• אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה - כינוי לקב"ה, הוא השם בו נגלה למשה רבנו בסנה, כמתואר בשמות ג, יג-יד: וַיּאמֶר משֶׁה... הִנֵּה אָנֹכִי בָא אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתִּי לָהֶם אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵיכֶם שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם וְאָמְרוּ לִי מַה שְּׁמוֹ מָה אֹמַר אֲלֵהֶם: וַיּאמֶר אֱלֹהִים אֶל משֶׁה אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה... ורש"י מפרש שם: אהיה - אהיה עמם בצרה זו; אשר אהיה - אהיה עמם בשעבוד שאר מלכויות. • רְצֵה עַל עַבְדְּךָ - המשורר מבקש מהאל שירצה את תפילתו וייעתר לה, כשם שאנו מבקשים בתפילת העמידה: רְצֵה... בְּעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל וּלִתְפִלָּתָם שְׁעֵה. • מִמְּעוֹן קָדְשְׁךָ - שיבוץ הלקוח מדברים, כו, טו: הַשְׁקִיפָה מִמְּעוֹן קָדְשְׁךָ מִן הַשָּׁמַיִם וּבָרֵךְ אֶת עַמְּךָ אֶת יִשְׂרָאֵל. • כוֹסֵף - נכסף, משתוקק. • גְּאוֹן עֻזָּךְ - בית המקדש, כפי שמופיע פעמים רבות בנבואותיו של יחזקאל, למשל בפרק כד, כא: מִקְדָּשִׁי גְּאוֹן עֻזְכֶם מַחְמַד עֵינֵיכֶם, ובמקומות אחרים שם (ל, ו; ל, יח; לג, כח). • וְהוֹד הַדְרָתְךָ - הודה והדרה של השכינה.המתגלה בבית המקדש. • יְחִידָתִי - נשמתי, הן במובן הפרטי של היחיד והן במובן של הכלל - כנסת ישראל. ע"פ הקבלה הנפש מחולקת לחמשה חלקים: נפש, רוח, נשמה חיה, יחידה, כאשר היחידה היא החלק הגבוה ביותר. • נֶגְדְּךָ - למולך, נכחך, אתה רואה אותי לפני ולפנים, הן היחיד והן הכלל. ע"פ תהילים לח, י: אֲדנָי נֶגְדְּךָ כָל תַּאֲוָתִי וְאַנְחָתִי מִמְּךָ לֹא נִסְתָּרָה. • אֲנִי נִשְׁעָן בְּךָ - אני נשען עליך ובוטח בך. • נַפְשִׁי מְקַוָּה לָךְ וְגַם תַּעְרוֹג לְךָ - נפשי מייחלת וכוספת אליך, ע"פ תהילים מב, ב: כְּאַיָּל תַּעֲרֹג עַל אֲפִיקֵי מָיִם כֵּן נַפְשִׁי תַעֲרֹג אֵלֶיךָ אֱלֹהִים.
|