audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

יבוא הגואל

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד חלבי
  • 2.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל חגולי שומל דרזי
  • 3.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל צלאח ודאוד
  • 4.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל שלמה מועלם
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان יבוא הגואל
دورة الحياة בר מצווה;ברית מילה ;הולדת הבת;חתונה
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • יָבוֹא הַגּוֹאֵל יְבַשֵּׂר עֲדָתִי – בקשה לביאת הגואל שיבשר את הגאולה.
    • מַהֵר קֵץ פְּדוּתִי – מהר והבא את זמן הקץ, סוף הגלות, הגאולה.
    • אֲבִיר יִשְׂרָאֵל – כינוי לקב"ה, המבטא את גבורתו. מקור הביטוי בישעיהו א, כד: לָכֵן נְאֻם הָאָדוֹן ה' צְבָאוֹת אֲבִיר יִשְׂרָאֵל הוֹי אֶנָּחֵם מִצָּרַי וְאִנָּקְמָה מֵאוֹיְבָי. וראו פירוש רש"י לפסוק.
    • זְבוּל – בית המקדש. כפי שמתואר במלכים א ח, יג, בתפילתו של שלמה המלך לאחר שסיים לבנות את בית המקדש: בָּנֹה בָנִיתִי בֵּית זְבֻל לָךְ מָכוֹן לְשִׁבְתְּךָ עוֹלָמִים.
    • וּשְׁלַח נָא חֲנִינָה – חון ורחם על עמך.
    • קַנֵּא לִנְוָתְךָ – נוה מלשון מעון ומשכן. קנא לבית מקדשך אשר חרב, ולארצך המחכה לבניה. כפי שכתוב למשל בישעיהו לג, כ: חֲזֵה צִיּוֹן קִרְיַת מוֹעֲדֵנוּ עֵינֶיךָ תִרְאֶינָה יְרוּשָׁלִַם נָוֶה שַׁאֲנָן. ניתן לפרש את המילה נְוָתְךָ כמתייחסת לכנסת ישראל, הרעיה כפי שמופיע למשל אצל ירמיהו (ו, ב): הַנָּוָה וְהַמְּעֻנָּגָה דָּמִיתִי בַּת צִיּוֹן.
    • קַבֵּץ אֶת עֲדָתְךָ – אסוף את עם ישראל המפוזר בגלות.
    • צִיר נֶאֱמָן יִגְאַל יִשְׂרָאֵל – שלח שליח נאמן שיגאל את עמך. מקור הביטוי במשלי כה, יג: כְּצִנַּת שֶׁלֶג, בְּיוֹם קָצִיר צִיר נֶאֱמָן לְשֹׁלְחָיו וְנֶפֶשׁ אֲדֹנָיו יָשִׁיב.
    • בְּכֹחַ וָאֵל – אל היא מילה נרדפת לכח.
    • זְכוֹר עֲקֵדָה – זכור לעמך את עקידת יצחק, ובזכות מעשה אבות תגאלם.
    • רַעְיָא מְהֵימְנָא – בארמית: רועה נאמן. כך מכונה משה רבנו במקרא.
    • קוּם נָא הִתְפַּלֵּל נָא בְּעַד יִשְׂרָאֵל – בקשה ממשה להתפלל על ישראל, קריאה שמקפלת בתוכה בקשה לזירוז הגאולה.
    • אַתָּה נָאַמְתָּ כִּי בְּכוֹרִי אַתָּה וּבְנִי יִשְׂרָאֵל – הרי אתה, משה, הצגת את דברי ה' המתייחס לישראל כבנו הבכור, כפי שמופיע בציוויו של ה' למשה, עת שלח אותו לדבר אל פרעה: וְאָמַרְתָּ אֶל פַּרְעֹה כֹּה אָמַר ה' בְּנִי בְכֹרִי יִשְׂרָאֵל (שמות ד, כב).
    • וּרְאֵה בָּעֳנִי – ראה בצער ודוחק הגלות.
    • מִשְׁכָּנִי – בית המקדש.
    • אֵל הָשֵׁב נָקָם גְּמוּלָם אֶל חֵיקָם – בקשת נקמה באויב על מה שעוללו לישראל. הלשון עפ"י תהילים עט, יב: וְהָשֵׁב לִשְׁכֵנֵינוּ שִׁבְעָתַיִם אֶל חֵיקָם חֶרְפָּתָם אֲשֶׁר חֵרְפוּךָ אֲדֹנָי.
    • חַי רְצֵה אִשֶּׁה – בקשה מהאל שירצה ויקבל את התפילות כקרבן. עפ"י בקשת "רצה" אותה אומרים בתפילת "העמידה".
    • וְאָז יָשִׁיר מֹשֶׁה – אז תושר שירת הגאולה, כפי שר משה את שירת הים ביציאת מצרים: בשמות טו, א: אָז יָשִׁיר מֹשֶׁה וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשִּׁירָה הַזֹּאת לַה'. עפ"י המדרש, השימוש בלשון עתיד (ישיר) רומז לשירת הגאולה העתידית.
    • לִקְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל – כינוי לאל, המופיע מספר פעמים במקרא כמו למשל בישעיהו יב, ו: צַהֲלִי וָרֹנִּי יוֹשֶׁבֶת צִיּוֹן כִּי גָדוֹל בְּקִרְבֵּךְ קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל.


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟