audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

שמע קולי

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    איטליה - איטליה כללי דניאל בדרידה
  • 2.
    איטליה - איטליה כללי מרקו אוטולנגי
  • 3.
    הודו - קוצ'ין אברהם חי
  • 4.
    כורדיסטן - זאכו קבוצת חזנים
  • 5.
    כורדיסטן - עדת בראשי חזנים ממשפחת בראשי
  • 6.
    כורדיסטן - עמדיה קבוצת חזנים
  • 7.
    מרכז אסיה וקווקאז - בוכרה עזרא מלקוב
  • 8.
    מרכז אסיה וקווקאז - גרוזיה (גאורגיה) קבוצת חזנים
  • 9.
    מרכז אסיה וקווקאז - הודו אמיר אפטקר
  • 10.
    מרכז אסיה וקווקאז - פרס אריה מלמד
  • 11.
    מרכז אסיה וקווקאז - פרס מורד נדב
  • 12.
    מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) - צנעא אהרן עמרם
  • 13.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל מאיר דורי, משה מוצפי
  • 14.
    ספרדים מסורות המזרח - מצרים אברהם חסון, אורי מזרחי, יוסי אגא, יפה חסון
  • 15.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים משה חבושה
  • 16.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים משה שלו
  • 17.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים עזרא ברנע
  • 18.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב יהודה חיון ובניו
  • 19.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב ציון בדש
  • 20.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב קבוצת פייטנים
  • 21.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו אברהם בן זקן
  • 22.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו גבריאל דדון
  • 23.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו חיים לוק
  • 24.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו יצחק רווח
  • 25.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו מימון כהן
  • 26.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו עמירם קינן
  • 27.
    פורטוגזים - פורטוגזים כללי אברהם לופז קרדוזו
  • 28.
    תורכיה - תורכיה כללי קבוצת חזנים
  • 29.
    תימן - כלל תימן אברהם צדוק
  • 30.
    תימן - כלל תימן יצחק נהרי
  • 31.
    תימן - כלל תימן יצחק נהרי
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
שירה: יהודה חיון ובניו בליווי הרכב אינסטרומנטלי מזרחי באדיבות משפחת חיון, ובסיוע מרכז "אור שלום" למורשת יהדות לוב © כל הזכויות שמורות
عنوان שמע קולי / לוב / יהודה חיון ובניו
تقليد ספרדים צפון אפריקה - לוב
لحن تراثي שמע קולי / לוב
מאפייני הקלטה -ara הקלטת שדה
السلم الموسيقي כללי
دورة العام יום כיפור
موعد الصلاة ערבית
ملحن ללא מלחין ידוע
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • אֲשֶׁר יִשְׁמַע בְּקוֹלוֹת – ה', השומע את קולות הזועקים אליו.
    • וְהָעוֹשֶׂה בְּלִי חֵקֶר גְּדוֹלוֹת וְנִפְלָאוֹת – האל עושה דברים גדולים ומופלאים שאין להגיע לחקרם ולפשרם, לפי הפסוק המשבח את האל (איוב ה, ט; שם ט, י): עֹשֶׂה גְדֹלוֹת וְאֵין חֵקֶר נִפְלָאוֹת עַד אֵין מִסְפָּר.
    • וְהַנּוֹרָא עֲלִילוֹת – מי שמעשיו מטילים על הכל יראה, לפי תהלים סו, ה: לְכוּ וּרְאוּ מִפְעֲלוֹת אֱלֹהִים נוֹרָא עֲלִילָה עַל בְּנֵי אָדָם.
    • וְהַגִּבּוֹר עֲלֵי כָּל הַיְּכוֹלוֹת – הגיבור מעבר לכל יכולת.
    • וְהָרַחוּם וְהַחַנּוּן – לפי י"ג מידות הרחמים שמנה אלוהים בעצמו בפני משה במעמד נקרת הצור (שמות לד, ו), המשמשות עד היום כבסיס תפילת הסליחות.
    • וְהֶחָסִיד – כפי שנאמר שם וְרַב חֶסֶד וֶאֱמֶת.
    • וְהַמַּרְבֶּה מְחִילוֹת – הסולח הרבה.
    • אֲשֶׁר עָנָה לְאַבְרָהָם וְיִצְחָק וְיִשְׂרָאֵל לְמַלְּאוֹת כָּל שְׁאֵלוֹת – ענה לכל משאלותיהם של האבות. בתפילת הסליחות מבקשים: מִי שֶׁעָנָה לְאַבְרָהָם אָבִינוּ בְּהַר הַמּוֹרִיָּה הוּא יַעֲנֵנוּ. מִי שֶׁעָנָה לְיִצְחָק בְּנוֹ כְּשֶׁנֶּעֱקַד עַל גַּבֵּי הַמִּזְבֵּחַ הוּא יַעֲנֵנוּ. מִי שֶׁעָנָה לְיַעֲקֹב בְּבֵית אֵל הוּא יַעֲנֵנוּ.
    • וְהָעוֹנֶה בְּבֵית כֶּלֶא לְיוֹסֵף וּמִבּוֹר הֶעֱלָהוּ לַגְּדֻלּוֹת – מבור בית הסוהר או מהבור שאליו השליכוהו אחיו, העלה אותו להיות משנה למלך.
    • וְהוֹצִיאָם לְחֵרוּת מִסְּבָלוֹת – הוציא את העם שהתענה תחת ידי מצרים לחירות, כפי שנאמר בספר שמות ו, ז: וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם הַמּוֹצִיא אֶתְכֶם מִתַּחַת סִבְלוֹת מִצְרָיִם.
    • וְהָעוֹנֶה בַּיָּם וְיַּעֲבִירֵם – שמע לקריאתם ובקע את ים סוף, כפי שנאמר בתפילת התעניות שבמשנה תענית ב, ד: מִי שֶׁעָנָה אֶת אֲבוֹתֵינוּ עַל יַם סוּף, הוּא יַעֲנֶה אֶתְכֶם וְיִשְׁמַע קוֹל צַעֲקַתְכֶם הַיּוֹם הַזֶּה, ובנוסח דומה בסליחות.
    • וְטִבַּע אוֹיְבֵיהֶם בַּמְּצוּלוֹת – ה' הטביע את המצרים במצולות הים, כמו שנאמר בשירת הים (שמות טו, ד-ה): מַרְכְּבֹת פַּרְעֹה וְחֵילוֹ יָרָה בַיָּם וּמִבְחַר שָׁלִשָׁיו טֻבְּעוּ בְיַם סוּף. תְּהֹמֹת יְכַסְיֻמוּ יָרְדוּ בִמְצוֹלֹת כְּמוֹ אָבֶן.
    • וֹבִשַּׂרְתּוֹ בְּטוּבְךָ בַּגְּאוּלוֹת – בטובך בישרת למשה בשורת גאולה. ייתכן שמדובר בתפילת משה לאחר חטא העגל והתרצותו של הקב"ה ביום הכיפורים בנקרת הצור.
    • וְהָעוֹנֶה לְאַהֲרֹן בַּקְּטֹרֶת – במחלוקת קורח ועדתו (במדבר טז-יז) הובחנה מעלתו של אהרן בכך שהאש ירדה אל הקטורת שבמחתתו ולא על הקטורת שהקטירו 250 האנשים מקריבי הקטורת. בהמשך עוצר אהרן את המגפה שפשטה בעם בעזרת הקטורת. על כך מבקשים גם בסליחות: מִי שֶׁעָנָה לְאַהֲרֹן בַּמַּחְתָּה הוּא יַעֲנֵנוּ.
    • וְגַם פִּנְחָס עֲנִיתוֹ בַּפְּלִילוֹת – גם לתפילתו של פנחס ענית. בפרק כה בספר במדבר מסופר על יציאת פנחס למעשה של קנאוּת לאחר שהעם חטאו בבעל פעור. וכך נאמר על אותו אירוע בתהלים קו, כח-ל: וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים. וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה. וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה. נראה שעל נוסח זה מתבסס הפיטן.
    • וְהָעוֹנֶה יְהוֹשֻׁעַ – טרם יציאתו למלחמה נגד חמשת מלכי האמורי, וכמו שמבקשים בסליחות: מִי שֶׁעָנָה לִיהוֹשֻׁעַ בַּגִּלְגָּל הוּא יַעֲנֵנוּ.
    • וְגַם חַנָּה בְּהִתְחַנְּנָהּ בְּמִלּוֹת – חנה היתה חשוכת ילדים ומסופר על תפילתה בשמואל א א, יב-יג וְהָיָה כִּי הִרְבְּתָה לְהִתְפַּלֵּל לִפְנֵי ה' וְעֵלִי שֹׁמֵר אֶת פִּיהָ. וְחַנָּה הִיא מְדַבֶּרֶת עַל לִבָּהּ רַק שְׂפָתֶיהָ נָּעוֹת וְקוֹלָהּ לֹא יִשָּׁמֵעַ...
    • וְהָעוֹנֶה שְׁמוּאֵל בַּתְּשׁוּעוֹת – שמואל כינס את העם במצפה לצום ותשובה וביקש שה' יושיע את העם מידי הפלשתים (שמואל א ו), וכפי שמבקשים בסליחות: מִי שֶׁעָנָה לִשְׁמוּאֵל בַּמִּצְפָּה הוּא יַעֲנֵנוּ.
    • וְהָעוֹנֶה עֲלֵי מַשְׁבֵּר לְחַלּוֹת – העונה למי שמחלה את פניו, מתחנן אליו, בהיותו בזמנים קשים או בזמנים של לידה.
    • וְהָעוֹנֶה שְׁלֹמֹה רַב שְלֹמוֹת – מי שחנן את שלמה המלך בשלום רב.
    • וְגַם דָּוִד אֲשֶׁר שָׁר לָךְ בְּמַעֲלוֹת – דוד שר לה' חמשה עשר שירים (תהלים קכ-קלד), שבכותרתם מופיעה המלה 'מעלות' – שיר המעלות, שיר למעלות וכדו'.
    • וְהָעוֹנֶה לְאֵלִיָּהוּ בַּכַּרְמֶל וְאֵשׁ יָרְדָה וְאָכְלָה מַאֲכָלוֹת – כפי שמסופר במלכים א יח, אליהו ונביאי הבעל התמודדו סביב השאלה על קרבנו של מי תרד אש משמים. ה' נענה לתפילתו של אליהו וירדה אש על קרבנו בלבד. על כך מבקשים בסליחות: מִי שֶׁעָנָה לְאֵלִיָּהוּ בְּהַר הַכַּרְמֶל הוּא יַעֲנֵנוּ.
    • בַּיֶּשַׁע – בישועה. לאחר הסתלקותו של אליהו רבו מתפלל אלישע על רפואת מי יריחו המרים, וה' נענה לתפילתו. על כך מבקשים בסליחות: מִי שֶׁעָנָה לֶאֱלִישָׁע בִּירִיחוֹ הוּא יַעֲנֵנוּ.
    • וְחִזְקִיָּה עֲנִיתוֹ בַּתְּעָלוֹת – בעת שחזקיהו מלך יהודה חלה ונטה למות התפלל לקב"ה שירפא אותו ממחלתו. תפילתו נענתה וה' הוסיף לו 15 שנים (כפי שמסופר בישעיהו לח). ועל כך מבקשים בסליחות: מִי שֶׁעָנָה לְחִזְקִיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה בְּחָלְיוֹ הוּא יַעֲנֵנוּ.
    • וְהָעוֹנֶה בְּלֵב הַיָּם לְיוֹנָה – אף יונה התפלל אל ה' במעי הדגה ונענה. וכל כך מבקשים בסליחות: מִי שֶׁעָנָה לְיוֹנָה בִּמְעֵי הַדָּגָה הוּא יַעֲנֵנוּ.
    • וְהָעוֹנֶה חֲנַנְיָה וְעֲזַרְיָה וּמִישָׁאֵל בְּהִצָּלוֹת לְהַפְלוֹת – ה' ענה לחנניה ועזריה מישאל ועזריה שסירבו להשתחוות לצלם, ועל כן לא ניצלו באש הכבשן, כפי שמסופר בדניאל ג. הגיבורים שהביאו אותם אל השריפה נשרפו בשביב האש, ובכך הופלו לטובה והובחנו חנניה, מישאל ועזריה, שלא נשרפו אף בתוך הכבשן. על כך מבקשים בסליחות: מִי שֶׁעָנָה לַחֲנַנְיָה מִישָׁאֵל וַעֲזַרְיָה בְּתוֹךְ כִּבְשַׁן הָאֵשׁ הוּא יַעֲנֵנוּ.
    • וְהָעוֹנֶה לְדָנִיאֵל... וּמַלְאַךְ חִלְּצָהוּ מִשְּׁחָלוֹת – מלאך הציל את דניאל מאריות, כפי שמסופר בדניאל ו, דניאל הושלך לגב אריות, ומשם התפלל ונענתה תפילתו. על כך מבקשים בסליחות מִי שֶׁעָנָה לְדָנִיאֵל בְּגוֹב הָאֲרָיוֹת הוּא יַעֲנֵנוּ.
    • וְהָפַכְתָּ יְגוֹנוֹתָם לְגִילוֹת – לפי הכתוב במגילת אסתר ט, כב וְהַחֹדֶשׁ אֲשֶׁר נֶהְפַּךְ לָהֶם מִיָּגוֹן לְשִׂמְחָה וּמֵאֵבֶל לְיוֹם טוֹב לַעֲשׂוֹת אוֹתָם יְמֵי מִשְׁתֶּה וְשִׂמְחָה...
    • בְּמוֹ עֵזֶר – בעזרה. על כך מבקשים בסליחות: מִי שֶׁעָנָה לְעֶזְרָא בַּגּוֹלָה הוּא יַעֲנֵנוּ.
    • וְחַשְׁמוֹנִים עֲנִיתָם בַּחֲיָלוֹת – עזרת לחשמונאים במאבקם ביוונים בחילותיהם.
    • וְהָעוֹנֶה בְּתוֹךְ מַעְגָּל לְחוֹנִי – נענית לתפילות הגשמים של חוני המעגל. לפי המסופר במסכת תענית כג ע"א, חוני התפלל בתוך עוגה שעג סביבו, ונשבע שלא יזוז ממנה עד שבקשתו לגשמים תתמלא, וכך היה.
    • רַב פְּעוּלוֹת – פועל רבות, כינוי לה'.
    • וְהָעוֹנֶה אֳנִיּוֹת... לְמִתְעַנֶּה בְּמַחְלוֹת... לְהוֹלְכִים בַּיְּשִׁימוֹן... אֲסִירִים בַּכְּבָלוֹת – ארבע קבוצות כלליות אלו הם ארבעה סובלים שחייבים להודות לה' ולומר ברכת הגומל לאחר שנושעים, לפי התלמוד הבבלי, ברכות נד ע"ב: "ארבעה צריכין להודות יורדי הים הולכי מדברות ומי שהיה חולה ונתרפא ומי שהיה חבוש בבית האסורים ויצא..." התלמוד לומד זאת מדרשותיו במזמור קד בתהלים.
    • לְחַלּוֹת – לבקש ולהתחנן.
    • וְהָעוֹנֶה עָנִי שְׁפַל כָּל הַשְּׁפָלִים – העונה לעני השפל ביותר, זהו האדם העומד אל מול בוראו והוא דל ממעש ושפל רוח.
    • וְשָׂא חֶטְאוֹ מְקַבֵּל הַתְּפִלּוֹת – אתה, מקבל התפילות אנא סלח לחטאו.
    • וְתַחְשׁוֹב כָּל תְּפִלּוֹתָיו קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ כְּקָרְבָּנוֹת וְעוֹלוֹת – תתייחס לתפילותי כאילו העליתי קטורת וקרבנות לרצונך, לפי הפסוק מתהלים קמא, ב: תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב.


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟