⁨⁨מעריב⁩, 26 ינואר 1989⁩ — במדינת הגמדים [⁨כתבה⁩]

במדינת הגמדים

רעש מחומח. מחפשים את המדליף. 'גמד" יצא הבוקר בכותרת ראשית מסעירה, "מאת כתבנו בליליפוט הבירה", ובה גילויים מסמרי שיער על וטו שהטיל שר הספורט על נסיעה משותפת של שתיים מקבוצות הכדור־קט שלו אל מחוץ לגבולות המדינה. *כל אחת מחן לחוד - בבקשח; אך שתיחן יחד - סכנה. אגי לא מוכן לקחת אחריות", אמר המיניסטר. "אדוני המיניסטר, אגחגו הרי נוסעים לאותח מדינח, כמעט לאותו יעד, רק ‭150‬ מילימטרים מפרידים בינינו לבין מקום משחקה של אהובתנו האלופה, ומדוע לא יינתן גם לנו להנות קצת מזיו פניהם של אלילינו מקבוצת הפלך, שבמרבית הזמן אנו רואים אותם על המסך חקטנצ'יק שלנו" - מחו נציגי חקולחוז. והמיניסטר בשלו: "אלו הן ההוראות". "אבל הוראות אפשר לשנות, אולי נשלם פי שניים עבור הכרטיסים שלנו", הציעו אנשי הקולחוז, וכאילו להפיס דעתו של המיניסטר אף הציעו לשלם תמורת הארוחות. 'ומניין כסף תיקחו", שאל המיניסטר. "מה פירוש מניין ז - מההקצבה העתידה שלך".. . המיניסטר נראה חמום. מחד גיסא - לפניו הצעה שאינו יכול לסרב לח; מאידך גיסא - מח יאמרו ראשי הפלך. חלך ושאל בעצת חכמי הנסיעות, ביניהם כמה נציגים של לשכת חמסחר והוועדח חמדינית. אחרי כמה שעות דיונים נתקבלה חהחלטה: ו. שלם תשלם קבוצת הקולחוז את הכופר, כפי שהציעה; ‭. 2‬ ישבו שחקניה מנהליה וכל אשר לח - במושבים חאחוריים בלבד; ‭. 3‬ חשודות ‭5־1‬ו יחיו שמורים לאנשי חפלך ופמלייתם ומניחם לבין קבוצת חקולחוז יפריד וילון; ‭. 4‬ והיח ואיש הקולחוז יזדקק לשירותים ןהללו יחיו תפוסים בחלק המטוס שלו - יחיח עליו לבקש - באמצעות מתווך - רשות פריצה לתחום חאחר. בחיעדר אישור - אסור לאיש חקולחוז לחצות את המבדלת. ‭. 5‬ מיניסטריון הספורט מאחל לשתי הקבוצות טיסה נעימח. • שמע, אמר לי חבר גמד, זה נורא מזכיר לי סיפור שהיה עם הגדולים, מכבי והפועל. שטויות חבר, עניתי לו. זה רק שמועות. אצלנו, במדינת הגמדים, זה קרח על באמת.