Back to search results

Benjamin Ze'ev Kedar Archive [archival material].

Enlarge text Shrink text

Benjamin Ze'ev Kedar (1938-), an Historian of the Medieval age, the crusades and many different subjects. His archive includes many correspondences with his peers and friends, personal documents, diaries and different works as well as papers regarding his wife, Nurith Kenaan-Kedar, and the history of the Jeiteles, Bondi and Krauss families.

Reference Code
ARC. 4* 2113
Dates
1935-2020
Consists of
10 מטר.
Languages
mul;
Description
הארכיון כולל התכתבויות מקצועיות ואישיות של בנימין זאב קדר עם עמיתים, חברים ובני משפחה, מסמכים אישיים מתקופות שונות בחיי קדר, יומנים, שירים, חיבורים ומאמרים שכתב קדר, מסמכים למחקר גניאולוגי על המשפחות קראוס וייטלס מכפר ניטרה ממנו הגיעה משפחתו וכן מסמכים שונים הנוגעים לאשתו, נורית כנען-קדר, ויחסיהם.
location
  • The Archives Collection of the National Library of Israel The Archives Collection of the National Library of Israel
Title ארכיון בנימין זאב קדר.
Additional Titles English title: Benjamin Ze'ev Kedar Archive [archival material].
Citation Note ARC. 4* 2113 ארכיון בנימין זאב קדר, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים.
Host Item ארכיון בנימין זאב קדר.
Level of Description Fonds Record
Biographical summary בנימין זאב קדר נולד ב-2 בספטמבר 1938 בעיירה ניטרה (כיום בסלובקיה), תחת השם בנימין קראוס או ויליאם קראוס להוריו שמואל (גזה) קראוס ולאה (לידיה) קראוס. אביו הצליח למנוע את גירוש המשפחה למחנות בזכות מקצועו כרופא עד פלישת הצבא הגרמני לסלובקיה ב-1944, אז נאלצה המשפחה להסתתר למשך כמה חודשים אצל איכרים. במרץ 1949 עלה בנימין לישראל כחלק מעליית הנוער לכפר בתיה (רעננה), וזמן מה אחר כך עלו גם הוריו והמשפחה התיישבה בכפר נטר. בנימין למד בבית הספר העממי באבן-יהודה וסיים את לימודיו כחלק ממחזור א' של תיכון עירוני ה' בתל אביב בניהול משה לנדא ב-1956. הוא התגייס לשיריון מיד אחרי סיום הלימודים וב-1957 שינה את שם משפחתו ל"קדר". את לימודיו באוניברסיטה העברית הוא החל בחוגים לכלכלה וסציולוגיה בתשי"ט (1958-1959), אך במהרה עבר מכלכלה להיסטוריה. באותה תקופה החל את פעילותו החברתית בארגון הבלתי-תלויים ובמחאת "סטודנטים למען הדמוקרטיה". במהלך התואר השני באוניברסיטה, בשנים 1963-1965, החל ללמד באוניברסיטה לראשונה. במקביל, ב-1964, התחתן עם אשתו הראשונה, חנה, להם נולדו שני ילדים. קדר כתב את עבודת הדוקטורט שלו בשנים 1966-1969 בהנחיית רוברט לופז, וכעבור כמה שנים הוציא אותה לאור בספר בשם Merchants in Crisis. בסיום הדוקטורט הצטרף קדר לסגל האוניברסיטה העברית, בנוסף לשיעורים אותם קיים באוניברסיטת בן גוריון עד 1976. הוא לחם כאיש מילואים במלחמת יום הכיפורים ופרסם על פעילות גדודו במלחמה זו את ספרו הראשון, "אוקטובר 1973: סיפורו של גדוד 'מחץ'". ב-1983 התגרש מחנה ושנה לאחר מכן התחתן עם נורית כנען-קדר, היסטוריונית של אמנות ימי הביניים. על חייהם המשותפים כתב קדר את הספר הביוגרפי "עם נורית" שראה אור בשנת 2018. מחקריו של קדר התמקדו בעיקר בחקר ימי הביניים ומסעי הצלב, אך לעתים קרובות כתב גם על נושאים רחבים יותר מתחום מחקר זה, כדוגמת מחקרו על תצלומי אוויר של פלשתינה-א"י משנת 1925 בספרו "מבט ועוד מבט על ארץ ישראל", או גילוי עברו הנאצי של ההיסטוריון הבוורי קארל בוזל בספרו "A Bavarian Historian Reinvents Himself: Karl Bosl and the Third Reich". קדר גם פעל למען קידום תחום המחקר של ההיסטוריה העולמית. היה מעורב רבות בחברה לחקר מסעי הצלב והמזרח הלטיני (SSCLE), שימש כנשיאה בשנים 1995-2002, וכיהן בשנים 2000-2012 כיו"ר מועצת רשות העתיקות. פרופ' קדר זכה בפרס א.מ.ת בהיסטוריה לשנת 2019 ופרס ישראל לחקר ההיסטוריה הכללית לשנת 2020.
Ownership history הארכיון הופקד לצמיתות בחודש ינואר 2022 בספרייה הלאומית על ידי בנימין זאב קדר.
Language Note הארכיון בעברית, אנגלית וגרמנית, עם מעט צרפתית, סלובקית ואיטלקית.
National Library system number 997011017684805171

תנאי השימוש:

Appropriate Conditions of Use Have Been Established for Every Archive File

The terms of use appear on the archival file page on the National Library website.

For more information about the copyright status inquiry service and terms of use for items from the Library’s collections, click here.

MARC RECORDS

Have more information? Found a mistake?