العودة إلى نتائج البحث

קבר הברון רוטשילד - רמת־הנדיב (תחרות) (מבחר מייצג)

لتكبير النص لتصغير النص
קבר הברון רוטשילד - רמת־הנדיב (תחרות) (מבחר מייצג) – הספרייה הלאומית
رقم الرف
IL-TLV-006-AES-1-084
رقم الإستدعاء لدى الوصي الحالي
הארכיון הישראלי לאדריכלות על שם דוד עזריאלי;יחידת אחסון ומספר תיק:;965227435004_11
تاريخ الإصدار
1936
الشكل
6 פריטים.
وصف المحتوى
מבחר מייצג של פריטים מתכנון קבר הברון רוטשילד מתוך אוסף אריה ואלדר שרון המופקד בארכיון עזריאלי לאדריכלות. אחוזת הקבר של הברון אדמונד–ג'יימס דה–רוטשילד והברונית עדה–אדלייד דה–רוטשילד נחנכה לאחר שנים ארוכות של תכנון ובנייה, בתכנון האדריכל אוריאל (אוטו) שילר יחד עם אדריכל הנוף שלמה אורן–ויינברג, חבר קיבוץ יגור. שילר זכה בתחרות לתכנון האתר שנערכה ב– 1936, שנתיים לאחר פטירתו של הברון, שביקש להיקבר בארץ ובחר בעצמו את האתר - כשבעים דונם על גבעת אום אל–עלק שבמורדות הדרומיים של הכרמל — שנוף מרהיב נשקף ממנו. המיקום גם סימל את מפעלות הברון, מאחר ששכן בין מושבות הברון ממערב וממזרח, בנימינה וזכרון–יעקב. באחוזת הקבר ביקש הברון להקים לעצמו מערת קבורה חצובה בסלע ומסביבה גנים ועצי פרי. לתכנון אחוזת הקבר הוזמנו 14 אדריכלים מובילים, ביניהם גם שרון, שהכיר היטב את האתר מאחר שהיתה זו נקודת היישוב הראשונה שאליה הגיעה קבוצתו מגליציה לפני שהתיישבה בגן–שמואל. בהגשתו לתחרות הציע שרון להקים, בנקודה הגבוהה באתר, מאוזוליאום בצורת פירמידה קטומה בגובה עשרים מטר. בכך הוא ביקש לכבד את הברון והברונית במבנה השואב מפירמידות הקבורה במצרים, שיבלוט בפשטותו הגיאומטרית ובחומר המקומי - אבן סיד - שישמש להקמתו. אור דק היה אמור להסתנן פנימה ולהאיר את הקברים מבעד לחרך המחופה בכיפת זכוכית קטנה. הצורה הפירמידלית נועדה גם לחדד את התפיסה באמצעות הקצנת הפרספקטיבה. הקברים עצמם עוצבו באבן בזלת שחורה. בנוסף הציע שרון לגדר שלושים דונם סביב המונומנט לנטיעת עצי זית, הדרים ועוד, ואת דרך הגישה למאוזוליאום עיטר בשורת ברושים, שהטעימה את העלייה ההדרגתית למקום. המטרה של שרון היתה לשקף את הנוף הארצישראלי בחומרי הבנייה ובצמחייה. שילר, שהגיע לארץ שנים ספורות לפני זכייתו בתחרות, היה סטודנט של האדריכל המודרניסט הנודע פטר בהרנס. לאחוזת הקבר של הברון והברונית הגיש שילר הצעה פשוטה ואורגנית יותר מזו של שרון, שעיקרה חציבת מערה בסלע במעלֶה האתר וסביבה גן ורדים, גן דקלים וגן סלעים עם מפלי מים. הקמת הגן החלה ב– 1938 אך הופסקה כמה פעמים מפאת המצב הבטחוני באזור. רק לאחר קום המדינה המשיכה חברת סולל–בונה בהקמת האחוזה והגן, שהושלם רק ב–1954. עם השלמת המבצע הובאו עצמות הברון והברונית לקבורה מחודשת בטקס רב–משתתפים, במעמד ראשי המדינה ומנהיגיה.
العنوان קבר הברון רוטשילד - רמת־הנדיב (תחרות) (מבחר מייצג).
ملاحظات הערות: מוצג 6 פריטים מתוך הפרויקט. לפריטים נוספים ומידע מורחב אנא פנו לארכיון עזריאלי לאדריכלות

Genre schematic drawings
technical drawings
هذا جزء من ארכיון אריה ואלדר שרון
The Arieh and Eldar Sharon Collection
الحقوق online_resources
مستوى التوصيف Series Record
الإعتمادات מבחר מייצג של פריטים מתוך אוסף אריה ואלדר שרון, באדיבות ארכיון עזריאלי לאדריכלות, זמינים דיגיטלית במסגרת שיתוף פעולה בין משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. A selection of items from the Arieh and Eldar Sharon Collection, courtesy of the Azrieli Architectural Archive, can now be accessed online as part of a collaborative initiative between The Ministry of Jerusalem and Heritage and The National Library of Israel.
رقم النظام 997009927624705171
      1. إظهار العناصر الـ 10 التالية من أصل 207
      2. عرض الكل

عند كل استخدام، يجب تحديد المادة في النموذج التالي:

מבחר מייצג של פריטים מתוך אוסף אריה ואלדר שרון, באדיבות ארכיון עזריאלי לאדריכלות, זמינים דיגיטלית במסגרת שיתוף פעולה בין משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. A selection of items from the Arieh and Eldar Sharon Collection, courtesy of the Azrieli Architectural Archive, can now be accessed online as part of a collaborative initiative between The Ministry of Jerusalem and Heritage and The National Library of Israel.

תנאי השימוש:

حظر النسخ

قد يُحظر نسخ المادة واستخدامها للنشر، التوزيع، الأداء العلنيّ، البثّ، إتاحة المادة للجمهور على الإنترنت أو بوسائل أخرى، إنتاج عمل مشتقّ من المادة (على سبيل المثال، ترجمة العمل وتعديله أو معالجته)، بصيغة إلكترونية أو آلية، من دون الحصول على إذن مسبق من مالك حقوق التأليف والنشر ومن مالكي المجموعة.

لاستيضاح إمكانية استخدام المادة، يرجى ملء استمارة الاستفسار عن حقوق التأليف والنشر

معلومات إضافية:

قد تكون المادة خاضعة لحقوق التأليف والنشر و/ أو شروط اتفاقية.

إذا كنت تعتقد/ين أنّه قد وقع خطأ في المعطيات الواردة أعلاهُ، أو أنّك تعتقد/ين أنّ هناك انتهاكًا لحقوق التأليف والنشر بشأن هذه المادة، فيرجى التوجُّه إلينا من خلال الاستمارة التالية.

MARC RECORDS

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟

الشركاء