audio items
snunit
Back to search results

יתרועעו אף ישירו

Enlarge text Shrink text
Play songs in order
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    הודו - קוצ'ין בנג'ו אברהם
  • 2.
    כורדיסטן - זאכו נחמיה חוג'ה
  • 3.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד מנחם
  • 4.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל משה חבושה
  • 5.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל נסים בר יוסף
  • 6.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל שלמה מועלם
  • 7.
    תימן - כלל תימן יצחק נהרי
Play songs in order
playerSongImg
Title יתרועעו אף ישירו
Cycle of the Year חנוכה;שבת
Language עברית

תנאי השימוש:

This item is subject to copyright law and/or the terms of an agreement. All of the following are prohibited unless written permission from the copyright owner and the owner of the collection is obtained: Reproduction, publication, distribution, public performance, broadcasting, dissemination via the Internet or by any other means, and creating a derivative work of the item (for example, translation, modification or adaptation) in any form or by any means, whether digital or physical.

Notwithstanding the above, the user is entitled to make any permitted uses as defined in the Israeli Copyright Law (5768-2007), such as “fair use”. In any case, the name(s) of the creator(s) must be specified when making use of their work. It is forbidden to harm the author’s dignity or reputation by means of altering the item or damaging the item.

Use of the item is also subject to the terms of use of the Piyut and Prayer website.

If you believe that there is an error in the information above, or in case of any concern of copyright infringement in connection with this item, please contact us by e-mail: [email protected]

MARC RECORDS
Piyut Interpretation
  • • יִתְרוֹעֲעוּ אַף יָשִׁירוּ - יריעו וישירו, לפי תיאור רינת הטבע שבתהלים סה, יד: לָבְשׁוּ כָרִים הַצֹּאן וַעֲמָקִים יַעַטְפוּ בָר יִתְרוֹעֲעוּ אַף יָשִׁירוּ.
    • בְּנִיב שָׂפָה - דיבור, מאמר, ביטוי שפתיים - לפי האמור בישעיהו נז, יט על אלוהים - בּוֹרֵא נִיב שְׂפָתָיִם שָׁלוֹם שָׁלוֹם לָרָחוֹק וְלַקָּרוֹב...
    • זַכָּה - טהורה.
    • אוֹמֵר שׁוּבוּ בְנֵי אָדָם - ה' קורא לאדם ואומר: חזרו בתשובה.
    • עַד תָּשֵׁב אֱנוֹשׁ עַד דַּכָּא - בקצה השני יש את התשובה מתוך הסבל והצרות. המשפט הזה הוא פסוק בתהלים (צ,ג) המובא פה תוך שינוי סדר הפסוק: תָּשֵׁב אֱנוֹשׁ עַד דַּכָּא וַתֹּאמֶר שׁוּבוּ בְנֵי אָדָם.
    • חָסִין - חזק. כינוי לאלוהים, עפ"י תהלים פט, ט: ה' אֱלֹהֵי צְבָאוֹת מִי כָמוֹךָ חֲסִין יָהּ...
    • רוֹפֵא חִנָּם, מַקְדִּים רְפוּאָה לְמַכָּה - אלוהים רופא לבריותיו בלא לקבל על כך גמול, והוא מכין את רפואתם וישועתם עוד קודם שהוא מביא עליהם את מחלותיהם ומצוקותיהם.
    • טוֹבִים שְׁנַיִם כְּאֶחָד - בשבת חנוכה יש קדושה כפולה - קדושת השבת וקדושת החג.
    • לֹא יִנָּתֵק חוּט הַמְּשֻׁלָּשׁ - כאשר חל ראש חודש טבת בשבת חנוכה - קיימת קדושה משולשת: שבת, חנוכה וראש חודש.
    • טוֹבִים שְׁנַיִם כְּאֶחָד... לֹא יִנָּתֵק חוּט הַמְּשֻׁלָּשׁ - לפי קהלת ד, ט-יב: טוֹבִים הַשְּׁנַיִם מִן הָאֶחָד אֲשֶׁר יֵשׁ לָהֶם שָׂכָר טוֹב בַּעֲמָלָם. כִּי אִם יִפֹּלוּ הָאֶחָד יָקִים אֶת חֲבֵרוֹ וְאִילוֹ הָאֶחָד שֶׁיִּפּוֹל וְאֵין שֵׁנִי לַהֲקִימוֹ... וְהַחוּט הַמְשֻׁלָּשׁ לֹא בִמְהֵרָה יִנָּתֵק.
    • וָתִיק - כינוי לאל שהוא נאמן וישר. תואר זה מופיע בדרשת נוטריקון (=ראשי תבות) בתלמוד הבבלי במסכת שבת קה ע"א, המתייחסת לאברהם - א"ב המו"ן גויים. האות ו' במלה 'המון' נדרשת "ותיק נתתיך באומות".
    • עוֹנֶה בְּעֵת צָרוֹת - ה' עונה למי שזועק אליו במצוקותיו.
    • מִן הַמֵּצַר קָרָאתִי יָהּ - מתוך הצרות והמצוקה האדם קורא לאל. פסוק הוא מתהלים קיח, ה: מִן הַמֵּצַר קָרָאתִי יָּהּ עָנָנִי בַמֶּרְחָב יָהּ.
    • לֹא עָזַב חַסְדּוֹ וַאֲמִתּוֹ - לא הפסיק להשפיע עלינו מטובו - מהחסד ומהאמת שלו, כדברי עבד אברהם בבראשית כד, כז: בָּרוּךְ ה' אֱלֹהֵי אֲדֹנִי אַבְרָהָם אֲשֶׁר לֹא עָזַב חַסְדּוֹ וַאֲמִתּוֹ מֵעִם אֲדֹנִי.
    • מִמֶּנּוּ - מאתנו.
    • שׁוֹכֵן עֲלִיָּה - האל, השוכן כביכול בשמים.
    • שָׁלַח פְּדוּת מִתּוֹךְ עַבְדוּת - שלח ישועה מתוך השעבוד.
    • בְּיַד יוֹחָנָן בֶּן מַתִּתְיָה - על ידי יוחנן בן מתתיהו החשמונאי.
    • חֶרֶב פִּיפִיּוֹת - חרב בעלת שני להבים.
    • עָשָׂה לוֹ חֶרֶב פִּיפִיּוֹת זֶרֶת רָחְבָּהּ כֶּפֶל אָרְכָּהּ - במגילת אנטיוכוס מסופר על יוחנן בן מתתיהו שדקר בחרב שאורכה שתי זרתות ורוחבה זרת את ניקנור, שהעמיד צלם בהיכל.
    • סוֹמֵךְ וְעוֹזֵר לַדַּלִּים - מסייע ותומך לסובל ולעני.
    • אַדִּיר בִּגְבוּרָה נֶאֱזַר - האל, שכביכול חוגר עצמו בגבורה, לפי תהלים סה, ז: מֵכִין הָרִים בְּכֹחוֹ נֶאְזָר בִּגְבוּרָה.
    • מִמְּכוֹן שִׁבְתּוֹ הִשְׁגִּיחַ - האל צופה ומשגיח על עמו ממקום מושבו.
    • בְּקוּם עָלֵינוּ הָאַכְזָר - כאשר קמו עלינו היוונים האכזרים.
    • נָשַׁף בָּהֶם וַיִבָשׁוּ - הנחיל להם תבוסה בקלות כאילו מתו והתייבשו מנשיפתו בהם.
    • לְאוֹם בּוֹ נוֹשְׁעָה - עם ישראל, הנושע בה', לפי ישעיהו מה, יז: יִשְׂרָאֵל נוֹשַׁע בַּה' תְּשׁוּעַת עוֹלָמִים.
    • אֲשֶׁר הִיא יוֹשְׁבָה וּמְחַכָּה - האומה הישראלית מצפה לה' ולישועתו.
    • פָּתַחְתִּי פִּי בְּקָהָל רָב - פצחתי בשבח והלל לפני קהל גדול.
    • לְהַלֵּל מֵמִית חֲזָקִים - להלל את האל, המכניע את האויבים.
    • גָּדוֹל עַד שָׁמַיִם חַסְדּוֹ אֱמוּנָתוֹ עַד שְׁחָקִים - חסדו ואמונתו גדולים ומגיעים עד השמים, לפי תהלים קח, ה: כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ.
    • יַעֲרוֹךְ שֻׁלְחָן לַצַּדִּיקִים - עתיד הקדוש ברוך הוא לערוך לצדיקים שולחן גם לעולם הבא. ראו בבלי סוטה מח ע"ב וברכות ה ע"ב.
    • יִמְשוֹךְ לִוְיָתָן בְּחַכָּה - ה' יעלה על שולחנם את הלויתן, שידוג למענם בחכה. לפי המסורת המובאת בבבא בתרא עד, ע"ב הקב"ה משמר את נקבת הלויתן למאכל לצדיקים לעתיד לבוא.



Have more information? Found a mistake?