audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

קדשנו במצוותיך

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי מוסא ברלין
  • 2.
    אשכנז - אשכנז כללי תלמידי ישיבת עציון
  • 3.
    אשכנז - אשכנז כללי תלמידי ישיבת עציון
  • 4.
    חסידים - חסידות כללי בצלאל גאלד
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان קדשנו במצוותיך
دورة العام שבת
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ – מטבע-לשון שגרתית לתפילות ולבקשות קדומות.
    • רְצֵה בִמְנוּחָתֵנוּ – קבל את מנוחתנו בשבת ברצון; המילה 'רְצֵה' מציינת בקשה כבר במזמורי תהלים, למשל בפסוק (קיט, קח): נִדְבוֹת פִּי רְצֵה נָא ה' וּמִשְׁפָּטֶיךָ לַמְּדֵנִי.
    • קַדְּשֵׁנוּ בְּמִצְוֹתֶיךָ – קדש וייחד אותנו לך על ידי המצוות שנתת לנו. קטע זה מן הברכה, כמו גם חתימתה, מופיע כבר בתלמוד הבבלי במסכת פסחים (קיז ע"ב).
    • וְתֵן חֶלְקֵנוּ בְּתוֹרָתֶךָ – הענק לנו נחלה בתורה ובלימודה. הלשון מזכירה את זו שמברך אדם השוכב לישון, על פי האמור בתלמוד הבבלי (מסכת ברכות, ס ע"ב): "יהי רצון מלפניך ה' אלהי שתשכיבני לשלום, ותן חלקי בתורתך, ותרגילני לידי מצוה...".
    • שַׂבְּעֵנוּ מִטּוּבֶךָ – הענק לנו שפע ורווחה, כמאמר הנביא ירמיהו (לא, יג): וְרִוֵּיתִי נֶפֶשׁ הַכֹּהֲנִים דָּשֶׁן וְעַמִּי אֶת טוּבִי יִשְׂבָּעוּ נְאֻם ה'.
    • וְשַׂמְּחֵנוּ בִּישׁוּעָתֶךָ – הושע אותנו, ובכך תשמחנו. הלשון מזכירה את זו של תפילת חנה, הכתובה בספר שמואל א (ב, א): וַתִּתְפַּלֵּל חַנָּה וַתֹּאמַר עָלַץ לִבִּי בַּה' רָמָה קַרְנִי בַּה' רָחַב פִּי עַל אוֹיְבַי כִּי שָׂמַחְתִּי בִּישׁוּעָתֶךָ.
    • וְטַהֵר לִבֵּנוּ לְעָבְדְּךָ בֶּאֱמֶת – הפוך את לבבנו לטהור ונקי, כדי שנוכל לעבוד אותך ללא כל הרהור עברה, ברוח דברי משורר התהלים (נא, יב): לֵב טָהוֹר בְּרָא לִי אֱלֹהִים וְרוּחַ נָכוֹן חַדֵּשׁ בְּקִרְבִּי, וכדברי שמואל הנביא אל העם, כמובא בספר שמואל א (יב, כד): אַךְ יְראוּ אֶת ה' וַעֲבַדְתֶּם אֹתוֹ בֶּאֱמֶת בְּכָל לְבַבְכֶם כִּי רְאוּ אֵת אֲשֶׁר הִגְדִּל עִמָּכֶם.
    • וְהַנְחִילֵנוּ ה' אֱלֹהֵינוּ בְּאַהֲבָה וּבְרָצוֹן שַׁבַּת קָדְשֶׁךָ – והענק לנו באהבתך ובהיעתרותך אלינו את השבת.
    • וְיָנוּחוּ בָהּ יִשְׂרָאֵל מְקַדְּשֵׁי שְׁמֶךָ – הענק לנו את השבת כדי שנוכל לנוח בה, עניין שהוזכר כבר בתחילת השיר. ישראל מוצגים כאן כמי שמקדשים את שם הקדוש ברוך הוא בעולם, ובכך נוצרת הקבלה בין קידוש הקב"ה ביד ישראל, וקידוש השבת ביד הקב"ה.
    • בָּרוּךְ אַתָּה ה' מְקַדֵּשׁ הַשַּׁבָּת – הברכה נחתמת ב'קדושת היום', בהתאם לעולה מן התוספתא למסכת ברכות (פרק ג', הל' יב): "בשבת וביום טוב וביום הכפורים מתפלל שבע ואו' קדושת היום באמצע". קדושת היום עומדת בזיקה לתיאור הבריאה בספר בראשית (ב, ג): וַיְבָרֶךְ אֱלֹהִים אֶת יוֹם הַשְּׁבִיעִי וַיְקַדֵּשׁ אֹתוֹ כִּי בוֹ שָׁבַת מִכָּל מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹהִים לַעֲשׂוֹת. נוסח החתימה ידוע כבר מן התלמוד הבבלי במסכת פסחים (קיז ע"ב).


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟