audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

ידי רשים

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    דרום תימן (שרעב וסביבותיה) - חוגריה אפרים יעקב
  • 2.
    הודו - קוצ'ין אברהם חי
  • 3.
    הודו - קוצ'ין בנג'ו אברהם
  • 4.
    כורדיסטן - זאכו קבוצת חזנים
  • 5.
    כורדיסטן - עדת בראשי חזנים ממשפחת בראשי
  • 6.
    כורדיסטן - עדת בראשי ללא מבצע
  • 7.
    מרכז אסיה וקווקאז - פרס יקר שוקרי
  • 8.
    ספרדים מסורות המזרח - כורדיסטן אליעזר רפאל
  • 9.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים חברי ישיבת ההסדר בנתיבות
  • 10.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים עזרא ברנע
  • 11.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב עמוס סעדה
  • 12.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב קבוצת פייטנים
  • 13.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב קבוצת פייטנים
  • 14.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו גבריאל דדון
  • 15.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו ויקטור שושן
  • 16.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו יצחק רווח
  • 17.
    ספרדים צפון אפריקה - תוניס אילן דמרי, רמי דמרי
  • 18.
    עכשווי - ישראל מאיר בנאי
  • 19.
    פורטוגזים - פורטוגזים כללי יהונתן כהן
  • 20.
    תורכיה - סלוניקי יצחק רקנטי, משה ליאון
  • 21.
    תורכיה - תורכיה כללי יצחק אלגזי
  • 22.
    תורכיה - תורכיה כללי קבוצת חזנים
  • 23.
    תימן - כלל תימן רצון טסה
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان ידי רשים
دورة العام ימים נוראים;סליחות;ראש השנה
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • יְדֵי רָשִׁים נֶחֱלָשִׁים – ידיהם של ישראל, העניים במעשים טובים, חלשות.
    • מֵהַשִּׂיג דֵּי כָפְרָם – אין בהם מעשים טובים שיכפרו על מעשיהם הרעים.
    • בְּרוּחָם וּמַר שִׂיחָם – בנפש מרה וכואבת, לפי דברי איוב (ז, יא) גַּם אֲנִי לֹא אֶחֱשָׂךְ פִּי אֲדַבְּרָה בְּצַר רוּחִי אָשִׂיחָה בְּמַר נַפְשִׁי.
    • יְקַדְּמוּ אֶת פְּנֵי יוֹצְרָם – יתפללו לבוראם.
    • עַם נִבְדָּל – עם ישראל, שעליו נאמר בויקרא כ, כו: וִהְיִיתֶם לִי קְדשִׁים כִּי קָדוֹשׁ אֲנִי ה' וָאַבְדִּל אֶתְכֶם מִן הָעַמִּים לִהְיוֹת לִי.
    • הוֹלֵךְ וְדָל – הולך ונחלש. הלשון שאובה מהפסוק בשמואל ב ג, א ...וַדָוִד הֹלֵךְ וְחָזֵק וּבֵית שָׁאוּל הֹלְכִים וְדַלִּים.
    • וְשִׂיחוֹ הוֹלֵךְ וְרָם – ותפילתו הולכת וגוברת, מתעצמת.
    • בְּהִוָּעֲדָם בְּבֵית מוֹעֲדָם – בהתכנסם בבית הכנסת שלהם.
    • וּבִגְרוֹנָם רוֹמְמוֹת אֵל – והם משבחים את ה', לפי תהלים קמט, ו: רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם.
    • לְהַקְדִישׁ אֶת קְדוֹשׁ יַעֲקֹב וְאֶת אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל – כפי שנאמר בישעיהו כט, כג: וְהִקְדִּישׁוּ אֶת קְדוֹשׁ יַעֲקֹב וְאֶת אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל יַעֲרִיצוּ.
    • סָף דְּבִיר – כלה, נחרב, קודש הקודשים.
    • וָסַף – ומפתנו.
    • וְאֵין אֵפוֹד וּתְרָפִים – שיגידו את העתידות, לפי הושע ג, ד: כִּי יָמִים רַבִּים יֵשְׁבוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אֵין מֶלֶךְ וְאֵין שָׂר וְאֵין זֶבַח וְאֵין מַצֵּבָה וְאֵין אֵפוֹד וּתְרָפִים.
    • וּפָרֹכֶת – המסך שהפריד בין הקודש לבין קודש הקודשים.
    • וּמַעֲרֶכֶת – של לחם הפנים.
    • וּתְמִידִים וּמוּסָפִים – קרבנות תמיד ומוסף.
    • וְכַפֹּרֶת – כיסוי הארון שעמד בבית קודש הקדשים.
    • נִגָּפִים – אנשים שפוגעת בהם מגפה (בשל חטאיהם).
    • וְאֵין קְטֹרֶת וְכַפֹּרֶת לְכַפֵּר עַל נִגָּפִים – בזמן המשכן והמקדש היו משתמשים בקטורת לכפרה, וביום הכיפורים נכנס הכהן הגדול כשהקטורת בידו לקודש הקדשים, מקום הכפורת, לכפר על ישראל.
    • קְדֻשַּׁת אֵל בְּיִשְׂרָאֵל לְהִדַּמּוֹת לִשְׂרָפִים – ישראל מקדשים את ה' כשם שמקדשים אותו המלאכים, באמירת פסוקי הקדושה ובעמידה המתדמה לעמידת המלאכים.
    • וּמֵעָנְיָם בְּבֵית שִׁבְיָם – ומצרתם בגלות.
    • לְהוֹדוֹת אֵל נֶאֱסָפִים – בבתי הכנסת.
    • וּמֵחַיִל אֶל חַיִל יֵלְכוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל – לפי תהלים פד, ח: יֵלְכוּ מֵחַיִל אֶל חָיִל יֵרָאֶה אֶל אֱלֹהִים בְּצִיּוֹן, שנדרש במועד כט ע"ב על היוצאים מבית הכנסת לבית המקדש וזוכים לקבל פני שכינה.
    • וְאֵל נוֹשֵׂא... הָיִיתָ לָהֶם – ה' הסולח, לפי תהלים צט, ח: ה' אֱלֹהֵינוּ אַתָּה עֲנִיתָם אֵל נֹשֵׂא הָיִיתָ לָהֶם וְנֹקֵם עַל עֲלִילוֹתָם.
    • וְצוּר מַחְסֶה – סלע שבו אפשר לבטוח, לפי תהלים צד, כב: וַיְהִי ה' לִי לְמִשְׂגָּב וֵאלֹהַי לְצוּר מַחְסִי.
    • עַל כְּרוּבִים וְכוֹכָבִים הֲרִימוֹתָ דִגְלֵיהֶם – נישאת את מחנות ישראל מעבר למלאכים ולכוכבים.
    • מִמְּרוֹמְךָ גּוֹנַנְתָּ – משמיך הגנת.
    • וּמַלְאָכִים נֶעֱרָכִים שַׂמְתָּ נוֹשְׂאֵי כְלֵיהֶם – מינית את המלאכים הנערכים לקרב להיות נושאי כליהם של ישראל.
    • עַתָּה חַתָּה יַד מַלְכָּם וְחֵילֵיהֶם – ואילו עכשיו נשברה כביכול יד מלכה וצבאה של ישראל.
    • וְזָר יְרָשָׁם וְהוֹרִישָׁם – עם נכרי ירש את ארצם וגירש אותם ממנה.
    • הֲבָנִים אֵין לְיִשְׂרָאֵל? – האם צריכים לרשת אותם זרים, כאילו אין להם בנים?
    • דְּרוֹר יְקוּשָׁה – כנסת ישראל המדומה לציפור דרור, לכודה במלכודת.
    • דְּרוֹר דּוֹרְשָׁה מִזְּדוֹנִים וּמֵאֲדוֹנִים – מחפשת חופש, גאולה, מרשעים ומאדונים השולטים בה.
    • אֱיָלוּתָהּ – זוהי פנייה אל ה', שהוא כוחה של ישראל.
    • מְשֵׁה אוֹתָהּ מִמַּיִם זֵידוֹנִים – חלץ אותה מצרותיה. הדימוי לקוח מתהלים קכד, ה-ז: אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים. בָּרוּךְ ה' שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם. נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ...
    • וְאַל יֵקַל... זְכוּת אָבוֹת רִאשׁוֹנִים – ולוואי שלזכות אבות יהיה משקל משמעותי.
    • בְּעֵת מִשְׁקָל – ביום הדין, ראש השנה, שבו נשקלים העוונות כנגד הזכויות.
    • וְיִפָּקֵד דַּל – וייזכר לטובה העני - עם ישראל, היחיד והכלל.
    • מֵתָיו חַיֵּה בְּקֶרֶב שָׁנִים – החיה את המתים. שיבוץ הוא מחבקוק ג, ב: ה' שָׁמַעְתִּי שִׁמְעֲךָ יָרֵאתִי ה' פָּעָלְךָ בְּקֶרֶב שָׁנִים חַיֵּיהוּ בְּקֶרֶב שָׁנִים תּוֹדִיעַ בְּרֹגֶז רַחֵם תִּזְכּוֹר.
    • לְהַשְׁקוֹתָם וְהַחֲיוֹתָם... כַטַּל – לפי ישעיהו כו, יט: יִחְיוּ מֵתֶיךָ נְבֵלָתִי יְקוּמוּן הָקִיצוּ וְרַנְּנוּ שֹׁכְנֵי עָפָר כִּי טַל אוֹרֹת טַלֶּךָ...
    • הֱיֵה כַטַּל לְיִשְׂרָאֵל – לפי הושע יד, ו אֶהְיֶה כַטַּל לְיִשְׂרָאֵל יִפְרַח כַּשּׁוֹשַׁנָּה וְיַךְ שָׁרָשָׁיו כַּלְּבָנוֹן.
    • הַמְבֹרָךְ – ה'.
    • מַעֲרָךְ – מערכת.
    • וְהָאָרֶץ אֲשֶׁר תָּלָה – כפי שאמר איוב כו, ז: נֹטֶה צָפוֹן עַל תֹּהוּ תֹּלֶה אֶרֶץ עַל בְּלִימָה.
    • אֵשׁ וּמַיִם וְשָׁמַיִם וְהָאָרֶץ... יְעִידוּן – כל הברואים יעידו על בוראם, לפי תהלים יט, ב: הַשָּׁמַיִם מְסַפְּרִים כְּבוֹד אֵל וּמַעֲשֵׂה יָדָיו מַגִּיד הָרָקִיעַ... וכן במקומות נוספים.
    • מָה רָם וּמַה נִּפְלָא – כה גבוה ונפלא מפעלו.
    • וְצֹאן יָדָיו – עם ישראל, כפי שנאמר בתהלים צה, ז: כִּי הוּא אֱלֹהֵינוּ וַאֲנַחְנוּ עַם מַרְעִיתוֹ וְצֹאן יָדוֹ.
    • וַעֲבָדָיו... לְדִינוֹ עוֹמְדִים – לפי תהלים קיט, צא לְמִשְׁפָּטֶיךָ עָמְדוּ הַיּוֹם כִּי הַכֹּל עֲבָדֶיךָ.
    • וְצֹאן יָדָיו לְדִינוֹ עוֹמְדִים – כפי שמתוארים הנשפטים בראש השנה כבני צאן במשנה ראש השנה א, ב: בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה כָּל בָּאֵי הָעוֹלָם עוֹבְרִין לְפָנָיו כִּבְנֵי מָרוֹן.
    • בְּיוֹם פָּקְדוֹ – ביום המשפט.
    • חֶלְדּוֹ – עולמו.
    • תִּקְפֹּץ פִּיהָ עַוְלָה – הרֶשע לא ישמיע עוד את דברו, לפי תהלים קז, מב: יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ.
    • וּבוֹ יִצְדְּקוּ וְיִתְהַלְּלוּ כָּל זֶרַע יִשְׂרָאֵל – לפי ישעיהו מה, כה: בַּה' יִצְדְּקוּ וְיִתְהַלְלוּ כָּל זֶרַע יִשְׂרָאֵל. הביאור נשען בין היתר על דב ירדן.


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟