⁨⁨מוריה⁩, 6 דצמבר 1912⁩ — חדשות היום+ [⁨כתבה⁩]

חדשות היום+

יון לא מבלה;את. ןתנאי השבת-מריב‭-. ‬נחתם החוזה _דס־ עם בולגריה סרביה, ומונטוניגדה‭-. ‬לא ידוע מה עם פסוטרי‭_~. ‬יון ובולגריה _מסתכסכות -מלחמה אירפית לא תהיה‭-. ‬־ _־ ‭'? ‬

תלגרמים אחרונים. ‭? -:‬ • ' ההוזה _לשבתי־מריב. פירה‭3!‬ וצטבר (בערב‭(. ‬ בהיות שממשלת יון לא קבלה את אותם הסדרים י והתנאים בדבר שבת־מךיב שנסדרו והוסכמו בהחלט בין צירי תורקיה_, וצירי המימלכות הבלקניות—נגמר ונחתם היום בערב ההוזה לשבת־מריב רק בין תורקיה, בולגריה! סרביה!ומונטונינרה. הנה כבר באה המנוחה לשעה בשדה המערכה הבלקנית, ומשך ?חמשה עשר יום מיום הרביעי לחדש זה ואילך לא ירעמו עוד התותהים שמה, ולא יפיצו מות ואבדון סביבותיהם. במשך זה ידברו וישאו ויתנו על דבר שלום מוחלט ואפשר לקוות שנם משא־ומתן זה לאישאר בלי תוצאות. מה תעשה יון במשך זה ‭'I‬ היא יכולה אמנם להמשיך

את המלהמה, הלאה, אבל ספק גדול אם־־ תעשה‭:!‬ככה. האמנם המצב שבשדה המערכה:מוכרח לעת_ץ עתה, להשאר על מקומו כמו שהוא‭., ‬ואין לחשוב?כעת על. אודות, רעיון של הסעת. כל המהנה התורקית לעומת יון. כל זמןשהשלום הגמור לא נכרת עדין—צריכות כל המחנות הנפוצות להשאר עומדות על מקומן!אבל בכל . זאת יש 'לשער• כי נם יון תבחר עתה בעמידה. התיצירלתית מאשר. להתקדם הלאה. התקדמות הלאה בשעה שהמלחמה. ביתר המקומות נפסקה, סכנה ' נדולה היא ליון‭?!‬אף על פישכהותיה של ממלכתנו מוכרחים. להשאר נפוצים פה ושם. ?

מה עססהוטרי? פירה‭4, ‬ דצמבר. מאז שלשום (טרםשנחתם ההוזה לשבת־מריב) _^ תקפו המונטוניגרים: את ה;ניר םקוטרי •באלבניה התקלה אמיצה בהנשק . הכבד. גם התורקים פתחו כנגדם אש־תותהית נהלה. תוצאות המלהמה הזאת לא ידועות עדיין. נראה הדבר כי מונטוניינדח חפצה להשתמש בהזמן שטרם חתימת החוזה ולהביא־ תחת ידה גס את סקוטרי הנמצאת במצור, ולזה חנדה כנראה את כל כחותיה_, וכן כננדם חתורקים, בחיות שכל אחד מחנלחמים ידע־ שזו היא מלחמה רק ליום אל לילמיס, _־ ובאמת מענין לדעת־ תוצאת מלחמחזו?

התהככות בין בולגריה ויון. 1 ‭4_, _r\v6‬ דצמבר. 'ידיעה הגיעה• כי על פי הסכמה הדדית. בין סרביה ובולנריה פנו הסרבים ? את העיר מונסטיר . ועזבוה לפני _הבולגרים י ‭. \1‬הידיעה הזאת . עשתה ' רושם , כביר‭., ‬לרעה‭., ‬בתוך ההונים היוניים‭.. ‬ :מלך יון קובע מקום מושבו_:בסלונימ‭t_, ‬ ‭?'. . : '?;:‬ :פ»רה‭4:(‬דצמכד ‭_!?‬•_־ ־‭_- ??? :- :?"‬ כפי שמודיעים יקבע מלך יון את מקום־מושבו

ביחד עם כל משפחתו, בסלוגיק!בכדי לבלות־ בה _אךצ ימי החורף. _, הפוליטיקה החיצונה של גרמניה. כילין 4 דצשבי , בהריכסטג גשא מזכיר הממלכה גאם על אודות הפוליטיקה חחיצונה, והדגיש בי גרמגית תשתדל בעתיד לפתח את. החיים האיקונומיים בתורקיה. במרץ הוכיח מזכיר הממלכה שאין הממשלות האדירות שואפות לרשת לחן מחוזות תורקיים!והביע את בטחונו כי מלהטת אירפית . לא תהיה.