⁨⁨שערים⁩, 9 אפריל 1957⁩ — בתנועה בארצות הברית [⁨כתבה⁩]

בתנועה בארצות הברית

מכתב מניו-יורק

ביום ראשון, כ"א אור ב', תשי"ז (‭24. 3-57‬) התקיימה המסיבה השנתית של פועלי אגודת ישראל בארצות הברית וקנדה ב"סנטרל ברודווי היטל". השתתפו במסיבה זו כ־‭000‬ו חברים וצירים, ביניהם רבנים, ראשי ישיבות ואנשי צבור מרחבי ארצות הברית. ישבו בנשיאות הרב הגאון רבי שמואל וולקין שליט"א, הרב חיים שרגא לוין, הרב נח חוש, הרב ש. הרשברג' נשיא יח"ל בארצות הברית, הרב צבי אלימלך שפירא, הסופר חיים ליברמן, ר' שבתי שינפלד ועוד. מטעם הועד הפועל של פועלי אגורת ישראל בארץ, השתתף ר' ישראל אידלמן' סגן ראש עירית פתח תקוה, שהגיע

לניו־יורק שעות ספורות לפני כן מהארץ. פתח את המסיבה הרב נח חדש, חבר נשיאות פא"י בארצות הברית, שקידם בברכה את החבר אירלמן והציג אותו בפר הקהל כאחד ה־ לוהמים למען היהדות ' החרדית בארץ• במו כן הצביע על פעולותיי הרבית של החבר אידלמן כעידית פתח הקוד. כסגן ראש העיר בהקמת מבנים לחנוך עצמאי , הקמת בתי כנסת ומקואות שמירת השבת וכו־. הוא הביע את תקוותו, שגס כאן באמריקה יתחיל החבר אידלמן בפעולה ענפה למען התפתחותה ושגשוגה של התנועה. אחריו נאם החבר אידלמן שיצא כנאום רב רישם, בו מסר דו"ח על הנעשה בארץ ובתנועה והלהיב את השומעים בדבריו' הוא דרש מיהדות אמריקה לעזור ולתמור כבנין הארץ. נאומו השאיר רושם עז I על הנוכחים.

הרב צבי אלימלך שפירא יצא בנאום מקיף על פעולות פא"י בארצות הברית. הוא מסר, שבזמן האחרון התארגנו סניפי פא"י חדשים באמריקה• ברך את חחבר אידלמן ועמד על פעולותיו הרבות בשטח הדת בפתח חקוה, כאחד שעבד אתו יחד במשך שנים רבות וראה את עבודתו מקרוב. בשם עזרא, נוער םא"י בארצות הכרית, ברך החבר הצעיר צבי גרונר והבטיח את עזרתו המלאה של הנוער המתארגן בשורות פא"י. הרבנית רייזל אברמצייק ברכה בשם נשי םא"י בארצות הברית. המסיבה נמשכה עד שעה מאוחרת בלילה ונסתיימה ברוח מרוממת.

יש לציין את הצלחתה הגדולה של המסיבה הודות לעבודתו ללא לאות של החבר שמשון הלר' מזכיר פא"י כארצות הברית שעבד יומם ולילה להצלחת ־?מסיבה. למחרת התקיימה במרכז פא"י ישיבת הועד הפועל של פועלי אגודת ישראל בארצית הברית, בראשותו של הרב צבי אלימלך שפירא, לכבודו של החבר אידלמן. הרב שפירא קידם בברכה את החבר אידלמן, שמסר דו"ח על התנועה בארץ ועל החיים בארץ בימי מבצע סיני ולאחריו. השתתפו בוכוח חברים רבים. אחר כן דנה הישיבה בסדרי עבודתו של החבר אידלמן בניו יורק ובארצות הברית. במשך הזמן הקצר לשהותו בארצות הברית בקר החבר אידלמן אצל האדמו"רים מקופיצ־ניצס, ספינ־ קה, 'נובמינסק. בשבת הראשונה היה אירחו של סניף פא"י בבורופארק.