audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

צמאה נפשי לאלהים

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי אילן דמרי, המדרגות
  • 2.
    אשכנז - אשכנז כללי מרסל לנג
  • 3.
    חסידות סאטמר - חסידות פיטסבורג אייזיק האניג
  • 4.
    חסידים - חסידות ברסלב יצחק שפירא
  • 5.
    מזרח אירופה - הונגריה - צ'כיה יהודה וייס
  • 6.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד חבה
  • 7.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל שלמה מועלם
  • 8.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו אברהם סוויסה, תלמידים
  • 9.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו משה לוי
  • 10.
    עכשווי - ישראל טל נאה
  • 11.
    עכשווי - ישראל יהושע אנגלמן
  • 12.
    תימן - כלל תימן אפרים יעקב
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان צמאה נפשי לאלהים
دورة العام לכל עת;מוצאי שבת;שבת;שירת הבקשות;שמחת תורה / שמיני עצרת
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • צָמְאָה נַפְשִׁי לֵאלֹהִים לְאֵל חָי – שיבוץ מתהלים מב, ג. וכך כותב אבן עזרא בפירושו לפסוק: "המים ירוו האדם רגע ויחיה ותשוב נפשו אליו, ולא כן הלחם. על כן דימה היכספו לבית השם כהיכסף הצמא על המים ובעבור כי חיי בני אדם תלויים במים על כן לאל חי".
    • לִבִּי וּבְשָׂרִי יְרַנְּנוּ אֶל אֵל חָי – שיבוץ מתהלים פד, ג. ומפרש שם ראב"ע: "לבי – הוא השכל והדעת שהם בנשמה, ובשרי – הגוף והשיער...".
    • וְאָמַר חַי אָנִי כִּי לֹא יִרְאַנִי הָאָדָם וָחָי – 'חי אני' הוא לשון שבועה. כך אמר ה' למשה רבנו כאשר ביקש לחזות בכבודו (שמות לג, כ).
    • בְּעֵצָה וּבִמְזִמָּה – בחכמה ובתבונה.
    • וְנֶעֶלְמָה מֵעֵינֵי כָל חָי – בריאת העולם אינה מובנת ונחשבת לאחד מהסודות שאין דורשים בהם. הלשון לפי איוב כח, כ-כא: וְהַחָכְמָה מֵאַיִן תָּבוֹא וְאֵי זֶה מְקוֹם בִּינָה. וְנֶעֶלְמָה מֵעֵינֵי כָל חָי...
    • יְחַו – יספר.
    • אֲשֶׁר בְּיָדוֹ נֶפֶשׁ כָּל חָי – הקב"ה. שיבוץ מאיוב: מִי לֹא יָדַע בְּכָל אֵלֶּה כִּי יַד ה' עָשְׂתָה זֹּאת: אֲשֶׁר בְּיָדוֹ נֶפֶשׁ כָּל חָי וְרוּחַ כָּל בְּשַׂר אִיש (יב, ט-י).
    • הִבְדִּיל נִינֵי תָם – בחר והבדיל את עם ישראל, צאצאיו של יעקב, המכונה איש תם (בראשית כה, כז), משאר העמים.
    • חֻקִּים לְהוֹרוֹתָם – ההבדלה משאר האומות מתבטאת בין היתר בחוקים ובמצוות שניתנו לעם ישראל.
    • אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אוֹתָם הָאָדָם וָחָי – ביטוי זה בהקשר לעשיית המצוות, החוקים והמשפטים, מופיע במקרא במספר מקומות (ויקרא יח, ה; יחזקאל כ, יא; שם שם, יג; שם שם, כא).
    • מִי זֶה יִצְטַדַּק – מי הוא האדם שיוכל לטעון שהוא צדיק.
    • נִמְשַׁל כְּאָבָק דָּק – האדם הוא כאבק דק החולף מן העולם. הביטוי לקוח מישעיהו כט, ה: וְהָיָה כְּאָבָק דַּק הֲמוֹן זָרָיִךְ.
    • כִּי לֹא יִצְדַּק לְפָנֶיךָ כָל חָי – האדם לא יכול לצדוק אל מול האל, כדברי דוד בתהלים קמג, ב: וְאַל תָּבוֹא בְמִשְׁפָּט אֶת עַבְדֶּךָ כִּי לֹא יִצְדַּק לְפָנֶיךָ כָל חָי.
    • בְּלֵב יֵצֶר חָשׁוּב כִּדְמוּת חֲמַת עַכְשׁוּב – היצר שבלב נחשב כרעל של נחש או עכביש ארסי. הביטוי חֲמַת עַכְשׁוּב לקוח מתהלים קמ, ד: שָׁנְנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה.
    • וְאֵיכָכָה יָשׁוּב הַבָּשָׂר הַחָי – איך יכול האדם שהיצר מחלחל אליו כרעל וכארס, לשוב אל ה'. שיבוץ מויקרא יג, טז, שם מובא הביטוי בהקשר לאדם שבשרו נגוע בצרעת.
    • נְסוֹגִים אִם אָבוּ מִדַרְכָּם שָׁבוּ – גם אלו שהתרחקו מה' עדיין יכולים, אם ירצו, לשוב מדרכם.
    • טֶרֶם יִשְׁכָּבוּ בֵּית מוֹעֵד לְכָל חָי – לפני מיתתם.
    • עַל כֹּל חֲסָדֶיךָ תְּחַדֵּשׁ עֵדֶיךָ – חסדיך המתחדשים תדיר מעידים על חסדיך האינסופיים.
    • אַהוֹדֶךָ – אודה לך.
    • כָּל פֶּה תְּיַחֲדֶךָ – כל בני האדם יודו בייחודך, ייחדו וישבחו אותך.
    • פּוֹתֵחַ אֶת יָדֶךָ וּמַשְׂבִּיעַ לְכָל חָי – שיבוץ מתהלים קמה, טז: פּוֹתֵחַ אֶת יָדֶךָ וּמַשְׂבִּיעַ לְכָל חַי רָצוֹן.
    • אַהֲבַת קְדוּמִים – אהבתך לעם ישראל ולאבות, ראשוני האומה.
    • וְהַחֲיֵה נִרְדָּמִים – החיה המתים.
    • הַיָּמִים אֲשֶׁר בֶּן יִשַׁי חָי – ימות המשיח. הביטוי אֲשֶׁר בֶּן יִשַׁי חָי לקוח משמואל א כ, לא.
    • גְבֶרֶת אֱמֶת – שרה, המסמלת את עם ישראל.
    • שִׁפְחָה – הגר, המסמלת את בני ישמעאל.
    • נוֹאֶמֶת: לֹא, כִי בְנֵךְ הַמֵּת, וּבְנִי הֶחָי – טוענת כי בא קצה של היהדות והאיסלאם תופש את מקומה. הטענה לֹא, כִי בְנֵךְ הַמֵּת, וּבְנִי הֶחָי לקוחה מדברי האמהות במשפט שלמה (מלכים א כ, לא).
    • הֲלֹא חֶלְקְךָ מֵרֹאשׁ – הלא עם ישראל הוא חלקו ונחלתו של ה', ככתוב בדברים לב, ט: כִּי חֵלֶק ה' עַמּוֹ יַעֲקֹב חֶבֶל נַחֲלָתוֹ.
    • חָלָק דָּמוֹ דְּרֹשׁ – חלק הוא יעקב אבינו המכונה איש חלק (בראשית כז, יא). המשורר מבקש שה' ידרוש את דמו מיד אויביו.
    • שְׁפֹךְ אַף עַל רֹאשׁ הַשָּׂעִיר הַחָי – השעיר הוא עשיו, המכונה איש שעיר (בראשית כז, יא) והוא מייצג את הנצרות. הביטוי רֹאש הַשָּׂעִיר הַחָי מופיע במקרא בהקשר של השעיר לעזאזל שהיה נושא עליו את עוונות בני ישראל ומשולח אל המדבר, כחלק מעבודת יום הכיפורים (ראו ויקרא טז).
    • לְהָשִׁיב נְשׂוּא חֲטָאָה – להשיב את עם ישראל, שעוונו כבר נסלח לו.
    • אֶל בֵּיתְךָ – אל בית המקדש.
    • וְרָאָה אֹתוֹ וָחָי – יראה את בית המקדש בבנינו והדבר יתן לו חיות. ההקשר של השיבוץ הוא נחש הנחושת אותו נצטווה משה לעשות: וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה עֲשֵׂה לְךָ שָׂרָף וְשִׂים אֹתוֹ עַל נֵס וְהָיָה כָּל הַנָּשׁוּךְ וְרָאָה אֹתוֹ וָחָי (במדבר כא, ח).
    • אֶפְרֹשׂ לְךָ כַּפִּי – אתפלל.
    • וְאֶקֹּד עַל אַפִּי – אשתחווה.
    • בְּעֵת אֶפְתַּח אֶת פִּי בְּנִשְׁמַת כָּל חָי – כאשר אתחיל להתפלל את תפילת 'נשמת כל חי' (תפילה הנאמרת בשחרית של שבת ויום טוב). כאן מוביל סופו של הפיוט אל ייעודו - "רשות" ל"נשמת".


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟