audio items
snunit
Back to search results

תהלים לב: לדוד משכיל אשרי נשוי פשע

Enlarge text Shrink text
  • Cantillation
Play songs in order
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל משה חבושה
  • 2.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים עזרא ברנע
  • 3.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו חיים לוק
  • 4.
    תימן - מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) אהרן עמרם
Play songs in order
playerSongImg
Title תהלים לב: לדוד משכיל אשרי נשוי פשע
Cycle of the Year לכל עת
Language עברית

תנאי השימוש:

This item is subject to copyright law and/or the terms of an agreement. All of the following are prohibited unless written permission from the copyright owner and the owner of the collection is obtained: Reproduction, publication, distribution, public performance, broadcasting, dissemination via the Internet or by any other means, and creating a derivative work of the item (for example, translation, modification or adaptation) in any form or by any means, whether digital or physical.

Notwithstanding the above, the user is entitled to make any permitted uses as defined in the Israeli Copyright Law (5768-2007), such as “fair use”. In any case, the name(s) of the creator(s) must be specified when making use of their work. It is forbidden to harm the author’s dignity or reputation by means of altering the item or damaging the item.

Use of the item is also subject to the terms of use of the Piyut and Prayer website.

If you believe that there is an error in the information above, or in case of any concern of copyright infringement in connection with this item, please contact us by e-mail: [email protected]

MARC RECORDS
Piyut Interpretation
  • לְדָוִד מַשְׂכִּיל, כינוי לשיר שעיקרו הגות ועיון, או ללחן של שיר שהתחיל במלה זו.

    אַשְׁרֵי, מאושר, מחוזק נְשׂוּי פֶּשַׁע, מי שפשעו נסלח, כְּסוּי חֲטָאָה, מי שאין לו קשר לפשעים, והוא כמו מוגן ומכוסה מן החטא. (ב) אַשְׁרֵי אָדָם אשר לֹא יַחְשֹׁב, ימצא ויחשיב ה' לוֹ עָוֹן, פשע, וְאֵין בְּרוּחוֹ רְמִיָּה, זיוף.

    (ג) ואני עצמי גם כִּי, כאשר הֶחֱרַשְׁתִּי, אני שותק בָּלוּ, נשחקות עֲצָמָי, עצמותי, וכך גם בְּשַׁאֲגָתִי, כשאני צועק ובוכה כָּל הַיּוֹם, (ד) כִּי יוֹמָם וָלַיְלָה תִּכְבַּד עָלַי יָדֶךָ. בייסורי הגוף ובמאורעות החיים אני מרגיש כאילו יד כבדה לוחצת אותי. נֶהְפַּךְ לְשַׁדִּי, השמנונית שבי. כוח החיים שלי יוצא כמו נוזל המתמצה בְּחַרְבֹנֵי, ביובש הקַיִץ. אני מרגיש כאילו חום עז מייבש את כל הלחות שבי. סֶלָה, סימן מוסיקלי, או: אכן.

    (ה) חַטָּאתִי אוֹדִיעֲךָ, אינני מתיימר להיות בלי חטא, אבל אני מודה על חטאי ומספר עליו לפניך, וַעֲוֹנִי לֹא כִסִּיתִי, הסתרתי, אָמַרְתִּי לעצמי: אוֹדֶה עֲלֵי, אתוודה על פְשָׁעַי לַה'.

    וְאַתָּה נָשָׂאתָ, סלחת לעֲוֹן חַטָּאתִי. סֶלָה.

    (ו) עַל זֹאת יִתְפַּלֵּל כָּל חָסִיד אֵלֶיךָ לְעֵת מְצֹא, בזמנים שצריך למצוא מוצא, כשאדם עומד על פרשת דרכים או כשהוא חסר אונים - רַק לְשֵׁטֶף מַיִם רַבִּים, זרמי שיטפון המאיימים של המציאות אֵלָיו לֹא יַגִּיעוּ.

    (ז) אַתָּה, ה', סֵתֶר, מחסה לִי; מִצַּר, מאויבים או מצרות תִּצְּרֵנִי, תשמור אותי; רָנֵּי פַלֵּט, שירת הצלה תְּסוֹבְבֵנִי, תקיף אותי בהודיה על עזרתך. סֶלָה.

    כאן מוסר המשורר את המענה של ה': (ח) אַשְׂכִּילְךָ וְאוֹרְךָ, אלמד אותך בְּדֶרֶךְ זוּ, אשר תֵלֵךְ בה; אִיעֲצָה עָלֶיךָ אייעץ לך בעֵינִי, מתוך השגחה ופיקוח, והעצה מופנית לכל בני האדם: (ט) אַל תִּהְיוּ כְּסוּס או כְּפֶרֶד אֵין הָבִין, שאינו מבין דבר, שבְּאמצעות מֶתֶג וָרֶסֶן עֶדְיוֹ, שעטתו וגאוותו לִבְלוֹם, ייבלם וירוסן, כדי שבַּל קְרֹב, לא יקרב אֵלֶיךָ. הבהמה זקוקה למחסומים חיצוניים כדי שלא תיפגע. (י) בסופו של דבר רַבִּים מַכְאוֹבִים לשם ריסונו של הרָשָׁע, וְאילו הַבּוֹטֵחַ בַּה' חֶסֶד יְסוֹבְבֶנּוּ וישמור עליו מפני המכאובים.

    (יא) שִׂמְחוּ בַה' וְגִילוּ צַדִּיקִים וְהַרְנִינוּ. שירו כָּל יִשְׁרֵי לֵב.

     

    פירוש הרב אבן ישראל שטיינזלץ לקוח מתוך התנ"ך המבואר בהוצאת שפע וקורן ירושלים.



Have more information? Found a mistake?