Back to search results

נחום וילבוש (1971-1879), היה מהנדס מכונות, חבר משלחת הסקר הציוני לאוגנדה ומייסדם של בית החרושת "שמן". האוסף כולל התכתבות של בני משפחת וילבוש, משפחת חלוצים בתחומי התעשייה והיצור, בעיקר מכתבים של נחום וילבוש לביתו זוהרה וביוגרפיה שנכתבה מאת יואל וילבוש על אביו.

Reference Code
ARC. 4* 1771
Dates
1911-1943
Consists of
5 מטר..
Languages
Hebrew;
Description
באוסף: התכתבות של בני המשפחה. בעיקר מכתבים של נחום וילבוש לביתו זוהרה. כן ביוגרפיה שנכתבה על ידי יואל וילבוש על אביו. וכן רשימת התיקים של ארכיונו של נחום וילבוש הנמצא בארכיון הציוני המרכזי.;בארכיון גדליהו וילבושביץ: התכתבות אישית (המכתבים אל גדליה וילבושביץ וממנו בשבתו בחיפה, וכן באלכסנדריה ובדמשק); רשימות והתכתבות עם ספקים ובעלי מקצוע בתחום ההנדסה והבניין, בין השאר בנוגע לתכנון רחוב ג'מאל פשה ולתכנון בית כנסת בעיר יפו, וכן התכתבות עם "חברת השקאה פלשתינה" במושבה פתח תקוה; התכתבות הנוגעת לפעילותו הציונות של וילבושביץ, בין השאר עם מנחם אושיסקין ועם זלמן דוד לבונטין; מעט תוכניות הנדסיות; מעט תצלומים, בין השאר של בית החרושת "שמן" ושל בית המשאבה על נהר הירקון (מבנה הבטון הראשון בארץ ישראל).;באוסף גם: ספר תווים ותעודות מתקופת לימודיה של אלכסנדרה וילבושביץ, בתו של גדליהו, בבית הספר הריאלי העברי בחיפה.
location
  • The Archives Collection of the National Library of Israel The Archives Collection of the National Library of Israel
Title אוסף משפחת וילבושביץ.
Additional Titles English title: Wilbuschewitsch family Collection.
Contributors וילבוש, זהר 1907-2005 ((יוצר האוסף))
וילבוש, יואל ((יוצר האוסף))
Notes הארכיון של נחום וילבוש נמצא בארכיון הציוני המרכזי, ירושלים.
Citation Note ARC. 4* 1771 אוסף משפחת וילבוש, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים.
Host Item אוסף משפחת וילבושביץ.
Level of Description Fonds Record
Biographical summary משפחת חלוצים בתחומי התעשייה והיצור. נחום וילבוש היה מהנדס מכונות, חבר משלחת הסקר הציוני לאוגנדה. מייסדם של בית החרושת הראשון לשמנים. בתו של נחום זהרה ובנו יואל. גדליהו וילבושביץ, יליד בלרוס, מהנדס מכונות, פעיל ציוני ומחלוצי התעשייה והבנייה בארץ ישראל. עלה ארצה בשנת 1892, ויסד בה כמה מפעלים תעשייתיים, תכנן מבנים רבים בתל אביב ובחיפה, ועסק גם בהוראה בתחום זה.
Ownership history האוסף הופקד לצמיתות בספרייה הלאומית בשתי הפקדות על ידי יואל וילבוש. הפקדה ראשונה: ינואר 2001, הפקדה שנייה: מאי 2010. ארכיון גדליהו וילבושביץ הופקד לצמיתות בספרייה הלאומית בחודש מארס 2010.
Language Note האוסף בשפות גרמנית, רוסית, עברית, ערבית טורקית, וקצת באנגלית.
National Library system number 990032422140205171

תנאי השימוש:

Appropriate Conditions of Use Have Been Established for Every Archive File

The terms of use appear on the archival file page on the National Library website.

For more information about the copyright status inquiry service and terms of use for items from the Library’s collections, click here.

MARC RECORDS

Have more information? Found a mistake?