Back to search results

אוסף ד"ר לאו לנדאו ושרלוטה לבית מיהזם

Enlarge text Shrink text

לאו עבד עם עורך-דין מקומי, ומיד רכש לעצמו שם כיועץ כלכלי (בשלב מסוים הצטרף להנהלת בנק אלרן), ושרלוטה העמידה את עצמה לרשות התאחדות עולי גרמניה, שנוסדה אז, ועבדה בלשכתה. לאו ייסד בחיפה אגודה של עולי גרמניה בשם "אגודת-אחים" במטרה להקל את ההתאקלמות על העולים לארץ, ושרלוטה ייסדה, עם נשים אחרות, את חברת "סעד" במטרה לארגן עזרה הדדית. שתי האגודות לא שרדו זמן רב, אך אפשרו השתלבות מהירה יחסית במולדת החדשה-ישנה. בהמשך חזרה שרלוטה לציור, והתמקדה בציור נופי הארץ. "אחד מרגעי חיי הגדולים", כתבה שרלוטה לנדאו-מיהזם בזיכרונותיה, "היה כשצפינו במטוס אשר נשא את עצמותיו של הרצל, מואר באור שמש מלא, חג מעל לראשינו בחיפה". לאחר פטירתו של לאו לנדאו, ביום הולדתו השמונים (1960), עברה שרלוטה לנדאו לבית האבות של בני ברית ברחוב חורב בחיפה, שם נפטרה בצלילות-דעת ובשיבה טובה בגיל 91 (1971). סיפור חייהם של לאו ושרלוטה לנדאו נכתב על סמך כתביהם על ידי נכדם דני יואל שמסר את התצלומים לארכיון התמונות של יד יצחק בן-צבי. באוסף שלפנינו מבחר גלויות מראשית ההתיישבות בארץ ישראל (שנות העשרים של המאה שעברה) שצולמו על ידי הצלמים יעקב בן-דב, שלמה נרינסקי, יעקב בנור-קלטר ואחרים, וכן תמונות שצילם ד"ר לנדאו ביישובים ותיקים, אתרי התיישבות חדשה ומקומות קדושים בארץ ישראל במהלך ביקוריו בארץ בשנים 1924 ו-1925.

Reference Code
IL-INL-YBZ-1066
Original Reference Code
יד יצחק בן צבי;YBZ.1066
Dates
01/01/1920-31/12/1925
Consists of
125 פריטים.
location
  • יד יצחק בן צבי
Title אוסף ד"ר לאו לנדאו ושרלוטה לבית מיהזם.
Contributors לנדאו, שרלוטה REI-YBZ ((יוצר האוסף))
Notes אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-18/07/2019
Host Item יד יצחק בן צבי
Level of Description Fonds Record
Credits רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
National Library system number 997009628328505171
      1. Show Next 10 Items out of 351
      2. Show All

When using this material, please acknowledge the source of the material as follows:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

Appropriate Conditions of Use Have Been Established for Every Archive File

The terms of use appear on the archival file page on the National Library website.

For more information about the copyright status inquiry service and terms of use for items from the Library’s collections, click here.

MARC RECORDS

Have more information? Found a mistake?

Partners