audio items
snunit
Back to search results

מה נשתנה

Enlarge text Shrink text
Play songs in order
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אלג'יריה - קונסטנטין מיכאל שרביט
  • 2.
    אשכנז - אשכנז כללי אריה גראב
  • 3.
    כורדיסטן - עמדיה יוסף צ'ונה
  • 4.
    מערב אירופה - הולנד אברהם פח
  • 5.
    מערב אירופה - הולנד אשר בלונמדאל, הנס בלומנדאל
  • 6.
    מערב אירופה - פרנקפורט ודרום גרמניה (כולל אלזס, אוסטריה, שוויץ) יצחק שנרב
  • 7.
    מרכז אסיה וקווקאז - בוכרה עזרא מלקוב
  • 8.
    מרכז אסיה וקווקאז - פרס יקר שוקרי
  • 9.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל אריה עובדיה
  • 10.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל משה חבושה
  • 11.
    ספרדים מסורות המזרח - לבנון קבוצת פייטנים
  • 12.
    ספרדים מסורות המזרח - מצרים יעקב חבר
  • 13.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב רפאל זרוק
  • 14.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו שמואל טולדנו
  • 15.
    ספרדים צפון אפריקה - תוניס דוד מאמו
  • 16.
    ספרדים צפון אפריקה - תוניס מיכאל סיטבון
  • 17.
    ספרדים צפון אפריקה - תוניס נסים מסיקה
  • 18.
    עכשווי - ישראל חיים פרחי
  • 19.
    עכשווי - ישראל חיים פרחי
  • 20.
    תימן - דרום תימן (שרעב וסביבותיה) אברהם דהרי
  • 21.
    תימן - מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) חיים טביב
Play songs in order
playerSongImg
Title מה נשתנה
Cycle of the Year פסח
Language עברית

תנאי השימוש:

This item is subject to copyright law and/or the terms of an agreement. All of the following are prohibited unless written permission from the copyright owner and the owner of the collection is obtained: Reproduction, publication, distribution, public performance, broadcasting, dissemination via the Internet or by any other means, and creating a derivative work of the item (for example, translation, modification or adaptation) in any form or by any means, whether digital or physical.

Notwithstanding the above, the user is entitled to make any permitted uses as defined in the Israeli Copyright Law (5768-2007), such as “fair use”. In any case, the name(s) of the creator(s) must be specified when making use of their work. It is forbidden to harm the author’s dignity or reputation by means of altering the item or damaging the item.

Use of the item is also subject to the terms of use of the Piyut and Prayer website.

If you believe that there is an error in the information above, or in case of any concern of copyright infringement in connection with this item, please contact us by e-mail: [email protected]

MARC RECORDS
Piyut Interpretation
  • • שֶׁבְּכָל הַלֵּילוֹת אָנוּ אוֹכְלִין חָמֵץ וּמַצָּה, הַלַּיְלָה הַזֶּה כֻּלּוֹ מַצָּה- בשאר לילות השנה אוכלים חמץ או מצה לפי הרצון, ואילו בלילה זה, המיוחד, אוכלים מצה בלבד, על פי הציווי בשמות, יג, ז: מַצּוֹת יֵאָכֵל אֵת שִׁבְעַת הַיָּמִים וְלֹא יֵרָאֶה לְךָ חָמֵץ וְלֹא יֵרָאֶה לְךָ שְׂאֹר בְּכָל גְּבֻלֶךָ. • שֶׁבְּכָל הַלֵּילוֹת אָנוּ אוֹכְלִין שְׁאָר יְרָקוֹת, הַלַּיְלָה הַזֶּה (כֻּלּוֹ) מָרוֹר- בכל הלילות אוכלים כל מיני ירקות ולא מחפשים דווקא מרור. אך בלילה זה מצווים לאכול מרור דווקא, כפי שכתוב במסכת פסחים קטז, ע"ב: "רבן גמליאל היה אומר כל שלא אמר שלשה דברים אלו בפסח לא יצא ידי חובתו פסח מצה ומרורים פסח על שם שפסח המקום על בתי אבותינו במצרים... מצה על שם שנגאלו אבותינו במצרים... מרור על שום שמררו המצריים את חיי אבותינו במצרים". • שֶׁבְּכָל הַלֵּילוֹת אֵין אָנוּ מַטְבִּילִין אֲפִילוּ פַּעַם אֶחָת, הַלַּיְלָה הַזֶּה שְׁתֵּי פְּעָמִים - בכל הלילות איננו מטבילין את הירקות שנאכלים בתוך הסעודה, ואילו בלילה זה מטבילין פעמיים: פעם אחת כרפס במי מלח, ופעם שניה מרור בחרוסת. הפעם הראשונה נעשית במתכוון אך ורק כדי לעורר את סקרנותם של הילדים על מנת שיקשו קושיות. • שֶׁבְּכָל הַלֵּילוֹת אָנוּ אוֹכְלִין בֵּין יוֹשְׁבִין וּבֵין מְסֻבִּין, הַלַּיְלָה הַזֶּה כֻּלָּנוּ מְסֻבִּין - בכל הלילות אנו רשאים לשבת כרגיל או בהסבה (שהיא ישיבה בהשענות על הצד) לפי הנוחות, ואילו בלילה זה כולנו מסובים דרך חירות, שכך נהגו לשבת המלכים. בזמן שבית המקדש היה קיים, במקום הקושיה הרביעית היו שואלים: שבכל הלילות אנו אוכלים בשר צלי שלוק ומבושל, הלילה הזה כולו צלי, בהתייחס לקרבן פסח.

Have more information? Found a mistake?