⁨⁨מעריב⁩, 28 נובמבר 1990⁩ — יא מורידים את המגבעת [⁨כתבה⁩]

יא מורידים את המגבעת

^י^=^=י י י י ; ~ י = אז עכשיו זה קורה גם להם, כמו לרוב להקות המחתרת(עיין ערך רמי פורטים): "נושאי המגבעת" עומרים לחתום על חוזה עם הר ארצי ולהכנס ‭-*^"0‬ לאולפן ההקלטות. הפקה מוסיקלית: שלומי כרכה ממשיגה. I ^ ומה יהיה עם ההוצפה? והפרובוקציה? והמגבעת? המומי־ ‭***^ £0%0 ‬ ^

מאת שחר בן ברק אחרי שזכו לכל הסופרלטיווים - וגם לכל ההשמצות - האפשריים, עושה להקת נושאי המגבעת צעד חשוב בתהליך ההתברגנות האיטי שלהם. היום, כשהשו־ ליים קרובים למרכז יותר מאי פעם; כש־ אמני מחתרת בעבר הלא רחוק(עיין ערך רמי פורטים) הם מעמודי התווך של שוק הבידור המקומי, אל תתפלאו שלהקה כמו נושאי המגבעת תלטף תקליט זהב ביום מן הימים.

נושאי המגבעת, להקת ^^^ מחתרת ירושלמית, פועלת יחד קרוב לארבע שנים. אוהד מישוף - שירה וקלידים, אלון כהן - תופים, תמיר אלברט ודפ אוריון - גיטרות ואדם הורביץ - גיטרה בס. במידה מסויימת הם החלוצים של תרבות האינדי בארץ. כלומר, להקה שמוציאה את החומר שלה בכוחות עצמח או דרך חברת תקליטים קסנה. עד לא מזמן היו חתומים בחברת האינדי של האוזן השלישית, שנסגרה לפני מספר חודשים. לשוק הוציאו שתי

קלטות, מקסי־סינגל ^*'^^1 אחד עם ארבעה שירים ושתי קלטות וידאו. הסגנון המוסיקלי שלהם מתבסס על מוסיקת רוק אלט־ רנטיווית וטקסטים בעברית, עם השפעות מערביות של להקות כמו הפיק• טס, מסיבת יום הולדת ותדמית ציבו• דית. הלהיט שלהם, למי שזקוק לתוכו־

‭?1‬ דת, היה אני טקסט פוליטי (עם V משפט המפתח "אוהד פישוף, כן חב־ V רה"), אליו צורף סרטון וידאו מצויין. עכשיו הם עומדים לחתום על חוזה הקלטות עם חברת הד ארצי, לאהד יותר משנה של מגעים. רוב האלבום יוקלט לייב באולפגי המון ברמת־גן, וכבר הם בעיצומן של החזרות. על ההפקה המוסיקלית והעיבודים יפקח שלומי ברכה, הגיטריסט וכותב ההומר של משינה. חיים שמש מהד־ארצי אופטימי: "לדעתי זה אלבום שיהממם את כולם". את החוזה עם הד־ארצי חייבים חברי הלהקה בעיקר למנהל שלהם מוטי שה־ רבני. שהרבני, שריף על הלהקה, קשור איתם כבר קרוב לשלוש שנים: תמך בהם כלכלית והשקיע בחדרי חזרות, הקלטות ויחסי ציבור. שהרבני, איך המרגש? - נפלא, אין מלים בפי. החוזה הזה הגיע להם. הם עברו תהליך של הבשלה עצמית והוכיחו הרבה התמדה ועקשגות. החוזה הגיע בזמן. גם להקות בבריטניה גזקקות לתקופה דומה עד שהן זוכות לחוזר! עם חברה גדולה. אני מנהל מגעים עם מהד־ארצי כבר יותר משנה. כל פעם אני בא ומשמיע לו חומר חדש. האפ נושאי המגבעת ישתנו מוסיקלית בעקבות ההוזה או שההוצפה תישאר? - לא יהיה שום שינוי בכיוון המוסיק־ לי של הלהקה, אבל התוצאה תישמע יו־ תר מקצועית, בגלל עבודת הליטוש של שלומי ברכה ותנאי אולפן טובים יותר. אתם יכולים לצפות להרבה הפתעות בתקליט. מה הביא שלומי ברכה לצליל של המגבעת? - ברכה מסדר את השירים, מוציא חחוצה דברים שלא שמנו לב אליהם לב ומנפה חלקים מיותרים. מתי תכנסו לאולפן? - אין עדיין תאריכים סופיים, אבל אני מאמין שבינואר. עדיין לא ברור מתי ייצא התקליט, אבל אפ בפברואר ייצא די. ג'י ראשון, אני את שלי עשיתי. ברכה סרב להגיב על העבודה עם נושאי המגבעת: "תמיד נמשכתי להפקת מוסיקה. אני מעדיף לא לדבר על דברים לפני שהם קורים. דבר אתי אחרי שהאל־ טם יהיה בחוץ". ";, ־' :