⁨⁨מעריב⁩, 30 ספטמבר 1990⁩ — עיקול זמני על נכסי ‭1,130 ‬ חקלאים ממושבי הצפון [⁨כתבה⁩]

עיקול זמני על נכסי ‭1, 130 ‬ חקלאים ממושבי הצפון

העיקול הוטל לבקשת מפרקי האגודה של מושבי הצפון § חובם מסתכם ב־‭111‬ מיליון ש"ח 1 העיקול כולל חסכונות בתים וציוד

עיקול זמני הוטל בסוף השבוע על נכ־ סשם של ‭1, 130‬ חקלאים המתגוררים ב‭19- ‬ מושבים בצפץ, בשל הומת המסתכמש ב-כ-ת! מיליון שקלים. בית משפט המחתי בחיפה נענה לבקשת מפרקי אגודת מושבי הצפון - אגודה חקלאית מדמית שיתופית בעימ שטיל עיקול זמני על בתים, חסכונות משקים וציוד חקלאי של ‭1, 130‬ חקלאים חמתגורים במושבים: כפר חסידים, בית לחם הגלילים הזורעים, מלאט, מושב משב, רמות, פחון, מעלה גמלא, שדה יעקב, בית חנניה, אלץ הגליל, מושב אניעם, מושב בן-עמי, שדה אילן, מושב אבשל, מושב רמת-צבי, בוסתן הגליל, שרונה, מושב היוגב. שופטת בית משפט המחתי בחיפה, גילה גילאור, נענתה לבקשתם של ערד א. חיימ־ סון וזאב אשכולי שמונו למפרקי מושבי הצפון והטילה עיקולים זמניש, במעמד צד אהד, על נכסיהם, מטלטלשם, חסכונותשם וכספים אחרים של החקלאים במועצות לש-

יווק פירות שלב וכן על ציוד, מלאי ובעלי היים. השופטת דחתה את הבקשה להטיל את העיקול הזמני גם על כלי הרכב של החקל־ אים. מכתבי התביעות עולה, כי החקלאש ביו המושבים נתבעים לשלם חוב המסתכם בכ-‭84‬ מיליון ש'ח שאליו נוספו במרוצת השנים הפרשי הצמדה בסכום של כ‭27- ‬ מיליון ש*ח. בשיא החובש ליחידה משקש מחזיקים 53 מחקלאי מושב רמות אשר לטענת התביעה, כל אחד מחם חב סכום של ‭1. 25 ‬ מילימ שיח. ‭21‬ חקלאי מושב אניעם ו‭38- ‬ חקלאי בוסתן הגליל חבש כל אחד, לטענת התביעה, סכום של למעלה ממיליון שיח. חקלאי רמת-צבי חבים, לטענת התביעה, כל אחד סכום של ‭15‬ אלף שש. הדיון לכינוס נכסים זמני של מושבים אלה ייערך בבית משפט המחתי בחיפה בת־ חילת נובמבר. (טתי"פ)