⁨⁨מעריב⁩, 12 מאי 1988⁩ — מכונית התופת התפוצצה [⁨כתבה⁩]

מכונית התופת התפוצצה

לאהר נסיונות להנות ליד השגרירות

{ערלי^‭0 2 ‬

שלושה נהרגו, בהם נהג המכונית ₪ אדם אחר נראה נמלט משדה סמוך בו נתגלה מתקן הפעלה מרחוק

מאת סוכנויות הידיעות בניקוסיה

ממנית תופת, שיועדה להתפוצץ סמוך לשנרימת ישראל בניקוסיה, התפוצצה אתמול במרחק של יותר מ-‭100‬ מטרים משם. בפיצוץ, שהיה ב-‭10. 20‬ לפני הצה־ ריים לפי השעון המקומי, נהרגו שלושה בני אדם ו־‭19‬ נפצעו, מהם תשעה קשה. המכונית התפוצצה על נשר בטון ברתוב הומה במרכז העסקימ של ניקוסיה. המשטרה מסרה, כי בין ההרונים, נהג ממנית התופת ואשה מקומית, שנהנה אתרי ממי נית זו. מצבמ של תשעה מבין הפצועימ מונדר כקשה. חקירת המשטרה העלתה, כי שוטרים שאיבטתו את השגרירות הישראלית מנעו פעמיים את תניית מכונית התופת מדגם מיצובישי בקרבת מקום. לאתר שלא נתאפשר לנהג לתנות בפעם השניה, נסע משם במהירות נדולה לעמ מרכז ניקוסיה, ופגע במטנית אוזרת. דקה לאחר מכן התטצצה

הממנית והנהנ נהרג כתוצאה מן הפימץ ניזוקו מכוניות ובתים בסביבה. רופא, שנסע לפני ממנית התופת, סיפר כי ראה את המכונית השלישית מאחוריו מתפוצצת ועולה בלהבות. *גם מכוניתי התרוממה באוויר וראיתי אנשים נופלים על המדרכה ממצאה מן ההדף", סיפר ד"ר אדוניס צלוניס. ? חור בקוטר מטר נפער בגשר הבטון בנשר הבטון, עליו התפוצצה המכונית, נפער תור בקוטר של מטר ועמוד תאורה נפל בקרבת מקום. עדי ראייה סיפרו, כי ראו אברי מף אדם על הכביש ליד מטנית המיצובישי השרופה. משטרת ניקוםיה מסרה, כי רק נהנ המכונית היה בתוכה. נמסר, כי מתקן הפעלה מרחוק נתגלה בשדה סמוך, ואדמ נראה מרת משם. המשטרה סמרה כי הוא זרק את המטען וברת.

בבניין הקרוב ביותר למקום ההתפוצצות נופצו התלונות, כמו נם תלונות ראווה באיזור נרתב מותר. בעקמת הפיצוץ נותקו קווי טלטן רבים. רעם ההתטצצות נשמע ברתבי ניקוסיה והתושבים יכלו להב־ תין נם בעשן שהתאבך במקום. סקרנים רבים הגיעו למקום, אליו הוחשו כבאימ ושוטרים. מסוק חנ מעל המקום ויתידת משטרה נאלצה להתערב, כדי להרתיק את הסקרנית משדה ההתרתשות. *שמענו נפץ תזק מתוץ לשומרות והתבור כי היה זה פיצוץ שאירע במרתק של ‭100‬ עד ‭150‬ מטר מן השנרימת", אמר שנדיר ישראל ביוון, אהרן אפו, שהדניש כי איש מבין אנשי סגל השגרירות לא נטע. נשיא קפריסין, גיאורנ ואסיליו, ביקר את הפצועים בבית התולים. הוא הודיע, כי יינקטו אמצעים להגברת הבטוזון באי. הנשיא אמר לכתבים: * זו טרנדיה שכל כך הרבה אזרתים תמימים קיפתו את תייהמ בשל ענין שאינו נוגע להמ *.