Back to search results

Collection of Ephemera published by OZE Society for Safeguarding the Health of the Jews.

Enlarge text Shrink text

חברת אזע (האיגוד לשמירת בריאות היהודים) נוסדה בשנת 1912 בעיר סנט פטרבורג, על ידי קבוצה של רופאים יהודים. מטרתה היתה חינוך הציבור היהודי לשמירה על היגיינה ולמניעת מחלות. האוסף כולל פרסומי תעמולה שונים שהופקו במסגרת פעילות הסניף בגרמניה, בין 1925-1923. ביניהם כרזות, עלוני הסברה, דו"חות פעילות של החברה ועוד.

Reference Code
V 588
Dates
1923-1925
Consists of
0.2 מטר..
Languages
Yiddish;
Description
האוסף כולל פרסומי תעמולה שונים של חברת "אזע", אשר הופקו במסגרת פעילות הסניף בגרמניה, בין 1923 ל-1925. באוסף: כרזות, עלוני הסברה, דו"חות פעילות של החברה, טפסים וידיעונים משוכפלים בסטנסיל.
location
  • The Archives Collection of the National Library of Israel The Archives Collection of the National Library of Israel
Title אוסף פרסומי תעמולה של החברה לשמירת בריאות היהודים "אזע", גרמניה.
Additional Titles English title: Collection of Ephemera published by OZE Society for Safeguarding the Health of the Jews.
אוסף אזע.
Citation Note V 588 . אוסף אזע, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים.
Host Item אוסף פרסומי תעמולה של החברה לשמירת בריאות היהודים "אזע", גרמניה.
Level of Description Fonds Record
Biographical summary חברת אזע (ראשי תיבות של המילים ברוסית:Общество здравоохранения евреев, האיגוד לשמירת בריאות היהודים) נוסדה בשנת 1912 בעיר סנט פטרבורג, רוסיה, על ידי קבוצה של רופאים יהודים. מטרת החברה היתה חינוך הציבור היהודי לשמירה על היגיינה ועידוד פעולות למניעת מחלות ושמירה על הבריאות. בעקבות מלחמת העולם הראשונה, התמקדו עיקר פעולותיה של החברה בטיפול רפואי בפליטי מלחמה ומאוחר יותר, במהגרים היהודים מרוסיה שהגיעו אל גרמניה ולארצות אחרות. בשנת 1922 התבססה חברת אזע בעיר ברלין, ושנה מאוחר יותר נפתחו סניפים של החברה בערי אירופה נוספות. עיקר פעולות "אזע" באותן שנים התמקדו במניעה של מחלות זיהומיות ובסיוע לתזונה נאותה של פליטים יהודים. בהתאם להסכם שנחחתם עם ממשלת רוסיה הסובייטית בשנת 1924, חברת אזע פעלה גם בתחומי אוקראינה ורוסיה בסיוע ליהודים. בשנת 1933, עם עליית הנאצים לשלטון, עבר מרכז החברה לפריס. עם הכיבוש הגרמני של צרפת, בשנת 1940, עבר מטה החברה אל ניו יורק, שם היא פעלה עד 1945. לאחר מלחמת העולם השנייה, עברה החברה לפעול משוויץ. חברת "אזע" פועלת עד היום כארגון בריאות בינלאומי.
Ownership history האוסף הופקד לצמיתות בספרייה הלאומית בסוף שנות העשרים של המאה העשרים, ונרשם לראשונה בפנקסי הספרייה ב-18 במארס 1935.
Language Note הפרסומים באוסף הם בעיקר ביידיש, וכן באנגלית ובגרמנית.
National Library system number 990036674470205171

תנאי השימוש:

Appropriate Conditions of Use Have Been Established for Every Archive File

The terms of use appear on the archival file page on the National Library website.

For more information about the copyright status inquiry service and terms of use for items from the Library’s collections, click here.

MARC RECORDS

Have more information? Found a mistake?