⁨⁨מעריב⁩, 17 מאי 1988⁩ — מלך ההתקפה הוון גם מלך ההגנה [⁨כתבה⁩]

מלך ההתקפה הוון גם מלך ההגנה

הכתרת! כסלר סלי הליגה הטובה בשלם, שנה שרה ברציפות, לא הספיקה לםייקל גיוררן. השבוע הוא הוכתר נם כאיש ההגנה םס. ‭, 1‬ עם ‭259‬ הטיפות ר ‭131‬ תסיסות

מאת אלכס דורון "זו רק הוכחה עד כמה שהוא רב־נו־ ני", נאמר בהודעת פאנל מומתי התקשורת והמאמנים, שבתר במוצ"ש את מייקל ג'ורדן, ל.. . שחקן ההגנה מס. 1 של השנה. ג'ורדן, שנתיים ברציפות הצלף מס. 1 של הלינה, קיבל ‭37‬ מ־‭80 ‬ קולות המשתתפים בפאנל. מארק אי־ טון מיוטה דורג שני, ואקים אולג'ואן שלישי. ג'ורדן, מכונת היריה של שיקאגו, הצעידה השנה למאזן של ‭32-50‬ בעונה הסדירה, המאזן הטוב ביותר שלה מאז ‭. 1974‬ הוא הניע לממוצע של ‭35 ‬ אחוז למשחק (‭41. 6‬ בממוצע בפליי־ אוף), אבל גם השיג ‭259‬ חטיפות־כדור (‭3. 16‬ בממוצע למשחק) - שגם בזה חוא מס. ו. כן צבר ‭131‬ חסימות, יותר מכל גארד אחר בלינה. זו עונה שניה ברציפות שבה הוא משיג יותר מ־200 חטיפות ויותר מ־‭100‬ חסימות - ובמובן זה הוא ראשון בהיסטוריה של הליגה. שלוש פעמים במהלך העונח נבחר נ'ורדן ל"כדורסלן השבוע", ופעמיים ל"כדורסלן החודש". • אלכס אינגליש, כוכבה חביב הקהל של דנווו, ה"חוטא" לעתים בכתיבת שיוה (שכבו זכתה לשבחים אפילו בניו־יודק ' טיימס בוק רוויו' וב היוקוה), הוא חתן פרס האזרחות על־שם וולטר קנדי, הניתן לכדורסלן מקצועני התורם לקהילה שלו. אינלניש מקדיש מזמנו, ולא מעט מכספו, לפעילויות ציבוריות שונות בדנוור, ונחשב נם לתורם רציני מאוד לצרכי צדקה. הפרס מוענק מדי

שנה, כבר ‭14‬ שנה, והוא על שמו של 5 מי שהיה בעבר מפקח ה־\/. ‭. 8‬א. • זוס אנסלד, מגדולי שחקני ה־*. ‭. 8‬א !: (כוכב הבולטס, כשזכתה לפני עשר : שנים בתואר), הצטרף לתבורה הנכבדה של כוכבי עבר, ששמם נחקק לתהילה . במוזיאון הכדורסל. טקס קביעת הלו־ : הית המיוהדת עם שמו של אנסלד התקיים לפני כמה ימים בספריננפילד, מסצ'וסטס. אנסלד מאמן עתה את הבולס. כששיחק, בתפקיד של סנטר (רק 2 מטר) הניע בקריירה שלו ל־‭14 ‬ ריבאונדים ול־‭10. 8‬ נקודות בממוצע. • קיי. סי. ניונס, כנד דיווחנו, לא ימשיך בעונה הבאה כמאמן הראשי של הבוסטון סלטיקס. הוא מפנה את הכיסא לעוזרו ג'ימי רודג'רס, שמונה שנים בבוסטון. אבל ג'ונס לא מסיים את פעילותו אצל הירוקים. הוא מתמנה לסגן נשיא ולמנהל ענייני כוח אדם של השחקנים. "אשאר בסלטיקס. זו פרשיית אהבים ארוכה בינינו", הסביר המאמן עתיר הנסיון. • מבי נייט, מאמנה המפווסש של מי־ כללה אינדיאנה, הזר בו מכוונתו לאמן בעונההבאה בניו־מכסיקו. לדברי העי־ תון 'סטאו טויביון' ממינאפוליס, הח־ אט נייט להישאר באינדיאנה, למרות שקיבל באלבוקרקי, ניו־מכסיקו, הצ־ עה כספית שקשה לסרב לה: רבע םילי־ ון דולר לשנה, בנוסף לווילה שערכה ‭150‬ אלף דולר. שיתה עם נשיא מיכל־ לת אינדיאנה, תומאס ארליך, סללה מן הסתם את הדרך לשובו של מאמן הכדורסל המפורסם, ועם זאת השנוי במתלוקת, להמשיך בתפקיד שהוא ממלא כבר ‭17‬ שנה.