⁨⁨שערים⁩, 13 ינואר 1953⁩ — 0גשס ובכלפלה! ^**^***^.** ^ ^,^.^^ - ז [⁨כתבה⁩]

0גשס ובכלפלה! ^**^***^. ** ^ ^, ^. ^^ - ז

, משלוחי מזון גדולים בדרך לישראל

מטענים גדולים של מצרכי מזון, כולל חיטה, קמח, סוכר ועוד עום־ יים להניע לישראל משך חודש ינואר' עומדים להניע כ־‭35‬ אלף טונה היטה, ‭10‬ אלפים טונה קמח ר‭12‬ אלף טונה סוכר. האניד, . ריכרד בורכרד'־, שהגי־ עה לנפל חיפה, הביאה ' בין היתד ‭1, 050‬ טונה סוכר ו־‭170‬ טונה קורן סלאור. באניות , חיפה" ו. אברהם גרץ" הגיעו מטענים של כ־‭1, 000‬ טונה שמן ד‭800‬ שוגה אבקת חלב. האניה . גפן" הביאה בץ השאר 210 שונה קאוסטיק םודה לתע־ שית סבון. מטעני החיטה הנמצאים כבר בדרך והעומדים להגיע להיםה משך חודש ינואר, יצאו באניות . שקלי" (מתורכיה) — ‭3, 000‬ טונה,

תגיע ב־5י לינואר' . אלבארוגיה'' ‭9, 200‬ טונה' תגיע ב־‭22‬ לינואר, . קט, " — ‭9, 600‬ טונה, תגיע ב־‭30 ‬ לינואר' ו"םאטראסטאר" — ‭9<500 ‬ טונה, תגיע ב־‭30‬ לינואר. כן עומדות להגיע משך החודש כמה כפינות מתורכיה עט כ־‭2, 000‬ טונה חיטה. 2 אניות טעונות קמח תגענה לחיפה: , הלניק סטאר/ עם ‭5, 000 ‬ טונה' ב־‭20‬ לינואר, ו"הלניק סקי, " עם ‭5000‬ טונה ב־‭29‬ לינואר מטעני סוכר עומדים להגיע לחי־ פה — "אדלאידה" עם ‭5, 000‬ טונה ב־‭15‬ לינואר, . אסטה" עם ‭2, 000 ‬ טונה ב־‭24‬ לינואר ו"הי י ני קסקיי'' עם ‭5, 000‬ טונה ב־‭29‬ לינואר. מט־ "ן של ‭2, 600‬ טונח קופדה, המיוער לתעשית שמני* עומד להגיע להיפה באניה "מנדאלה' ב־‭17‬ בינואר.

פרופ• פמינקין

הדפסת כסף אינה תרופה כלכלית

התרוסה למחסור בכספים אין י לראות בחגדלת מחזור המטבע, כי אם בירידת המתירים — אמר בהרצאה בתל־אביב פרום' דן פטינקין, מי ה0קולטד' הכלכלית של האוניברסיטה העברית. הדססו; שטרי כסף לא תפתור את בעיותינו הכלכליות, משום שאץ בה כדי להשפיע על מחסור במטבע הרץ. פרוס' פטינקין אינו סבור שבכלכלה הישראלית קיימת דפלא־ ציה, כי הדי כמות הכסף לא ידדה וגם נפח האשראי והמחירים לא ירדו כי אם עלו. המדיניות הכל-

כלית של הממשלה החל מראשית ‭1952‬ שמה קץ לאיגסלאציה' אך אין זאת אומרת שבמקן0ה באד, דסלאציה. פרופ' פסינקין מאמין שנניע ליציבות כספית סנימית ב־ ‭, 1953‬ אם נמשיך במדיניות הכל־ כלית הנוכחית ולא גגדיל את המחזור של אמצעי התשלום. בתקופה מינואר עד נובמבר 1952 גדלי אמצעי תשלום בישראל־ ב ‭0-5‬ אחוז בכל חודש, לעומת עליה חדשית של 2 אחוז ב־‭?1951‬ סכומי האשראי עלו ב־1 אחוז לחודש, לעומת 3 אתוז בשנה הקודמת.

יוכנסו שינויים במבנה משרד המסחר

קיימת נטייה במשרד המםתר והתעשייה לבצע כמה שינויים םיבנתיים בטשרד זה. הכוונה היא שכ ל ענפי התעשייה יהיו מאוחדים ומופעלים שוב במסגרת החטיבה התעשייתית במשרד. כיום קיי - מים במשרד אגפים תעשייתיים שונים, כמו אגף הטכסטיל והעור,

אגף תעשיית הסזון' אגף התעשיות הקלות, וכר, שהם למעשה בלתיתלויים בחטיבת התעשייה. בשאלת השינויים המיבגתיים ב־ משרד לא נתקבלה לפי שעה הח - לטה' אך בעייה זו היא אחת הראשונות שפתרונן תעמוד כזמן הקרוב -יותר על סדר היום.

‭52‬ -אלף יחידות דיור בשכון הפרברי

בקשר להתיעצות, שהתקיימה בץ באי כה הקרן הקימת לישראל לבץ נציגיהן של הברות השיכון . גוה עובד", , סלע", . מעונות עממיים", , משכנות' ' , חצרות הדר", , השיכון האזדתי' ו, רסקו", ושהיתד, פוק־' דשת לקביעת דפי החבירה לשי־ בונים שעל אדפת הקהק"ל — מסר מר יוסף ויץ, חבר הדירקטר־ יון ש ל הקהיל, אינפורמציה על , בעית "?ןיכון הפרבר בארץ. בנית השיכונים הציבוריים' ההולכים למוקפים ברובם הגדול על

אדמת הקרן הקיימת מחולקת לשני סוגים. בעוד שבסביבת העדים ה־ גדולות (ובעיקר בסביבות ירושלים, תל אביב, . חיםד< ונתניה) נעשה תיכנת הפעולה לפי קו' השיכון העירוני. הרי בסבןבת הערים הקטנות והמושבות הגדר לות קם טיפוס מיותד של שיכון — הוא השיכון , הפרבדי הכפרי'. לצרכי שיכון מסוג זה הקצתה הקרן הקיימת, ב־3 השנים האחרונות, שטח של ‭43, 000‬ דונם־ כ בסיס להקמת ‭51000‬ יחיזץת דיור. תכנית בנייד, זו הוגשמה כבר במי־ דה ניכרת: עד בה קפי' על אדמות אלו, ונמסרו לרשות המשתכנים, ‭35, 000‬ 'חדות דיור. בץ המשתכנים ־^- תושבים ותיקים תולים חדשים כאהד. הוז י החכירה י נת־ תפים בשלב הראשון של הפעולה בין הקהק"ל לבין חברות השי־ בון, ולאחד מסירת הדירות לידי המשתכנים — בין הקרן הקיימת לבין בעלי הדיתת עצפן. דפ י החבירה שהיו בתקפם עד כה, התבטאו בסך של ‭!4‬ ליי לשנה בעד יתידת דיור בת 2 חדרים־ ל ותיקים, ובסך ש ל 2 ליי לשנה עבור דירה בת 1 וחצי חדר לעולים הדשים. בקשר להתייקרות הכללית, שהשפיעה בטידד, ניכרת הן על מחיר הקרקע והן על מהיר העבודות הנעשות על ידי הקת הקיימת, הזמינה הלשכה הראשית של הקרן הקיימת את מנהלי חכמת השיכון להתייעצות משותפת, לשם ק ביעתדמי דיתב¥ה על בסיס חדש, מותאם יותד לצדכי השעה. יצויין' כי נציגי כל חברות השיכץ הסכימו מתוך הבנה מלאה להצעת הקהק"ל, להעמיד את דפי ההכי־ רה מעתה ואילך על בסיס של 8 ז־4 ל"^ במקום ‭2ר 4‬ ל"י לשנה. בהזדמנות זו הביער באי כת חברות השיכון את הערכתם הרבה 'לגבי פעולת הקהק"ל בקשר להקצאת קרקע לשכונים ציבוריים וציינו, כי פעולה זי מהווה תנאי מוקדם לסיתות השיכונים הציבוריים בכללותם. י 'השכוע - חלוקת בשר השבוע תתחיל הלוקה הדרגתית של מנת בשר בת ‭100‬ גרם, אך המנה תחולק רק בחלקים מסףימימ של הארץ כהשלמת מנת בשד לדצמבר.