audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

מה נאוו עלי

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל גן נופר
  • 2.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד חבה, שלמה מועלם
  • 3.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד מנחם
  • 4.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל יהודה עובדיה-פתיה
  • 5.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל יעקב דוד חורי
  • 6.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל ללא מבצע
  • 7.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל משה חבושה
  • 8.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל צלאח ודאוד
  • 9.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב ציון וטורי
  • 10.
    עכשווי - ישראל חיים פרחי
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان מה נאוו עלי
دورة العام יום הזיכרון ויום העצמאות;לכל עת;שמחת תורה / שמיני עצרת
دورة الحياة חתונה
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية
  • • מַה נָּאווּ עֲלֵי הֶהָרִים רַגְלֵי מְבַשֵּׂר - כמה נאים צעדיו של מבשר הגאולה, מבוסס על ישעיה (נב, ז): מַה-נָּאווּ עַל-הֶהָרִים רַגְלֵי מְבַשֵּׂר מַשְׁמִיעַ שָׁלוֹם מְבַשֵּׂר טוֹב מַשְׁמִיעַ יְשׁוּעָה אֹמֵר לְצִיּוֹן מָלַךְ אֱלֹהָיִך.
    • קוֹל צוֹפַיִך יִשְׂאוּ קוֹל רִנָּה - קולם של המבשרים, הצופים העומדים על הגגות כדי להודיע מי מגיע אל העיר, מתרונן בשירה, ע"פ הפסוק הבא בישעיה נב, ח: קוֹל צֹפַיִךְ נָשְׂאוּ קוֹל יַחְדָּו יְרַנֵּנוּ כִּי עַיִן בְּעַיִן יִרְאוּ בְּשׁוּב ה' צִיּוֹן.
    • הִתְנַעֲרִי מִתּוֹךְ מְגִנָּה - צאי והתנערי מן הצרות ומן הכאב. מהדהד את לשוו הפסוק באותו פרק בישעיה: הִתְנַעֲרִי מֵעָפָר קוּמִי שְּׁבִי, יְרוּשָׁלִָם... (ישעיה נב, ב).
    • עַיִן בְּעַיִן תִּרְאִי שְׁכִינָה - הפנייה היא לציון שכביכול תחזה במו עיניה בשוב השכינה, כמובא בפסוק לעיל (ישעיה נב, ח): כִּי עַיִן בְּעַיִן יִרְאוּ בְּשׁוּב ה' צִיּוֹן.
    • וְשָׁבוּ בָנַיִךְ לִגְבוּלֵךְ - עם ישראל שב לארצו. מבוסס על הלשון בירמיה (לא, טז): וְיֵשׁ-תִּקְוָה לְאַחֲרִיתֵךְ נְאֻם-ה' וְשָׁבוּ בָנִים לִגְבוּלָם.
    • לִשְׁבוּיִים דְּרוֹר בְּשִׁיר וּמִזְמוֹר - השבויים הם עם ישראל בגלות, שעתה יוצאים לחופשי ושבם לארצם. הביטוי לקוח מישעיה (סא, א): ...לִקְרֹא לִשְׁבוּיִם דְּרוֹר...
    • אֶל בֵּית הַר הַמּוֹר יְהִי שְׁבִילֵךְ - השביל שבו יפסעו העולים לארץ יוביל אותם אל מקום בית המקדש.
    • סֹלוּ סֹלוּ אֶת הַמְּסִלָּה - קריאה ליישר את הדרך ולסלול את המסילה המובילה ארצה. אחד מסימני הגאולה, כמתואר בישעיה (סא, א-ב): עִבְרוּ עִבְרוּ בַּשְּׁעָרִים פַּנּוּ דֶּרֶךְ הָעָם סֹלּוּ סֹלּוּ הַמְסִלָּה סַקְּלוּ מֵאֶבֶן הָרִימוּ נֵס עַל-הָעַמִּים: הִנֵּה ה' הִשְׁמִיעַ אֶל-קְצֵה הָאָרֶץ אִמְרוּ לְבַת-צִיּוֹן הִנֵּה יִשְׁעֵךְ בָּא.
    • יָבֹא מְבַשֵּׂר בִּלְשׁוֹנוֹ מִלָּה - המבשר מביא בשורה בפיו. הלשון על פי תהלים (קלט, ד): כִּי אֵין מִלָּה בִּלְשׁוֹנִי הֵן ה' יָדַעְתָּ כֻלָּהּ.
    • קוּמִי עוּרִי כִּי בָא אוֹרֵךְ - מבוסס על הלשון בישעיה (ס, א), בשינוי קל - עורי במקום אורי: קוּמִי אוֹרִי כִּי בָא אוֹרֵךְ וּכְבוֹד ה' עָלַיִךְ זָרָח.
    • צְאִי מִבָּבֶל- קריאה לבני בבל לצאת מבבל ולעלות ארצה. מבוסס על קריאתו של ישעיה (מח, כ):
    צְאוּ מִבָּבֶל בִּרְחוּ מִכַּשְׂדִּים בְּקוֹל רִנָּה הַגִּידוּ הַשְׁמִיעוּ זֹאת... אִמְרוּ גָּאַל ה' עַבְדּוֹ יַעֲקֹב.
    • קִרְיַת עוֹבְדֵי בֵל - בֵל הוא שם אלילה של בבל והוא מוזכר כמה פעמים במקרא (ישעיה מו; ירמיה נ-נא).
    • נְוֵה אַפִּרְיוֹן - בית המקדש.
    • שְׂאִי עֵינַיךְ וּרְאִי בָנַיִךְ - קריאה לציון לראות את בניה השבים אליה, כמתואר בנבואת ישעיה (מט, ח): שְׂאִי-סָבִיב עֵינַיִךְ וּרְאִי כֻּלָּם נִקְבְּצוּ בָאוּ-לָך בָּנַיִךְ מֵרָחוֹק יָבֹאוּ, וּבְנוֹתַיִךְ עַל-צַד תֵּאָמַנָה.
    • אָז מִצִּיּוֹן תֵּצֵא הַתּוֹרָה - כמתואר בדברי הנביאים (ישעיה ב, ג; מיכה ד, ב).
    • הִנֵּה גָדוֹל הוּא אָיֹם וְנוֹרָא - יום הגאולה מתואר בפי הנביאים כיום גדול ונורא, ראו למשל יואל ב, יא; ; מלאכי ג, כג.
    • עַד מָתַי כַּלָּה יָפָה וּמְעֻלָּה לְזָּר בְּעוּלָה כְּדַל וָהֵלֶךְ - הכלה היא דימוי לעם ישראל הנתונה תחת עולם של אומות העולם, המכונים כאן דל והלך.
    • עוּרִי עוּרִי עֲדַת יִשְׂרָאֵל - על פי ישעיהו נב, א: עוּרִי עוּרִי לִבְשִׁי עֻזֵּךְ, צִיּוֹן לִבְשִׁי בִּגְדֵי תִפְאַרְתֵּךְ יְרוּשָׁלִַם עִיר הַקֹּדֶשׁ כִּי לֹא יוֹסִיף יָבֹא-בָךְ עוֹד עָרֵל וְטָמֵא.
    • יִנּוֹן וְגוֹאֵל - המשיח.
    • אֲרִיאֵל - כינוי לירושלים.
    • זָכֹר אֶזְכֹּר חֶסֶד נְעוּרֵךְ - כדברי ירמיה (ב, ב): ... כֹּה אָמַר ה' זָכַרְתִּי לָךְ חֶסֶד נְעוּרַיִךְ אַהֲבַת כְּלוּלֹתָיִךְ לֶכְתֵּךְ אַחֲרַי בַּמִּדְבָּר, בְּאֶרֶץ לֹא זְרוּעָה.



أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟