⁨⁨מעריב⁩, 18 מרץ 1988⁩ — עם7ח ענויח [⁨תמונה⁩]

עם7ח ענויח

'וונודח נווינ"ם* ‭0ך, 0‬יח₪יחוח חחוש שר 'חבםתים": ן'

1 תתיל בקביעה: "עבודה בעיניים", חדש על מסכנו, הוא סרט־המתיחות הטוב ביותר שנעשה עד היום בארץ. * ישנם אנשים ששונאים מתיתות. הם רואים במתיתות חדירה מביכה לרשות־הפרט, הגובלת בהתעללות. אצל אחרים, מסוגלת מתיחה מוצלתת להפיל מהכסא אגב פרצי־צחוק בלתי ניתנים לריסון. כותב שורות אלה, המשייך את עצמו בהתלהבות לקבוצה השניה, עוקב בעניין רב אחר התפתחותה של המצלמה הנסתרת בישראל. אם בארה"ב הפכו אלן פאנט וה"קנדיד קאמרה'' שלו למוסד לאומי כבר לפני ‭40‬ שנה, הרי שבארץ ההתפתחות היתה איטית. היינו עסוקים בהפרחת שממות וכיבוש ביצות, למי יש זמן לשטויות. אחר־כך התגנבו רסיסי "מצלמה נסתרת" לתוכניות־טלוויזיה מקומיות, והציגו בפני הקהל מותחים מעולים כאיציק אלבלק ואריה אורגד, לצד מותחי־הרדיו משה סימור ומייק הולד. יהודה ברקן הנציח את המושג "אכלת אותה" ברדיו, עבר לקולנוע, הגיש סרטי־מתיתות בשרשרת והפגין התעלמות משוועת מחוקי־היסוד בתחום זה: א. אסור למתוח מתיחה יותר מדי. ב. אסור להתעלל בקשישים והסרי־מגן. ג. הלאו החמור מכולם - אסור לפברק מתיחה. פורים האחרון היה הגיגה של מצלמות נסתרות. "בננה ספליט" של דלף עינבר מהולנד (שטען בהזדמנות קודמת שהוא ואנשיו ממציאים את הרעיונות. לא נכון: רוב־רובם של הקטעים הם גירסות הולנדיות למתיתות מוכרות מארה"ב ואנגליה), "‭40‬ שנה לקנדיד קאמרה" עם אלן פאנט, אבי המתיחות המצולמות, תוכנית של "מצלמה נסתרת" בערוץ ‭. 2 ‬ כעת מגיע למסכים "עבודה בעיניים" - וכבר נעשות ההכנות לסרט נוסף, בכיכובם של ילדים. זה שאמרנו, חגיגה של מתיתות. אגב, ישראל ודרום־אפריקה הן שתי היצרניות הבולטות בתחום סרטי־המתיתות. מעורר מחשבה. אחדים מהאנשים המעורבים ב"עבודה בעיניים"(המפיק איציק קול, הבמאי יגאל שילון, איש־ההפקה אודי סופר) היו מעורבים בעבר בסרטי־מתיחות עלובים - ונראה שלמדו משגיאות העבר. הם הוציאו מתתת ידיהם סרט שוטף, מהיר, קולח - ומצתיק, מצתיק. ה"קורבנות" אינם קשישים סניליים אלא סלבריטיס נבונים: מנתם זילברמן, דודו דותן, חיקי דיין, אייל גפן, מאיר רמז, ניסים קיוויתי ואתרים. לא הוגן לספר מה קורה בסרט־מ י תיהות, אבל קשה להתאפק: נסו לתאר לעצמכם מה קורה כשמזכירה טריה מקבלת בו־בזמן שיתות מהשר שפירא, השר בר לב וטדי קולק. או כיצד מגיבים האורחים בבר־מצווה כשמעטפת־הצ'ק שלהם מתקבלת

תום וביצי השוקולד טרכרהמתיחות : הישראלי הטוב כיותר ונפתתת מיד בכניסה לאולם, לעין כל. או כשתיקי דיין מתבשרת שסינדלו לה את מכוניתה בתניה הפרטית, בחצר ביתה. שני המותתים הם נתן דטנר ואבי קושנר. אבל שתי התגליות הגדולות של הסרט הן יאיר ניצני, כפועל ערבי בתתנת־דלק המציע לנהגים טיפול מיותד של "בוליש בוץ", וילד מקסים בשם תום, העומד בפני פיתוי הגובל בעינוי סיני: מותירים אותו בתדר ריק־מאדם, עם שני המאכלים האהובים עליו ביותר, ביצי־שוקולד ואורננ'דה - ואסור לו לגעת, המאכלים מיועדים לאתרים. כמה זמן יעבור עד שהוא יגיע לנקודת־השבירהי פנינה אמיתית. כששותתתי אתו, טען תום "מה, ידעתי שמצלמים אותי". או שאתה שקרן, או שמגיע לך "אוסקר". אני הולך על הא־'־ימ""יאשונה• *‭? /*7"7"7'7 ‬