audio items
snunit
Back to search results

שוכן עד (נשמת כל חי)

Enlarge text Shrink text
Play songs in order
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי אברהם בן זקן
  • 2.
    אשכנז - אשכנז כללי אורי קרויזר
Play songs in order
playerSongImg
Title שוכן עד (נשמת כל חי)
Cycle of the Year לכל עת;שבת
Language עברית

תנאי השימוש:

This item is subject to copyright law and/or the terms of an agreement. All of the following are prohibited unless written permission from the copyright owner and the owner of the collection is obtained: Reproduction, publication, distribution, public performance, broadcasting, dissemination via the Internet or by any other means, and creating a derivative work of the item (for example, translation, modification or adaptation) in any form or by any means, whether digital or physical.

Notwithstanding the above, the user is entitled to make any permitted uses as defined in the Israeli Copyright Law (5768-2007), such as “fair use”. In any case, the name(s) of the creator(s) must be specified when making use of their work. It is forbidden to harm the author’s dignity or reputation by means of altering the item or damaging the item.

Use of the item is also subject to the terms of use of the Piyut and Prayer website.

If you believe that there is an error in the information above, or in case of any concern of copyright infringement in connection with this item, please contact us by e-mail: [email protected]

MARC RECORDS
Piyut Interpretation

  • • הָאֵל בְּתַעֲצֻמוֹת עֻזֶּךָ הַגָּדוֹל בִּכְבוֹד שְׁמֶךָ הַגִּבּוֹר לָנֶצַח וְהַנּוֹרָא בְּנוֹרְאוֹתֶיךָ – אלוהותך ניכרת בכוחך העצום, בשמך הגדול, ובגבורתך התמידית. תוספת זו נאמרת רק בשלושת הרגלים.
    • הַמֶּלֶךְ הַיּוֹשֵׁב עַל כִּסֵּא רָם וְנִשָּׂא – אתה היושב על מושבך הרם והנישא, כמתואר בחזון ישעיהו (ו, א): בִּשְׁנַת מוֹת הַמֶּלֶךְ עֻזִּיָּהוּ וָאֶרְאֶה אֶת אֲ-דֹנָי יֹשֵׁב עַל כִּסֵּא רָם וְנִשָּׂא וְשׁוּלָיו מְלֵאִים אֶת הַהֵיכָל. תוספת זו נאמרת רק בימים הנוראים.
    • שׁוֹכֵן עַד מָרוֹם וְקָדוֹשׁ שְׁמוֹ – ה' הקדוש, חי וקיים לעד, ומקום משכנו הוא במרומים. הלשון מתבססת על פסוק בישעיהו (נז, טו): כִּי כֹה אָמַר רָם וְנִשָּׂא שֹׁכֵן עַד וְקָדוֹשׁ שְׁמוֹ מָרוֹם וְקָדוֹשׁ אֶשְׁכּוֹן וְאֶת דַּכָּא וּשְׁפַל רוּחַ לְהַחֲיוֹת רוּחַ שְׁפָלִים וּלְהַחֲיוֹת לֵב נִדְכָּאִים.
    • וְכָתוּב רַנְּנוּ צַדִּיקִים בַּה' לַיְשָׁרִים נָאוָה תְהִלָּה – המחבר מצטט פסוק שלם מספר תהלים (לג, א), כדי שיהווה הקדמה לחטיבה הבאה; הפסוק קורא לצדיקים לשמוח באל, ומדגיש כי טוב ונאה להם לשמוח בו.
    • בְּפִי יְשָׁרִים תִּתְהַלָּל...– זוהי הרחבה של האמור לעיל בפסוק מתהלים: הישרים יהללוך, הצדיקים יברכוך, החסידים ירוממוך, והקדושים יקדישו אותך.
    • וּבְמַקְהֲלוֹת רִבְבוֹת עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל – אך לא רק יחידי הסגולה אותם מנה המחבר בורה הקודמת מהללים ומשבחים אותך, אלא אף המון בית ישראל (המפארים את שמך דור אחר דור.
    • שֶׁכֵּן חוֹבַת כָּל הַיְצוּרִים – המחבר חוזר אל הראשונות, אל הרעיון בו פתח את הברכה – כל הבריות משבחות אותך אלוהינו – ומוסיף על גביו מימד של חובה.
    • לְהוֹדוֹת לְהַלֵּל לְשַׁבֵּחַ לְפָאֵר לְרוֹמֵם לְהַדֵּר לְבָרֵךְ לְעַלֵּה וּלְקַלֵּס – המחבר מונה סדרה ארוכה של פעלי שבח והודאה, ההולמת את אופייה ההמנוני של תפילת "נשמת כל חי".
    • עַבְדְּךָ מְשִׁיחֶךָ – על-פי תהלים קלב, י: בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ.


Have more information? Found a mistake?