audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

אמונים ערכו שבח

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    מרכז אסיה וקווקאז - אפגניסטן קבוצת חזנים
  • 2.
    מרכז אסיה וקווקאז - בוכרה בני הקהילה הבוכרית
  • 3.
    מרכז אסיה וקווקאז - בוכרה עזרא מלקוב
  • 4.
    מרכז אסיה וקווקאז - בוכרה עזרא מלקוב
  • 5.
    סוריה - חלב (ארם צובה) משה חבושה
  • 6.
    סוריה - חלב (ארם צובה) משה נר גאון
  • 7.
    סוריה - חלב (ארם צובה) שמואל עבוד
  • 8.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל אריה עובדיה
  • 9.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד מנחם, ישי מנחם
  • 10.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל יהודה עובדיה-פתיה
  • 11.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל לא ידוע
  • 12.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל משה חבושה
  • 13.
    ספרדים מסורות המזרח - כורדיסטן ללא מבצע
  • 14.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים משה חבושה
  • 15.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים משה חבושה
  • 16.
    ספרדים צפון אפריקה - ג'רבה בנימין צנה, חמוס סיסו
  • 17.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב ויקטור בובליל
  • 18.
    עכשווי - ישראל משה חבושה
  • 19.
    עכשווי - ישראל משה חבושה
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
מבצע: משה חבושה © כל הזכויות שמורות למשה חבושה
عنوان אמונים ערכו שבח / ישראל / משה חבושה
تقليد עכשווי - ישראל
لحن تراثي אמונים ערכו שבח / ישראל
السلم الموسيقي כללי
دورة العام פסח
ملحن עזרא אהרון
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية
  • • אֱמוּנִים - עם ישראל, המאמינים בקב"ה והנאמנים לו. • עִרְכוּ שֶׁבַח לָאֵל - קריאה לישראל שישבחו את האל. • וְטִבְחוּ טֶבַח - והקריבו לו קורבן. • וַאֲמַרְתֶּם זֶבַח פֶּסַח הוּא לַייָ - שיבוץ משמות יב, כז: וַאֲמַרְתֶּם זֶבַח פֶּסַח הוּא לַייָ אֲשֶׁר פָּסַח עַל בָּתֵּי בְנֵי יִשְׂרָאֵל בְּמִצְרַיִם בְּנָגְפּוֹ אֶת מִצְרַיִם וְאֶת בָּתֵּינוּ הִצִּיל. הקורבן שמקריבים בפסח נקרא פסח, על פי שמות יב, כא: וַיּאמֶר אֲלֵהֶם מִשְׁכוּ וּקְחוּ לָכֶם צֹאן לְמִשְׁפְּחֹתֵיכֶם וְשַׁחֲטוּ הַפָּסַח. • בְּלֵיל שִׁמּוּרִים - ליל פסח, הנקרא ליל שימורים מכיוון שבלילה הזה שמר ה' את בני ישראל מן המשחית שעמד לנגוף את מצרים במכת הבכורות, על פי שמות יב, מב: לֵיל שִׁמֻּרִים הוּא לַייָ לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם הוּא הַלַּיְלָה הַזֶּה לַייָ שִׁמֻּרִים לְכָל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לְדֹרֹתָם. • עַל מַצּוֹת וּמְרוֹרִים - ישנו ציווי לאכול את קורבן פסח עם מצות ומרור, זכר לאכילת קורבן הפסח בליל יציאת מצרים, על פי שמות יב, ח: וְאָכְלוּ אֶת הַבָּשָׂר בַּלַּיְלָה הַזֶּה צְלִי אֵשׁ וּמַצּוֹת עַל מְרֹרִים יאכְלֻהוּ. אכילת המצות הינה זכר ללחם העוני וליציאה החפוזה ממצרים, ואכילת המרור זכר למרירות מצרים. • אִכְלוּ וּשְׁתוּ יֵינָי - מצווה לאכול ולשתות ארבע כוסות יין בליל הסדר. • רִאשׁוֹן לְכָל רִאשׁוֹנִים - האל, שהוא הראשון, הקדמון. • עַל יַד צִיר אֱמוּנִים - על ידי משה רבנו, שהינו ציר - שליח ה' לעמו. • מִיַּד כָּל מְעַנִּים - מידי מצרים שעינו את ישראל. • הִצִּיל כָּל הֲמוֹנָי - הציל את ישראל. • נִסֵּי אֵל זָכַרְתִּי - ישנו ציווי של זכירה וסיפור יציאת מצרים בליל הסדר. שמות יג, ג: וַיּאמֶר משֶׁה אֶל הָעָם זָכוֹר אֶת הַיּוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר יְצָאתֶם מִמִּצְרַיִם. • עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי גָדוֹל יְיָ - על פי דברי יתרו לאחר פרסום נסי מצרים, שמות יח, יא: עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי גָדוֹל יְיָ מִכָּל הָאֱלֹהִים. • כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם - ישראל יצאו ממצרים עם רב, ובכך מתקיימת הברכה שבורך אברהם בבראשית כב, יז: כִּי בָרֵךְ אֲבָרֶכְךָ וְהַרְבָּה אַרְבֶּה אֶת זַרְעֲךָ כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם וְכַחוֹל אֲשֶׁר עַל שְׂפַת הַיָּם. • מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם - מנשה ואפרים מהווים צינור להעברת ברכות האבות, יעקב מעביר את ברכת הדורות דרך מנשה ואפרים, ובנוסח זה מברכים הכהנים את ישראל. על פי בראשית מח, כ: וַיְבָרֲכֵם בַּיּוֹם הַהוּא לֵאמוֹר בְּךָ יְבָרֵךְ יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר יְשִׂמְךָ אֱלֹקִים כְּאֶפְרַיִם וְכִמְנַשֶּׁה. • יָצְאוּ מִמִּצְרַיִם כָּל צִבְאוֹת יְיָ - צבאות ה' היוצאים ממצרים הם ישראל, על פי בראשית יב, מא: וַיְהִי בְּעֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה יָצְאוּ כָּל צִבְאוֹת יְיָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם. • הִנְחִיל תּוֹרָתוֹ - נתן תורה. • וַעֲדָתוֹ - עמו, עם ישראל. • שׁוֹמְרֵי מִצְוָתוֹ - ביטוי המופיע שלוש פעמים במקרא, המתאר את האל הנאמן השומר את בריתו עִם עַם ישראל, שומרי מצוותיו. לראשונה בדברים ז, ט: וְיָדַעְתָּ כִּי יְיָ אֱלֹקֶיךָ הוּא הָאֱלֹקִים הָאֵל הַנֶּאֱמָן שׁמֵר הַבְּרִית וְהַחֶסֶד לְאֹהֲבָיו וּלְשׁמְרֵי מִצְוֹתָיו לְאֶלֶף דּוֹר. • עַם נוֹשַׁע בַּייָ - עם ישראל שנושע ע"י הקב"ה, על פי דברים לג, כט: אַשְׁרֶיךָ יִשְׂרָאֵל מִי כָמוֹךָ עַם נוֹשַׁע בַּייָ מָגֵן עֶזְרֶךָ. • נִפְלָאִים מַעֲשֶׂיךָ - מעשיו ונסיו של האל הם מופלאים, על פי תהלים קלט, כט: אוֹדְךָ עַל כִּי נוֹרָאוֹת נִפְלֵיתִי נִפְלָאִים מַעֲשֶׂיךָ וְנַפְשִׁי יֹדַעַת מְאד. • יֹאמְרוּ כָּל חוֹסֶיךָ - החוסים בצילך, עמך, הנשענים עליך. • טוֹב לַחֲסוֹת בַּייָ - על פי תהלים קיח, ח: טוֹב לַחֲסוֹת בַּייָ מִבְּטֹחַ בָּאָדָם.

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟