוּז וְגִבּוֹר".
    • צְפָנָהּ בְּחַדְרֵי לְבָבוֹת – צָפן את התורה בלבות בני ישראל, על–פי ירמיה לא,לב "נָתַתִּי אֶת תּוֹרָתִי בְּקִרְבָּם וְעַל לִבָּם אֶכְתֲּבֶנָּה".
    • רְבִיד חֵן נְתַתָּהּ – תכשיט נאה, על–פי יחזקאל טז, יא: "וְרָבִיד עַל גְּרוֹנֵךְ". נאמר על הקורא שסיים את קריאת התורה, שהידר וגידל התורה ונתנה כתכשיט על צווארו.
    • מְסַיֵּם חֲתַמְתָּהּ בְּפֶה הַחֲלַצְתָּהּ – חוזר אל הקורא, שקרא בתורה בזריזות, בפה משונן ובחיתוך תיבות כראוי.
    • הַחֲלַצְתָּהּ – על–פי דברים ג,יח "חֲלוּצִים תַּעַבְרוּ", תרגם אונקלוס "מזרזין תעברון".
    • כְּגִשְׁמֵי נְדָבוֹת – קריאתו הרהוטה בתורה, בחיתוך הברות כראוי, דומה לטיפות גשם נדבות, שאין טיפה נוגעת בחברתה.
    • הֲמוֹנֵי חֲסָדִים תְּשַׁלַּח סְבִיבָךְ – בשכר זה התורה תשפיע סביבך רוב חסד.
    • וּבִמְצוֹק זְמַנִּים – בזמן צרה ומצוקה.
    • תְּהִי לָךְ רְחוֹבוֹת – התורה תגן עליך. כמו בתהילים קיח,ה "מִן הַמֵּצַר קָרָאתִי יָּהּ עָנָנִי בַמֶּרְחָב יָהּ".
    • מְאוֹרָהּ – אור התורה.
    • תְּכֻסֶּה בְעָבוֹת – המכוסה בעננים, כלומר לא כשמש ביום מעונן שאורה חסר.
    • בְשֶׁלָּהּ תְּאֻשַּׁר – בזכותה תזכה לרוב שבח, על פי בראשית ל, יג "בְּאָשְׁרִי כִּי אִשְּׁרוּנִי בָּנוֹת". ותרגם אונקלוס "תושבחא הות לי" (=שבח היה לי).
    • בְּכָל הַבְּרָכוֹת אֲשֶׁר בָּהּ כְּתוּבוֹת – בכל הברכות הכתובות בתורה, על פי דברים כח, ב: "וּבָאוּ עָלֶיךָ כָּל הַבְּרָכוֹת הָאֵלֶּה וְהִשִּׂיגֻךָ".


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟