⁨⁨מעריב⁩, 28 מרץ 1988⁩ — אמא בישלה דייסה. אינסטנט [⁨כתבה⁩]

אמא בישלה דייסה. אינסטנט

בקיבוץ מעברות הקלו על חיי האם ותינוקה: פיתחו דייסות להכנה מיידית המותאמות לשלבי ההתפתחות השונים של העולל

מאת גילה מצא לאמהות טריות, בשורת דייסות אינסטנט הכוללות הכל, הינה מהפכנית - שיפור ברמת ובנוחיות החיים לאלו אשר לא מעונינות להניק. בקיבוץ מעברות שקדו במשך חמש שנים על פיתוח המוצר. בתור מפעל המתמחה בייצור תרופות, נעזרו המפתחים בצוות רופאים, אשר שותף בתהליך התאמת הידע השו• ויצרי לתנאי הארץ. ארבע דייסות - מטרנה קורנפלור, סולת, אורז ופירות - הותאמו לשלבי התפתחות שונים של התינוק. במקום להמם, לבחוש ולהמתין, ההכנה מיידית: מוסיפים מים פושרים שהורתחו ומנערים את הבקבוק. ההלב והסוכר כבר בפנים. מוצרי המדף של 'מטונה' שולטים היום על רוב השוק של תחליפי חלב אם. דייסת המטרנה קורנפלור מותאמת להזנת תינוקות בחוושי הייהם הואשונים. כמות המינוליס, ויטמין X סידן וזוחן, מאוזנים בהתאם ליכולת הקליטה של התינוק ומסייעים לו להתפתחות. ערכם התזונתי של ההלבונים זהה לחלב האס וקל לעיכול. תוספת טאורין במ־ טרנה קורנפלור חיונית להתפתחות המוח והעין של התינוק. הדייסות הינן בדרגות סמיכות שונות. מותאמות לתקופת הגמילה של התינוק, בניל ‭5־6‬ חודשים. "חמחשבה בפיתוחן היתה לסגל את התינוק ללעיסה ואכילה בכפית", דברי המנכ"ל יוחנן פורמן. מיגוון טעמים מאפשר לאם לתת לתינוקה התנסויות תחושתיות שונות. נם לה מותר לטעום ולהנות. במעברות מבטיחים שנם הדייסות הסמיכות יותר אינן משמינות, בגלל האיזון המתמיד בין הפחמימות, שומנים צמחיים וחלבונים. פרוקטוז, סוכר פירות המצוי בדייםות הללו, מונע את הצורך להוסיף סוכר לפי ראות עיניה של האם. תינוק עגלגל איננו בהכרח בריא, ועל האם היהודיה להסתגל לרעיון שילדה מקבל את כלל המרכיבים הנחוצים, והיא מצידה משקיעה מינימום זמן בהכנתם. ההוצאה, ‭6. 5־7. 5‬ שקלים לקופסא, אינה זולה, אך משתלמת. מתאים נם לקשישים. עידן המטרנה.