חזרה לתוצאות החיפוש

ארכיון רות זיו-איל

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
צילום: אבישי איל, 2015מתוך: ארכיון רות זיו-איל

רות זיו־איל, כוריאוגרפית, יוצרת תיאטרון תנועה ופרופסור בחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב, נולדה בקיבוץ דליה בשנת 1944. היא זוכת פרס רוזנבלום לתיאטרון (1996) ופרס מפעל חיים בתחום תיאטרון הפרינג' (2014). זיו־איל אספה ושמרה את ארכיונה יחד עם בעלה, האמן ומעצב התפאורה אבישי איל, ועם תלמידותיה משנת 1970 עד שנת 2014. חומרי הארכיון מתעדים את עשייתה הענפה של זיו־איל החל בפעילותה משנות השבעים ככוריאוגרפית עצמאית שיצרה עבור גופים ומוסדות כגון תיאטרון הקאמרי (היצירה "כותרות נזכרות") ולהקת "בת־שבע 2" (היצירה "הדחליל"), דרך הקמת "קבוצת רות זיו־איל" וניהולה בין השנים 1981–1998, וכלה בהוראת תנועה בסטודיו שלה, בבית הספר לאמנויות הבמה בית צבי, באוניברסיטת תל אביב ובסמינר הקיבוצים. קבוצת רות זיו־איל פעלה במרכז התיאטרוני נווה צדק, שהפך בהמשך למרכז סוזן דלל. בשנות התשעים יצרה עם להקתה את "פרקים", יצירה מתמשכת בת שבעה פרקים, ובד בבד המשיכה ליצור עבור להקת המחול הקיבוצית ולהקת מחול בת־שבע. בתחילת שנות האלפיים הועלתה בתיאטרון הערבי־עברי ביפו יצירתה "הסעודה של גימ"ל ודָל"ת", מחווה לסמואל בקט. בארכיון נאספו כרזות, תוכניות ומסמכים, כולל מחברות שבהן תמללו תלמידותיה של זיו־איל את מהלכי השיעורים. נוסף לכך שמורים בארכיון תצלומים וקטעי וידיאו המתעדים את היצירות השונות והפקתן וכן שיעורי תנועה בסטודיו של מורתה נעמי אלסקובסקי, בסטודיו של זיו־איל ובביקוריה בהודו למטרות הוראה. לצד אלה יש תצלומים וסקיצות של עבודותיו של האמן אבישי איל, שעיצב את מרבית התלבושות, האביזרים והתפאורה ליצירותיה של זיו־איל.

סימול
PRZA
סימול מקורי
חזקה פרטית
תאריך
1970-2017
היקף
תכולת הארכיון הדיגיטלי: 431 רשומות ו־8,966 קבצים.; תכולת הארכיון הפיזי: 11 מכלי ארכיון.
שפה
עברית;
כותר ארכיון רות זיו-איל.
יוצרים נוספים איל, אבישי 1945- (יוצר האוסף)
הערות היסטוריה ארכיונית: רות זיו־איל אספה ושמרה את חומרי ארכיונה בין השנים 1970–2014 יחד עם בעלה, האמן ומעצב התפאורה אבישי איל, ועם תלמידותיה וחברות "קבוצת רות זיו־איל". במהלך הצטברותם נשמרו חומרי הארכיון בביתה של זיו־איל. בשנת 2014 חלק מחומרי הארכיון סודרו באופן כרונולוגי לפי היצירות שהעלתה, וכל תיקייה הכילה את כל סוגי החומרים הקשורים לאותה יצירה – תצלומים, ביקורות ותוכניות. חומרי הווידיאו והאודיו שבארכיון נשמרו לפי שמות היצירות, בצירוף המידע על שנת היצירה ושמות היוצרים והמבצעים. לארכיון לא הופקו עזרי איתור או קטלוג. בשנת 2017 הארכיון סודר, נרשם והומר למדיה דיגיטלית במסגרת מיזם "האוסף הלאומי הדיגיטלי בתחום המחול" בניהול הספרייה הלאומית. במסגרת הטיפול בארכיון סודרו החומרים בחמש חטיבות לפי נושאים מרכזיים, תוך שמירה על עקרונות הסידור העיקריים: (1) תיאטרון מחול רות זיו־איל. (2) הוראה. (3) כוריאוגרפיה להצגות תיאטרון. (4) כוריאוגרפיה ללהקות מחול רפרטואריות. (5) חומרים אישיים של רות זיו־איל. החטיבות חולקו לסדרות לפי שמות היצירות או סוגי החומרים שבהן. הארכיון נרשם ונסרק באופן מקיף, למעט פריטים כפולים שלא נשלחו לסריקה. עבודת הרישום הניבה רשימת יצירות מפורטת ורשימה של מוסדות ואישים שעבדו עם רות זיו־איל. לאחר הטיפול בספרייה הלאומית הושב הארכיון לחזקה פרטית.
סוג האוסף: ארכיון אישי
הערת ציטוט אוסף רות זיו איל, הספריה הלאומית, סימול: PRZA
פרסומים גיורא מנור. 'מסע הפלאים של רות זיו-אייל', מחול עכשיו (4), 1994, עמ' 10-14
אשל, רות. תיאטרון תנועה בישראל, עבודה לשם קבלת תואר דוקטור, אוניברסיטת ת"א (לא פורסם).
מתוך ארכיון רות זיו-איל
Ruth Ziv Ayal Archive
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים ארכיון רות זיו-איל זמין דיגיטלית, באדיבות המשפחה ובמסגרת שיתוף הפעולה בין משרד ירושלים ומורשת, הספרייה הלאומית של ישראל, להקת מחול בת-שבע ומחלקת היודאיקה בספריית אוניברסיטת הרווארד.The Ruth Ziv-Ayal Archive can now be accessed online, by courtesy of the family and as part of a collaborative initiative between, the Israel Ministry of Jerusalem and Heritage’s Landmarks Program, the Harvard Library Judaica Division and the National Library of Israel.
מספר מערכת 990049259000205171
קישורים תמונת ארכיון

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

ארכיון רות זיו-איל זמין דיגיטלית, באדיבות המשפחה ובמסגרת שיתוף הפעולה בין משרד ירושלים ומורשת, הספרייה הלאומית של ישראל, להקת מחול בת-שבע ומחלקת היודאיקה בספריית אוניברסיטת הרווארד.The Ruth Ziv-Ayal Archive can now be accessed online, by courtesy of the family and as part of a collaborative initiative between, the Israel Ministry of Jerusalem and Heritage’s Landmarks Program, the Harvard Library Judaica Division and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים