⁨⁨מעריב⁩, 23 נובמבר 1988⁩ — ⁨Page 2⁩

‭V. ‬־. ־! ** '|ל^§ וידאו, "" - ‭1""1 990 0 ????179 ‬ במזומן ‭? ₪ * ^0 ± V? ??V !<"**? * * ^0 ‬ ^ אספחה מ"דית / אפט!ר "!. ?"?!? 1מיס \ " ^ חים ‭—^51!1^—1!!!^11 ‬

מטוסי צה"ל תקפו מפקדות מחבלים בצידון

מאת עמנואל רוזן ושפי גבאי מטוסימ ומםוקים של צה"ל תקפו את• מול שלושה מבנים, אשר שימשו כמפק* דות של כוח ‭17‬ של פתה. הממימ שכנו בשדה ליד מחנה הפליטים עין אל־הילווה ליד צידון. הוסיפה נמשכה כרבע שעה ובמהלכה נפגע ג'יפ שנשא מקלע כבד. נראה כי נוס• עי הג'יפ נהרגו. אש נ י מ דלילה ולא מחיי? קת נורתה לעמ המטוסים והמסוקימ. דווח מ בתקיפה השתתפו ארבעה מטו• סי קרב ושאשה מסוקים. זו היתה התקיפה וד24 של חיל האוויר בלבנון מאז תהי• לת השנה. חחנות השיתר בביירות דיווחו אתמול כי בהפצצת מטוסי חיל האוויר נהרמ שלושה מהבלים ונפצעו שישה. כן נפגעו במה מפקדות של פלגי המהבלים הפלשתינים על־ידי פצצות ישירות. לטענת התהוות, מדומ בכמה גיחות של מטוסים.

שלום עכשיו קוראת לדבר עם אש"ף עכשיו

תנועת שאם עכשיו פותחת השמע במי סע ציבורי שסיסמתו "לדבר עמ אש"ף, שאס - עכשיו". לאהד בהתה מדוקדקת של התלטות המועצה הפלשתינית הלאומית ודיון בהן נוצרה לראשונה הסכמה בקרב פעילי שאס עכשיו כי על התנועה*' לדרוש ממשלת ישראל לפתוח במו"מ מדיני עם אש"ף. • בוועידת אלנ'יר זנח אש"פ את מחוימתו לאמנה הפלשתנית ועלה על דרך הפשרה והמתינות". טוענת תנועת שלומ עכשיו.

המפכ"ל: המלצנו להעמיד לךץ את הרבמשהלוינגר על הריגת אדם

מאת סופר מעוינ"' המשטרה המליצה לפרקליטות מהוו ירושלים להעמיד לדין את הרב לוינגר, באשמת הריגתו של טוהר מהמון. במכתב שנשלה לפני שמע מלשכת הנד פכ"ל בתשובה על שאלת ח"כ מ כהן(רצ), נאמר כי תיק החקירה הועבר לפרקליט מחוז ירושלימ ב־‭26‬ באוקטומ, תוך המל• צה להעמיד לדין את משה לוינגר בנלל נדימת מותו של אדם ופציעתו של אהר. לפני הודשיים נסע הרב משה לוינגר במרכז חברון במכוניתו עמ כמה םילדיו, ונזרקו עליהם אבנים. הוא יצא מהמכונית וירה כדורים אהדים מאקדהו. סוהר הנע• איס קעיד סאלה נהרג, ואדם אהד נפצע.

הרמטכ"ל בלב ים

הדמטנ''לינ אא1 ח שומרון היה אחמול אווח חילהים. היא צפה נתוגילטקטי של ססי''אם ותזה בתצוגת אמצעי לתימה חדשים של החיל. נתמתח: דא''ל שומרון נ*יחה עם מפקד חיל הים, אברהם נןישושן. צילום: דומ צה"ל

גופם הזדעזע

המשך מעמוד 1

היומון הלונדוני אינדיפנדנט, מוסר את התי־ אורים מפי עדי ראייה. איש הקולנוע, מוין תברטס, גם הביא עימו דוגמאות עפר, שנבדקו במעבדות ואישרו את השימוש בנז חרדל וגז עצבים. רומטס שהח שמעיים בצפון עיראק ודי־ איין ניצולים מהתקפה הגזים של צבא עירק ב-‭28‬ באומסש, בערוץ באסאי, כ‭20‬ מילין מדתם לנמל ומרמה ומצפון לעיירה העיראקית אמדייה. עדי הראייה היו אהמי 'פשמרגה' צעירים, שהיו בסיור על ההרימ, המשקיפים על הערוץ שמתתתם. לפתע הופיעו 8 מטוסי *סוחוי* עידאקיימ, שהפציצו אלפי מרדימ, רובמ הנדול נשימ וילדימ, שנמצאו בעמק. אהד הצעירים, ראמאזן מוהמד, מ ‭, 19 ‬ סיפר אומטס את מה שהתרהש: • הוטא פצצות. התהושה הראשונה שלי היתה הריה. משהו כמו מאאתן פלאסטי, או ספוג אהד כן נראה עשן צהוב. חמש או עשר דקות לאהד מכן, החלו האנשים להתמוטט. " *תהילה חס הטתירו את עיניהמ בעזרת נפות ידיהמ, כל נופמ הזדעזע ללא מעמר ואז המ זעקו. בתאף תמש־עשר דקות התמוטטו, כשמפמ בעווית. אוזר כך דממו. הה־ תקפה מלה נמשכה שעה". םוהמד טיפר לאיש הקולנוע המישי, כי מזמש שעות אחרי ההתקפה, ירדו לוחמי ה"פשמרנה* לערוץ. *היו שמ ‭3, 000‬ מפות ואלפי בעלי תיימ מתים. *עיני המתים היו ממטות בשכבה דקה, מאפם ומשני צידי פיהם, נפלטה הפרשה מר־ אה. עורם התקלף והיה מבעבע. פה ושם נשמע במים של כמה ניצולים, ביניהם ילדים. כל הטמת הושתתו בצודה מהדירה". על מת שאירע מאוהד יותר, םיפר פאריז טהא, בן ‭:17‬ *המתנו עד רדת ההשיכה. היו או משקמת וראינו אלפי חיילימ, הובשי מסכות גז וכפפות, נכנסים לערוץ. ממקום מחבואי, דאיתי אותם עורמים את המפות ומעלים אותן באש• ראיתי מתר מנד אה מדורות כאא*. דומטס, ותיק בדיוותים מכורדיסטאן,

נלקה להלק אוזר של האיזור, בידי אנשי שבטימ מרדייס, לאתר שהיפציץ היל האוויר העיראקי, אאות את שרידיו של פנז כי• מי. רומטס בא למקומ מונן במסכת נז ותלי־ פת מנן, נטל דונמאות של אדמה וסלעיס והביאן למיטניה. הוא מסר, כי בדיקת המעבדות העלתה, ששתיים מן הדונמאות הכילו חומר כימי הנפלט מנז החרדל, כאשר הוא נחשף לחום רב. טרטו חתיעודי של רומטס תחוח מתח, יוקרן הערב בערוץ הרמעי של רשת הטא• ויזיה העצמאית בבריטניה.

צעירים נשאו תמונות של ערפאת בקסבה של שכם

מתיישבים מיש"ע ימחו מול בית שמיר על התדרדרות כבטחון ן

מאת סופר "מעריב" צעיריס גיסו לארגן אתמול תהלוכה הגיגית גדולה בקסב$ של שכם. הם נשאו דגלים, סיסמאות ותמונות של ערפאת. צה"ל פיזר אותם. בתקרית אהת, במהלכה הותקף בקסבה כת צה"ל באבנימ, נפצעו שני תושבימ בעת שהבוז פתה לעברם באש. בתקרית אחרת שאירעה מאוחר יותר נפצע ישיש בן ‭, 90‬ איברהיס דרוויש אל־אח־ מד, ברגא. • ,, ? י ""**"מ" עוד היו תקריות במוזגה וזגליטיס עין בית אא*א בשכם וי2 גפצעו. צעירים נפצע צקבאטית ־וצעיר נוסף מינין. מרצועת עזה מטל1 מקורות עדניס על 5 פצועים, 2 מתוכם פצועים קשה. בטול-נרמ תקפו מפגינים את משרדי המס של המינהל חאזרחי ומשמר צה"ל פזר את המפניניס. עוד נמסר מטול־ ממ על מעצר של בעל חברת אוטומ־ סימ שנחקר בידי מהות הבטחון. צה"ל ערך אתמול־ פעילות יזומה בכפרים הוםן ותקוע בנפת בית־להם ובמחנות הפליטים הסמוכים לעיר נ י נין, בכפרים צרה וזאוייה בשומרון. תושבימ מהכפר מאליך התלוננו כי עשרוה ממי הכמ נעצרו, ביניהם סוהרים

שהממשל תובע מהם מסימ ומכוניותי־ המ הוחרמו. על הכפר מוטל סגר. במהנה הפליטים קלנדיה קיימת תסיסה מאז התקרית יומ א' בערב בה ניפצו היילי צה"ל הלומת של בתימ ומכוניות בתמבה על פגיעת אחד מחיילי היהירה עם השלכת אבנים לעבר אוטומס היהירה. שני אוטומטים של אגד בקו 25 נדני מו אתמול כצהרים בכביש שועפת בצפון ירושלים. לאוטובוסים ננרמ נזק ואישלאגפנע. אחוד רניגובי? מוסיף: ז''־י תוחבים מרחבי יש"ע מתכוננים להפגין מול מת ראש הממשלה בירוש* אם; במהאח על ההדרדרות במצב הבטוזון באיטר. מארגני ההפטה טוענים, מ הם מע־ אס על דעת עצמם וללא השתתפות מוסדות המתיישבים, כמו מועצת יש"ע או תנועת אמנה של מש אמונים, לאחר שנואשו מדרך טימל חשלטונות במצב חבטחון בכבישי יש י ע. לדברי־ הם, התרבו באהרונה יידויי האבנים ובקבוקי תבערה לעבר מכוניות ישראליות והדבר מוסתר במתכוון מהציבור בארץ על ידי שלטונות הבטהון, ובהלק נדול של המקרימ לא מובא לי־ דיעתמ של מקבלי הההלטות.

שמיר עדיין

המשך מעמוד 1

, מי ישלח הליכוד לממשלה"; ואילו שר הבט־ חון יצחק רביו אסר כי ההצעה אינה מקובלת עאו כל עיקר. מרם בכיר במערך אמר: 'אם זו ההצעה של שמיד, סימן שהוא באמת אינו רוצה אותנו בממשלה. כשאנו מדמימ על 2 תי• קימ בכירימ, אנו מתכוונימ לשני הבכירימ שאו - פרס ורבץ. האמ אנחנו נעז להכתיב לשמירששרון למשל לא יהיה שר בממשלתה הצעה כזו דק תחזק את מעמדו של מס במפלנה, ולא תעמד בשום פנים במרכז המ־ פלנה". בישיבת שדי המערך אמש, שנמשכה למעלה משלוש שעות, התבדר כי מפאת

העמדה איננה סונחז את הדלת בפני המשך המנעימ עמ הליכוד. השריס ציינו כי •עדיין לא נוצרו התנאים • כדי להתהיל במו"מ הממשי, אך כשיווצרו התנאים, יהיה צורך און במ מהדש. במערך עדיין הביעו אמש שרימ וה"כימ תקווה כי המו"מ יהודש. הוז"כ ההדש מיכה מאמן אמד כי גמ בליכוד נשמעו קריאות למען הידוש המו"מ, ובעיהם מפי השד משה קצב, סנן השר חני מיאא והמיועד לשי ח מרידוד. גורמים בלימד שקיבא דיווהיס שוטפימ על מהלכי המו"מ עם המערך ציינו כי לפי שעה לא הגיעו המנעימ לשלב של פירוט ההצעות המלאות של הליכוד כלפי

המערך. נציני הלימד, השד ארנס וה"כ דן מרידוד, אמנמ טענו כי אין באפשרות הלי־ מד להעניק תיק במר נוסף - הוץ או אוצר - למערך, מוסף לתיק הבטהון, אך בהוזלט הסכימו להשתתף בוזיפוש תוזליף, והמלימ בפני נציגי המערך: •זה אימ מהלך נגד מס. זוז ענץ עקרוני. אותם מרמים יודעי דמ טעמ מ במו"מ על המערך לא התקיימו כלל דיונים בשלב של ירידה לפרטימ: 'לא עמקו שמ בשאלת מסירת משרדימ אוזרימ למערך, כפיצוי על תביעתם לתיק נוסף על טי תיק הבטהון. לא חציעו שמ מסו"ת למערך, לא מדע ופיתוח ולא תצי משרד חאוצד. ".

ראשי מגביות

המשך מעמוד 1

די • יטוס לקרע ולופרוד בעם • , אמרח אמש למעריב ראש המשלחת, הגב' שושנת קדדין. המ המשלחת ממי שוורץ, אמת *אנחנו מאוכזבים מאוד שלא נתמ למ אפשרות להתבטא כהוגן ושהה"כים לא מכינים אל נכון את השפעות ההצעה על קשרי ישראל והוד מצות. אנחנו נעשה את ועל למנוע שיתקבל החוק בכנסת*. למעריב מדע מ המשלחת ההאטה לפתוח משרד קבע מרושלים ממנו ינוהל המאבק על דעת הקהל בישראל. מיום ראשון הקרוב יציפו את ישראל משלחות של מנהי• גיס יהודים מארהיב וכמו מ ומקם בכנסת שדזאז שתיפעל להורדת *מיהו יהודי* מסדר יומו! של הכנסת, שדולח, שירכז ח"כ אברהם מרנ מהמערך. במסיבת העיתונאים שקיימו אתמול מ• רושלים הסבירו חמי המשלחת מ באו א• סות ולמנוע את הפיכה *מיהו יהודי* למשא מפונה בהלימם לממן קואליציה ולהורידו מסדר היום במדינה. גב י קרדין סימה כי המשלהת לא הצליחה לקבל חבטחה מוה ט מראש הממשלה. *פנישתמ עם מד שמיר הומלה אותנו למחשבה שאולי היה זה נאי? מ מצדנו אזעאת הצעה מו בעתוי הממד*. *המוימ על הרכבת ממשלה קואליציה רגיש מאוד, הצדדים הגיעו להסכמים ולהב־ מת והשאלה היא אמ נצאה לדתות את הטיפול בסוגיה לעתיד*, אמרה גב י קרדץ והוסיפה: *לדעתי זה לא משא שיסגר בתוך טם או טמייס מון שיש הבדלי השקפות וד־ עות מן תומכים למתנגדים בהצעה. שאלנו את שמיר אמ הוא מכיר בעומק הדאנה שאנו מגלים. הוא השיב שהיום הוא מודע לכך הדי בה יותר ויתפש דרכים לפתור את הבעיה הסמכה*. ההישג הממשי היהיד שעליו יכלו המי המשלוזת אזצביע מנקמת שיהותיהמ הוא מנון ועדת התייעצות משותפת לממשלה ולסוכמת היהודית שתעסוק בשאלת *מיהו יהודי*. מעדה יהיו המים השדים משה אר' נס ומשה קצב וק מ*ר המ הנאמנים של הסוכנות, סנדל קפלן, ויו*ר הסוכנות, שמחה דיניץ. היא תקיים את ישיבתה הראשונה כבר מומ המישי הקרוב. דיניץ הוזעק לשם כך בהזרה מארה"נ המי המשאזת הזח והדגישו את הזדהו־ תם וםתויימתם של יהודי ארה"ב אשראל והבטיהו מ לא יפנו עורף למדינה. *אנו מרגישים קרובים אל אהימ ואהיותינו משראל אבל באנו למסור את דאגתם ותרדתס של היהודים אותם אנו מייצניס מושא היוני

מותר לקיומנו כיהודים נארה"ב אנו ממך שימ מתושבי ישראל אזמן את הדילמה שלנו ואת כאבנו", אמד מרטין סטיין. וולטר הס מקנדה אמר מ התהושה בקרב יהודי ארצו היא שנושא *מיחו יהודי' מר• חיק אותם מישראל, לאהד ‭40‬ שמת תמיכה ללא עוררין במדינה. *זח לא איום. זח נסיון רציני אייס התננחת לתיקון מיהו יהודי", הסביר. המי המשלחת אמרו מ לא ידוע להם על דרישות של יהודימ מהבית הלבן לקצץ בסיוע אשראל. הדומים אמרו מ א ידעו שכך נעשה חיו סגנים אותו בתוקף. בסיממ אמרו מ בשובם לארצותיהם יד־ מתו על קבלת הפנים הוזמה, האוזן הקשבת ותשומת הלב שזכו לה. עם זאת הבהיח מ ההתארנמת בארמנים שהם מייצגים מאנס" דית ואפשר שימצאו יהודים שיפסיקו לתחם אשראל. נזמ הסוכנות! מאיר שסדית, העריך אמש מ אמ יתקבל תיקון "מיהו יהר די • יפוזתו בשנה הבאה התרומות למגבית בכ־‭70‬ עד ‭100‬ מליון חלר. אתמול ארחה המשלחת לסעודת צהריימ קמצה נו ולו ו של הימם שנבהרו אאשונה למסת, בימהמ ה"כ אריה גמליאל מש"ס שקרא להם חוקא לתמוך בהוק שיהווה עבורם מחסום ממי התבוללות. ה"כ מדג קרא אאשי המגביות לגייס לעזרתם את כל התושממ בארץ, בשמנות הנעזרות בפרוייקט שיקום השמנות, לצורך הקמת קמצות אדן פנימיות וכן להקימ בכנסת שדולת ישראל־תפוצות.

מאסר בי?

ד ?? ? המשך מעמוד 1

‭!!‬רוקידה עדיין בעיצומה• הקצין נשפט הידמו* אך בכן לא נגמר הענין. יהיו קצינים והיילים נוספים אשר יועמדו מל הנראה לדץ*. כבר עתה בחר, מ קצין מס!/ בכיר ימזר מזה שכבד הועמד לדין, היה מעורב בפעו? אז, למדות שלא נכה באוטומס המותקף. בצהיל רואימ את פעולת התנמול של הייא הנדוד בחומרה רבה. אלוף מקוד המר־ בז, האלוף עמדמ מצנע, מינה קצין מדק, אשר יסיים היום או מוזר את עמדתו. מידוי האבנים על האוטובוס נפצעו שני הייאם. אהד מהם מאושפז עדין כביה החו־ ליס. החייאם הם צנחניס, הניכי קורס ם"מס.

מימשלרייגן

המשך מעמוד 1

כי הודות למאמצי הנשיא הוסני מובראך הסכימ המימשל האמריקני להעניק א אש־ רת מיסה לאדה י ב, כדי אאום לפני עצרת האו"ם על הההלטות ההיוביות, כלשונו, שנתקבלו במועצה הלאומית הפלשתינית ובכלל זה ההמזה על • מדינת פלשתין". ממשלת מיטניה זממדת לבחון מחדש את מדיניותה, שעאפיה אין לקיימ מיפנ־ שימ רמי דדגימ נציגי אש י ף, וככל הנראה, שתהליט לבטל איסור זה. למרות שטרמ התקבלה ההלטה, מסח מקוחת ממשלתיים, כי גדולים הסימייט שההכרעה תהיה בזכותו של אש"ף, בעקבות הההלטות שקיבלה בשמע שעמ המועצה הפלשתי־ נית, שהתכנסה באלג'יד. כפי שנמסר, ההנחייה לבהינה מחדש של המדיניות מהם לאש"ף, יצאה מראש המממשלה, מרנרט תאצ'ר, עצמה. על־פי הנחייה זו, מכיוון שמיטניה הגדירה במ־ שך שנים, עאפי אילו תנאים תסכימ לשו' חח עמ אש י ף, ומאחד שאש"ף עשה צעדים בכיוון למילוי תנאימ אלו, יש אמדדו. קבלת פנים סוערה צפויה אאסר ערא־ פת במאו איו־יורק, אס אכן יקבל אשרת מיסה לארה"ב. ארמנים יהודיים, שהשלימו עם בואו של מנהיג המהבלימ, מכינים עתה הפטת המונימ מול מרכז או"ם, ביום שבו ינאס ערפאת לפני העצרת הכללית, בסוף הודש זה או תהילת דצמבר. משרד ההוץ בירושלים אומר כי בהודעת שרי ההוץ האירופאים נימ מאמץ לה־ צינ את התלטת המועצה הלאומית הפלשתינית כהד־משמעית וראויה להערכה. בכך - אומר זזנו משרד החוץ - הלוקה ישר־

אל מאוד עמ ידידותיה באירופה. למרבה הצער, נישתמ של שרי ההוץ האירופאימ אינה תואמת את העובדות, והספקות בישראל אף התהזקו למשמע הדברימ של ראשי אש"ף אחרי שהתכנסה המועצה הלאומית הפלשתיניח. צרפת מכירה • בזכותם של הפלשתינאים להיות בטריטוריה המהווה מדינה בל־ תי תלויה", הכריז הנשיא פראנסואה מי• שראן, שבוע ימים לאהד הכרזת אלג י יר על הקמת מדינה פלשתינאית. בראיון שהעניק לעתון אבואסיזן ציין מיטראן כי "צרפת רשמה לפניה את הכרזת אאייר". ראש ממשלת ספרד, פיליפה נונסאלס אמר כי ההחלטות באלנ'יר חיו בבחינת י *צעדים תיוביים. " בראיון לעתון הצרפתי לה ממד. הדגישגתסאלס מ *יש איהס להחלטות אלה תשימת מרובה אך הודה כי ייתקשח לחמר במדינת הפלשתינית*. ממשלת הולנד שוקלת להדק את ימני עיה עם אש"ף, מאתר שהאירטן המר מי מת קיומה של ישראל, אמר אתמול מזאנ שר ההוץ האנט ואן ח מרק. אך דומ מטעם משרד ההוץ אמר עמ זאת כי עוד "מוקדמ' להכיר במדינה הפלשתינית. בתוך כך נמסר כי נס לאוס נינאה־מטאו והאיימ הקומוריים הכירו במדינה הפלש־ תמית.

בריה"מ

המשך מעמוד 1

בה נמוך בכל מזג אוויר. משווימ אותו לאפו 1 ו האמריקני. החםימ הבהירו כי יהיו מוכ־ נימ למכור אוומ לכל בעלת ברית שתוכל לשלם עמדו. עיראק מנצלת את הסכם הפסקת האש במפרץ להתוזמש באמצעי לחימה. בין הי־ תר, הונמ יצור שיא קרקע־קרקע, שלהם העיראקזמ מייהסים הלק נכבד בשבירת האוייב האירני. מ בזמן, הורה סאדאם חו־ סיין לשחרר הלק נדול מההייאם. זה נועד להומח לעמו כי יש יתרונות מצחון ובהפסקת המלחמה. נמ איח מנצלת אה הזמן להנביר את חימושה. האיתימ מנסים להתגבר על האממ־ גו, שרוב המדינות הטילו עליהם, בעזרת סוהרי נשק מטיים, המספקים להם בעיקר הלפים, וכן בפניה למדינות בקוריאה וסין. מ, למשל, נמסר כי האיחימ יממדים אמש מסין מטוסי קרב ססונ אפ־6 ואפ־ז. מחמ בעיסקאות נשק של כמה מיליארדי דולרים.