العودة إلى نتائج البحث

ארכיון בית השיטה

لتكبير النص لتصغير النص
  • أرشيف

קבוץ בית השיטה נוסד כקבוצת החוגים בשנת 1928. את שנותיו הראשונות עד ההתיישבות עשה בחדרה ובמעיין חרוד. עלה על הקרקע בעמק חרוד על אדמות הקק"ל בשנת 1935. תהליך העלייה נמשך משנת 1934 ועד 1936 כאשר החברים היו עדיין במעיין חרוד והתחילו לעבוד בשטחי הישוב. הקבוץ היום הוא "קיבוץ מתחדש", קמה הרחבה שעם חברי הקיבוץ היא "אגודת מתיישבי בית השטה" ופועלת במשותף ברב שטחי החיים חגים, חברה וכלכלה. יש בתוכה גם אגודה חקלאית שיתופית שבה חברים רק חברי הקיבוץ. ארכיון בית השיטה הינו ארכיון האוצר חומר על קיבוץ בית השיטה. הארכיון נמצא במרכז הקיבוץ צמוד חדר הזיכרון אשר ממחיש היטב את תפיסת הזיכרון של החברה בבית השיטה. החומר מחולק לכמה נושאים: מעט על בית השיטה, לקראת התיישבות, ראשיתה של תנועת 'המחנות העולים', התיישבות, קרקע ומים, אוכלוסייה, בטחון, חינוך- בית הספר והגיל הרך, חברה- סיעוד, בריאות נוהלי חיי קיבוץ בית השיטה הפילוג בבית השיטה ובתל יוסף, נוף סביבה טבע, בניה, מבנים, פרוטוקולים, תיק אישי, קלטות וידאו וטייפ בנושאים שונים, אוסף תמונות ושקופיות דיגיטלי- לפי נושאים. לכל ילד וחבר ישנו תיק ' אישי' בארכיון ובו תולדות חיים ועוד חומר עליו במהלך חייו. בארכיון אוסף קלטות וידאו, קלטות טייפ, חלקן גם מפוענחות וניתן לקרוא טקסטים ראיונות עם חברים, על ענפי המשק, אספות חברים, חגים ואירועים שונים, בטחון, אוסף פלקטים אומנותיים יצירת חברים, קטעי עיתונות העוסקים בבית השיטה, אוסף ספרים וכתבי עת שנכתבו על ידי חברי הקבוץ או עליהם. ספרים בהם נכתב על בית השיטה. חומר על אמני קבוץ בית השיטה. כל עלוני הקבוץ על כל גלגוליהם ושמותיהם, תכניות חגים ותיעוד של חגי בית השיטה מאז היווסדה. .‪‪

رقم الرف
IL-SHTA-001-BHST2
رقم الإستدعاء لدى الوصي الحالي
ארכיון בית השיטה
تاريخ الإصدار
[ca.1928-2011]
لغة المادة
aia;
العنوان ארכיון בית השיטה.
هذا جزء من ארכיון בית השיטה
مستوى التوصيف Fonds Record
الإعتمادات רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין ארכיון בית השיטה, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Kibbutz Beit HaShita Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
رقم النظام 997009869333405171
קישורים תמונת ארכיון

عند كل استخدام، يجب تحديد المادة في النموذج التالي:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין ארכיון בית השיטה, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Kibbutz Beit HaShita Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

تمّ وضع شروط استخدام تتناسب مع كل ملف أرشيفي على حدة.

تظهر شروط الاستخدام في صفحة الملف الأرشيفي على موقع المكتبة الوطنية.

لمزيد من المعلومات حول خدمة الاستيضاح عن حالة حقوق التأليف والنشر، وشروط استخدام المواد المتاحة في مجموعات المكتبة، انقروا هنا.

MARC RECORDS

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟

الشركاء